• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu gör du mig osäker men på äldre så ska det stämma och den här hade i princip ingen förstoring alls. Vilka från 2015 tänker du på?

Min SubC har inte 2,5 ggr förstoring utan snarare någonstans mellan 1,5-2. Det syns väldigt tydligt när man jämför den bredvid en Rolex med "korrekt" förstoring dvs 2,5. Tidigare skrev Rolex på hemsidan och i tryckt mtrl att det var 2,5 ggr men nu står det bara förstoring. Personligen bryr jag mig inte det minsta men det visar väl att även solen har fläckar. :)

Rolex målgrupp har väl gått från gamla gubbar till unga slynglar, med bättre syn, så de anpassar självfallet förstoringen utan att säga något :)

Bidrar till är den här äkta eller inte massan ?

Är kass på märket och slänger ut en fråga , brorsan hittade denna vid städning i sitt eget garage !
Vad sägs ?
image.jpeg
Nu kan jag inte heller ett smack om Rolex, men jag har svårt att tänka mig att de någon gång haft bezel i fulmetall?

00228474_1.jpg

https://sikoauktioner.se/auktion/228474klock

Jag har knappt ens tittat åt en Corum tidigare, men...
Nog måste gummit ha bättre passform än så här (saknar väl för övrigt också gummibezel)? ...saknar också index (eller i alla fall den lilla pilen) vid klockan nio? ...och ellipsen i datumregistret borde "peka" på 4 och 16 istället för 2 och 14?

Can we call it?

image.jpeg
Någon som kan svara på om den är äkta eller ej? En bekant som köpt en Submariner, sa att han köpte den för 45k. Men känns för billigt? Vet inte om han hittade på priset och köpt den falsk. Nyare modellen som kom, 2010? Någon som kan svara.

00228474_1.jpg

https://sikoauktioner.se/auktion/228474klock

Jag har knappt ens tittat åt en Corum tidigare, men...
Nog måste gummit ha bättre passform än så här (saknar väl för övrigt också gummibezel)? ...saknar också index (eller i alla fall den lilla pilen) vid klockan nio? ...och ellipsen i datumregistret borde "peka" på 4 och 16 istället för 2 och 14?

Can we call it?
Mailade dem igår och påpekade att den var fejk.
Kronskuddet, damen runt datumet bla.

image.jpeg
Någon som kan svara på om den är äkta eller ej? En bekant som köpt en Submariner, sa att han köpte den för 45k. Men känns för billigt? Vet inte om han hittade på priset och köpt den falsk. Nyare modellen som kom, 2010? Någon som kan svara.
Tycker den ser lite konstig ut faktiskt, kan vara att bilden är dålig bara.
Boetten ser lite för runt ut vid bandhornen, samt ringen är lite off..?
Här är min gamla 114060.
1.jpg

Lite osäker. Letar efter en exakt likadan vintage med dessa indexmarkeringar men hittar inget på ch24 vilket gör mig fundersam. Sjukt snygg men som sagt osäker. Hjälp vore tacksamt!

Bilagor

• Skärmavbild 2016-02-02 kl. 18.23.43.png
    Skärmavbild 2016-02-02 kl. 18.23.43.png
    236.8 KB · Visningar: 152
Är medlem i en FB-grupp där folk säljer och köper klockor. En lirare där har denna Sub till försäljning. Vad tror ni? Och ja jag är novis så skjut inte sönder mig om jag inte ser idioten runt bordet :)

Bilagor

• klocka 2.JPG
    klocka 2.JPG
    48.4 KB · Visningar: 295
Är medlem i en FB-grupp där folk säljer och köper klockor. En lirare där har denna Sub till försäljning. Vad tror ni? Och ja jag är novis så skjut inte sönder mig om jag inte ser idioten runt bordet :)

Fake. Dålig finish överlag. Polerad innerring. Några tydliga tells som jag ser.

Edit: Dömde kanske lite för snabbt, innerringen verkar ju inte vara polerad nu när jag kollade igen. Någon med bättre öga än mig kanske kan kommentera också. :)

Senast ändrad:
image.jpeg

Denna DD hittade en bekant och köpte den billigt enligt honom själv. Vad säger ni som kan? Jag är skeptisk så klart och tyckte att sekundvisaren hackade sig fram istället för att svepa. Andra tecken?

Är medlem i samma grupp och har sett dessa annonser men bilderna tycker jag är alldeles för risiga för att kunna bilda sig en uppfattning.
Det som stör mig mest är killens kommentar då en person frågar om den är kosher och att han tycker indexen sitter snett och får en motfråga som lyder -är du kreditvärdig som svar.
Om du är intresserad av klockan så be om högupplösta bilder på klocka och cert och ev. tillbehör och se till att göra upp eventuell affär hos AD om du är i tvivel.

Är medlem i samma grupp och har sett dessa annonser men bilderna tycker jag är alldeles för risiga för att kunna bilda sig en uppfattning.
Det som stör mig mest är killens kommentar då en person frågar om den är kosher och att han tycker indexen sitter snett och får en motfråga som lyder -är du kreditvärdig som svar.
Om du är intresserad av klockan så be om högupplösta bilder på klocka och cert och ev. tillbehör och se till att göra upp eventuell affär hos AD om du är i tvivel.
Ännu mer misstänksamt var när en kille ville göra deal på en uraffär och säljaren påstod direkt att klockan var såld

Senast ändrad:
image.jpeg

Denna DD hittade en bekant och köpte den billigt enligt honom själv. Vad säger ni som kan? Jag är skeptisk så klart och tyckte att sekundvisaren hackade sig fram istället för att svepa. Andra tecken?

Nu är jag förvisso rookie, men ska inte dag- och datumskivan vara i en något mer guldfärgad ton på denna ref? Här är de ju lika vita som index-markeringarna. Dessutom ser klockans finish inte helt legit ut.

Att han kom över en daydate i helguld "billigt" är ju dessutom en anledning i sig att vara skeptisk.

Vad är billigt? En Day Date i guld hittar man inte billigt
Det finns inte en chans att personen i fråga betalat över 20k och det gör att jag drar öronen åt mig.
Synd att bränna 15-20.000 på fejkklocka :(

Nu är jag förvisso rookie, men ska inte dag- och datumskivan vara i en något mer guldfärgad ton på denna ref? Här är de ju lika vita som index-markeringarna. Dessutom ser klockans finish inte helt legit ut.
Att han kom över en daydate i helguld "billigt" är ju dessutom en anledning i sig att vara skeptisk.
Tack för bra spaning :)

image.jpeg
Tycker den ser lite konstig ut faktiskt, kan vara att bilden är dålig bara.
Boetten ser lite för runt ut vid bandhornen, samt ringen är lite off..?
Här är min gamla 114060.
1.jpg

har inte sett nån fejk med rehaut förut men kolla på serienr nerevid 6an....

Tillbaka
Topp