Självklart finns det fakes med rehaut, även den "osynliga" kronan i glaset kan existera på fakes.. dock inte lika osynlig där.har inte sett nån fejk med rehaut förut men kolla på serienr nerevid 6an....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Självklart finns det fakes med rehaut, även den "osynliga" kronan i glaset kan existera på fakes.. dock inte lika osynlig där.har inte sett nån fejk med rehaut förut men kolla på serienr nerevid 6an....
Jag tycker den ser bra ut, ser inga brister som omedelbart avslöjar den som fake.Er denne suben ekte eller fake?
En kompis till mig har satt ut denna på fejjan och hänvisar till Bergströms ur, de säljer väl inte ens Panerai?
Visade sig att han plockat en bild på nätet o sen dragit ihop en historia......Fråga vad han gett för den, måste gett minst någon 50-lapp på senaste semestern till Thailand.
Såg denna på en tveksam tradera-auktion:
(Trasig sekundvisare och inget glas)
Vad tror ni?
Huh?Fejk, kolla in Incablocet. Ska vara så kallat Y-bloc.
Polerade kanter på hjul mm..
Märkligt med två trådar om samma sak?
Inte alltid så lätt att veta vad tråden handlar om när det gått 5-6 sidor sen den började. Tyckte den kändes mer rätt att posta i helt enkelt? Nog om detDen du postade i är en som har gått ett par dagar om en tjej som hade ärvt en fejk rolex (och ett par andra vintage) som hon ville vet om den var äkta eller inte.
Tack chefen, antog nästan det!Fejk, kolla in Incablocet. Ska vara så kallat Y-bloc.
Polerade kanter på hjul mm..
Tack chefen, antog nästan det!
Bra, gör också det så det blir drag på Tradera-kontoretAnmälde annonsen.
Såg denna på en tveksam tradera-auktion:
(Trasig sekundvisare och inget glas)
Vad tror ni?
Vad ska det vara för ref? Jag tycker det ser ut som om texten "Superlative Chronometer" och "Officially Certified" sitter lite högt upp samt att det är väl långt avstånd mellan orden. Kan vara kontrasten på bilden men tycker inte länken och kronan ser ut som på min DJ.
Vad ska det vara för ref? Jag tycker det ser ut som om texten "Superlative Chronometer" och "Officially Certified" sitter lite högt upp samt att det är väl långt avstånd mellan orden. Kan vara kontrasten på bilden men tycker inte länken och kronan ser ut som på min DJ.
Här har du en bild på min 16030 som referens.Det ska väl vara en 16030 tror jag, det är min brors så har inte helkoll. Jag slängde upp den bilden här mest för skojs skull, för att se om någon hade något att anmärka på. Han köpte den för ca 20' i god tro. Att textens placering ser konstig ut kanske har att göra med hur visarna ligger, dvs att avståndet ser mindre ut upp till mittpunkten när visarnas bakändar pekar nedåt, eller vad tror du? Nåväl, det hade ju varit minst sagt snopet (lite kul också) om han köpt en oäkta klocka.
Tycker den ser helt normal ut och det borde vara en 1603a?Det ska väl vara en 16030 tror jag, det är min brors så har inte helkoll. Jag slängde upp den bilden här mest för skojs skull, för att se om någon hade något att anmärka på. Han köpte den för ca 20' i god tro. Att textens placering ser konstig ut kanske har att göra med hur visarna ligger, dvs att avståndet ser mindre ut upp till mittpunkten när visarnas bakändar pekar nedåt, eller vad tror du? Nåväl, det hade ju varit minst sagt snopet (lite kul också) om han köpt en oäkta klocka.
Tycker den ser helt normal ut och det borde vara en 1603a?
Jag kan ingenting om Longines, men verkar inte detta lite skumt?
http://www.tradera.com/item/342154/251611826/longines
Jag kan ingenting om Longines, men verkar inte detta lite skumt?
http://www.tradera.com/item/342154/251611826/longines