• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KenKun

Patek
2-Faktor
🙃

468A00D2-4DA4-428D-9C54-C05F49B41353.jpeg
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Här är en liknande

Ok, du vill ha ett svar på japanska också?

B9027C27-4697-48B7-A9EF-49BFB6E528A1.jpeg
 

Grottesnoken

Breitling
Så en kompis skickar en bild och undrar om klockan är äkta? Då anstränger du dig och registrerar dig på ett klockforum för att fråga om det? För en klocka som är en genuint dålig kopia.
o_O
Nja. Jag reggade mig för att skriva i Breitling tråden. Fick denna bild för ett bra tag sen.
Du vet ingenting om mig eller min klocksamling så du behöver inte vara dryg!
 
Hej,
En ...kompis är sugen på att bjuda hem denna på finska huuto.net. Försäljaren har goda referenser och har identifierat sig via nätbank. Anledningen till att jag är lite misstänksam är att jag noterade att denne tidigare auktionerat ut en klocka där han angett referensnummer som hört till en annan dyrare klocka. Kan visserligen vara ett ärligt misstag men man vet ju aldrig.

Detta är modell L3.742.3.96.7 och är enligt säljaren uttagen 2.6.2017. Box, garantikort och pristag medföljer. Fanns denna referens 2017? Försökt leta runt på nätet men hittar ingen information om när olika Longinesreferenser släppts.

Det handlar inte om nå jättestora pengar så jag... min kompis blir inte jätteförstörd ifall det visar sig vara nåt galet men tänker att det vore dumt att inte kolla här först då man ändå har tillgång till ett så fantastiskt forum :)

cq1.jpg
cq2.jpg
cq3.jpg
cq4.jpg
cq5.jpg
 

Gabriel90

Panerai
Hej,
En ...kompis är sugen på att bjuda hem denna på finska huuto.net. Försäljaren har goda referenser och har identifierat sig via nätbank. Anledningen till att jag är lite misstänksam är att jag noterade att denne tidigare auktionerat ut en klocka där han angett referensnummer som hört till en annan dyrare klocka. Kan visserligen vara ett ärligt misstag men man vet ju aldrig.

Detta är modell L3.742.3.96.7 och är enligt säljaren uttagen 2.6.2017. Box, garantikort och pristag medföljer. Fanns denna referens 2017? Försökt leta runt på nätet men hittar ingen information om när olika Longinesreferenser släppts.

Det handlar inte om nå jättestora pengar så jag... min kompis blir inte jätteförstörd ifall det visar sig vara nåt galet men tänker att det vore dumt att inte kolla här först då man ändå har tillgång till ett så fantastiskt forum :)

cq1.jpg
cq2.jpg
cq3.jpg
cq4.jpg
cq5.jpg

När ja köpte min första Longines 2016-2017 så kom denna med blå ut strax efter… så den har funnits ett tag det är jag säker på.
 

ScubaKing

Audemars
Hej,
En ...kompis är sugen på att bjuda hem denna på finska huuto.net. Försäljaren har goda referenser och har identifierat sig via nätbank. Anledningen till att jag är lite misstänksam är att jag noterade att denne tidigare auktionerat ut en klocka där han angett referensnummer som hört till en annan dyrare klocka. Kan visserligen vara ett ärligt misstag men man vet ju aldrig.

Detta är modell L3.742.3.96.7 och är enligt säljaren uttagen 2.6.2017. Box, garantikort och pristag medföljer. Fanns denna referens 2017? Försökt leta runt på nätet men hittar ingen information om när olika Longinesreferenser släppts.

Det handlar inte om nå jättestora pengar så jag... min kompis blir inte jätteförstörd ifall det visar sig vara nåt galet men tänker att det vore dumt att inte kolla här först då man ändå har tillgång till ett så fantastiskt forum :)

cq1.jpg
cq2.jpg
cq3.jpg
cq4.jpg
cq5.jpg

Ser inget fel på klockan du postar bilder på. En väldigt fin klocka för övrigt, och otroligt prisvärd begagnad.
 

Big_Peet

Breitling
Hej! Ny på klockfonten.

Har snubblat över en klocka enligt rubrik.

Magkänslan säger att det är risk för att den inte är äkta. Så vad säger den kunniga skaran?

Googlade Hongkong firman och är nu inne på att avstå köp.
 

Bilagor

  • 20220212_105647.jpg
    20220212_105647.jpg
    369.9 KB · Visningar: 32
  • 20220212_102443.jpg
    20220212_102443.jpg
    527 KB · Visningar: 34
  • 20220212_101849.jpg
    20220212_101849.jpg
    115.9 KB · Visningar: 33

HSK

Patek
2-Faktor
Tokfake cert åtminstone, referenser som anges är en helt annan modell och som du själv var inne på så verkar det ha figurerat en hel del kopior med fejkade cert från denna butik (som f.ö. verkar legit då de är AD år flera välkända, exklusiva varumärken).

Jag har noll koll på Omega men magkänslan säger att den känns väldigt fake och med ett så uppenbart dåligt fejkcert så är det väl inget att ens fundera över. Märkligt hur slarviga de är och inte ens anstränger sig att ange rätt Modellbeteckning, påminner lite om den här klassikern:

9a7i5swcwjw41.jpg
 

Big_Peet

Breitling
I och med att jag fortfarande letar en Omega så har jag snubblat på ett nytt objekt. Watch only.

Kan ett vant öga säga om det ser ut att vara äkta?
received_315037500592994.jpeg
received_315037500592994.jpeg received_439100871290541.jpeg
 

Bilagor

  • Screenshot_20220213-150941.png
    Screenshot_20220213-150941.png
    519.3 KB · Visningar: 24

Tokka

Panerai
2-Faktor
Den känns inte helt ok. Jag antar att det ska föreställa en 2535.80.00 och om man jämför den mot bilder på omegas sida etc så är det en del som avviker.
 
Topp