hollow123
Silver
Dassig bild men ser ut att vara ok. Ingenieur AMG i titanDenna då? Saxad från Blocket
http://www.blocket.se/sodermanland/En_fin_och_speciell_klocka_64755160.htm?ca=11&w=3
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dassig bild men ser ut att vara ok. Ingenieur AMG i titanDenna då? Saxad från Blocket
http://www.blocket.se/sodermanland/En_fin_och_speciell_klocka_64755160.htm?ca=11&w=3
Oj den var hemsk! Inte mycket som är rätt med denTankar?
Tankar?
Datumförstoringen ser helt fel ut.
Hoppas den inte är din..Tankar?
Givetvis inte, haha. En bekant som lade upp bilden!Hoppas den inte är din..
Haha aight, vilken tur!Givetvis inte, haha. En bekant som lade upp bilden!
Haha, har du skrivit en spydig kommentar? Om inte så gör detGivetvis inte, haha. En bekant som lade upp bilden!
Haha, har du skrivit en spydig kommentar? Om inte så gör det
Oj den var hemsk! Inte mycket som är rätt med den
Datumförstoringen ser helt fel ut.
Mm, och även kronskyddet ser konstigt ut tycker jag.
Bezeln ser ju mer ut som ett kugghjul och insert är ju helt feldimensionerat i förhållande till bezeln.
Fråga honom vad den kostadeGivetvis inte, haha. En bekant som lade upp bilden!
Riktigt risig, fattar inte att folk orkar.Tankar?
Inget breitling-proffs, men klockan ser inte bra ut, t ex passform boett - länk, allmän kvalitet o s v.Har vi något Breitlingproffs här som kan ge ett utlåtande om denna. Efter att ha kikat runt lite på nätet så har jag kommit fram till att det verkar fel med den pilformade visaren i vänstra kronografen, men jag kanske är ute och cyklar
Värdelös kvalitet, tagen från instagram så kanske inte går att avgöra? Personen i fråga fick den då "ingen annan ville ha den" men säger att den är äkta
Jag tycker den ser ok ut faktiskt. Om inte annat en grymt bra kopia. A13362 brukar inte ha pil på ena visaren, men B brukar byta visare vid service och det är inte helt omöjligt att den fått en sådan visare då. Sådana visare existerar i familjen. Jag kan inte hitta några direkta fel när jag studerar index, typsnitt etc. Att datumet är snett är troligen för att den just växlat dag.Har vi något Breitlingproffs här som kan ge ett utlåtande om denna. Efter att ha kikat runt lite på nätet så har jag kommit fram till att det verkar fel med den pilformade visaren i vänstra kronografen, men jag kanske är ute och cyklar
Jag tycker den ser ok ut faktiskt. Om inte annat en grymt bra kopia. A13362 brukar inte ha pil på ena visaren, men B brukar byta visare vid service och det är inte helt omöjligt att den fått en sådan visare då. Sådana visare existerar i familjen. Jag kan inte hitta några direkta fel när jag studerar index, typsnitt etc. Att datumet är snett är troligen för att den just växlat dag.
Dock så är Bentleys väldigt piratkopierade och det finns bra pirater.
Jämför:
En med "din" visare som fått service enligt säljaren https://www.swisswatchtrader.co.uk/watches/breitling/bentley/gt_a13362/
Edit: Din bild är egentligen för risig för att jämföra till 100.
Ja faktiskt. Det ser skumt ut. Kan vara vinkel, det är svårt att säga helt säkert. Behövs bättre bilder.En sak jag noterade dock - om man ser på stavarna vid index 5 och 7 så är det inte "beskurna" på samma sätt i förhållande till den subdial som är nederst. Det är ett större mellanrum på vänster sida än på höger, om ni förstår vad jag menar. Känns inte som det har med vinkeln att göra heller, för just det mellanrummet bör se lika stort ut oavsett vad.
Jag tycker den ser ok ut faktiskt. Om inte annat en grymt bra kopia. A13362 brukar inte ha pil på ena visaren, men B brukar byta visare vid service och det är inte helt omöjligt att den fått en sådan visare då. Sådana visare existerar i familjen. Jag kan inte hitta några direkta fel när jag studerar index, typsnitt etc. Att datumet är snett är troligen för att den just växlat dag.
Dock så är Bentleys väldigt piratkopierade och det finns bra pirater.
Jämför:
En med "din" visare som fått service enligt säljaren https://www.swisswatchtrader.co.uk/watches/breitling/bentley/gt_a13362/
Edit: Din bild är egentligen för risig för att jämföra till 100.
En sak jag noterade dock - om man ser på stavarna vid index 5 och 7 så är det inte "beskurna" på samma sätt i förhållande till den subdial som är nederst. Det är ett större mellanrum på vänster sida än på höger, om ni förstår vad jag menar. Känns inte som det har med vinkeln att göra heller, för just det mellanrummet bör se lika stort ut oavsett vad.
Vad får dig att tro det? Tycker den ser ok utJag kände mig säker på att denna var falsk. Vad säger expertisen?
http://www.tradera.com/item/190118/251508887/omega-speedmaster-automatic-18k-absolut-fantastiskt-herrur-av-hogsta-kvalité
Vad får dig att tro det? Tycker den ser ok ut
Baserat på de två bilderna, så är det rätt stor skillnad.Jag tyckte den såg mörkare ut än originalet, sedan var urverket inte dekorerat alls som på dem andra jag kollade på. Rotorn var märkt på annat sätt. Boetten såg även ut att vara sammansatt av två delar, inte från ett block o.s.v.
Här en bild på en äkta Omega cal 1140.
Här en bild på den jag gissade var falsk..
Verkar som att 1140 verket finns i olika utsmyckningar, hittade några likadana som den på tratten. Svårt att säga med boetten men jag tycker som sagt den ser bra ut, känns lite bättre också när serienr osv är utskrivet.Jag tyckte den såg mörkare ut än originalet, sedan var urverket inte dekorerat alls som på dem andra jag kollade på. Rotorn var märkt på annat sätt. Boetten såg även ut att vara sammansatt av två delar, inte från ett block o.s.v.
Här en bild på en äkta Omega cal 1140.
Här en bild på den jag gissade var falsk..
Verkar som att 1140 verket finns i olika utsmyckningar, hittade några likadana som den på tratten. Svårt att säga med boetten men jag tycker som sagt den ser bra ut, känns lite bättre också när serienr osv är utskrivet.
Att den är ljusare kan handla om bilden bara, är inte heller någon omega expert men tycker att urverken ser rätt lika ut? Och när jag kollar på bilder på andra 1140 verk så tycker jag de stämmer rätt bra.Men även här ser man skillnad och verket är ljusare. Men jag är ingen Omega expert, därav jag frågade här. Trist om någon blir lurad på över 20 lakan.
Jag är nyanländ medlem och kunde ingenting om Rolex innan jag började lurka här, men den där var riktigt dåligt gjordTankar?