• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Länken behöver kortas, så det stift som sticker ut kommer att plockas bort. I övrigt behöver den helt klart en tvätt, som du skriver, eventuellt något nytt stift härochvar.

Vet du vad modellen kan vara värd ungefär? Letat lite men verkar vara spridda skurar
Har haft några stycken och skulle säga att kvartsarna ligger omkring 4-6k lite beroende på skick samt om det är DD eller endast date. Sålde min OWL i helstål tidigare i somras och fick då 5k.
 

davestoni

Panerai
vad tror ni om denna? Mellanrummet mellan swiss made gör mig lite fundersam
65E32065-EA71-4C4E-AA29-E82402E8DEAA.jpeg
 

ScubaKing

Audemars
Där ser man! Är det pga att det är TT?

Nu vet inte jag om du räknade med att det skulle vara ett högre pris eller lägre. Om det är på grund av att det är TT kan jag faktiskt inte svara på, men jag beaktade det när jag skrev priset. Dem säljs i betydligt bättre skick av handlare överallt i Europa för runt 10, även day-date varianten ligger där (kanske lite högre). Så med tanke på skicket på din klocka och att du säljer som privatperson och inte handlare så bör värdet ligga där jag skrev.
 

kime

Omega
Nu vet inte jag om du räknade med att det skulle vara ett högre pris eller lägre. Om det är på grund av att det är TT kan jag faktiskt inte svara på, men jag beaktade det när jag skrev priset. Dem säljs i betydligt bättre skick av handlare överallt i Europa för runt 10, även day-date varianten ligger där (kanske lite högre). Så med tanke på skicket på din klocka och att du säljer som privatperson och inte handlare så bör värdet ligga där jag skrev.
Okej, tack för hjälpen. Jag trodde värdet skulle vara lägre än så faktiskt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nu vet inte jag om du räknade med att det skulle vara ett högre pris eller lägre. Om det är på grund av att det är TT kan jag faktiskt inte svara på, men jag beaktade det när jag skrev priset. Dem säljs i betydligt bättre skick av handlare överallt i Europa för runt 10, även day-date varianten ligger där (kanske lite högre). Så med tanke på skicket på din klocka och att du säljer som privatperson och inte handlare så bör värdet ligga där jag skrev.
De brukar säljas billigare än så i Sverige.
 

turkojs

Cartier
2-Faktor
Finns det någon i Europa av samma modell i TT till ett lägre pris du kan länka till? Jag säger inte att så inte är fallet, är bara genuint nyfiken då jag aldrig hittat en själv.

Här är några som gått billigt i år


Tycker att dom är trevliga men har inte blivit av att haffa någon
 

K-A

Omega
2-Faktor
Har tänkt inhandla denna Zenith Rainbow från en privat säljare. Vad tror kunniga människor på forumet, är den kosher?
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Här är några som gått billigt i år


Tycker att dom är trevliga men har inte blivit av att haffa någon
Det är bara att köpa! Mycket klocka och kvalitet för pengarna.
Screenshot_20210901-230826_Gallery.jpg
Screenshot_20210901-231302_Gallery.jpg
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Är Tag Heuern äkta? Fick PM att den inte är det, vilket jag nu misstänker är sant.
D82EC9F1-8CA6-4140-9796-3753D81FFDB8.jpeg
1AC82484-EF4B-4CAE-AA92-456722BC51D1.jpeg
Det set inte lovande ut. Har ett diffust minne av att det finns någon tidig TAG med fulmetallboett men den ser i så fall mindre sopig ut och bör nog ha "Swiss Made" på tavlan. Det där ref-numret eller vad det ska föreställa hittar jag dessutom på flera modeller som ser ungefär lika trista ut. En snabb sökning och det dök upp modeller både med och utan dykring, och en kronograf...
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Det set inte lovande ut. Har ett diffust minne av att det finns någon tidig TAG med fulmetallboett men den ser i så fall mindre sopig ut och bör nog ha "Swiss Made" på tavlan. Det där ref-numret eller vad det ska föreställa hittar jag dessutom på flera modeller som ser ungefär lika trista ut. En snabb sökning och det dök upp modeller både med och utan dykring, och en kronograf...
Gjorde också en sökning precis, och kan definitivt påstå att den är fejk. Får väl ha den för o leka med verket. :)
 

Kreppe

Breitling
Tjena! Jag tänkte kolla vad ni har för synpunkter på denna länken (ref 7835).

Den har ingen clasp code, men min uppfattning är att vissa vintage länkar, under en viss tid, inte hade det (jag vet dock inte riktigt varför). Tycker ni att den ser äkta ut?

Tacksam för svar
11852E89-69B6-42EC-8AE6-47740E5F0DF2.jpeg
0C63C5DD-F089-4691-BAF9-4A27C2C5EE0C.jpeg
C1EDDE08-B4C6-42AF-9E52-E605B3D34E29.jpeg
1CA79ECD-794E-4ECA-AB4B-2CF4445915B7.jpeg
F3467ACE-5F93-4182-8F3F-80B984D5D52E.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp