Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jepp, fast klockan i bilden hade ingen dag-visning
Nej, men menade att han jag citerade hade skrivit "day date quartz" och tolkade det som att han inte trodde att det fanns. iof inte så konstigt. är ju inte direkt den vanligaste klockan man springer på..
Om man är "rätt säker" skall man nog Läsa på mer...är rätt säker på att det är en fake, för det första finns det ingen ingravering i ringen runt urtavlan vad jag ser och för det andra går lumedotten på bezeln ut över pilen.
Men texten ser riktigt bra ut måste jag säga!
Vad tror ni om den här Tag Heuer
Här kmr den. Enbart dessa 2 bilder jag har
Vad tror klubben om denna då? Relume, am i right? Men annars, kosher?
7016 ska det vara! Kan den inte bara vara lite knasigt polerad?Svårt att se, har den spetsiga kronskydd? Isåfall borde den väl ha ett 390-verk. Det på bilden är ett ETA vilket är korrekt beroende på ref.
Vad är det för ref?
Svårt att se, har den spetsiga kronskydd? Isåfall borde den väl ha ett 390-verk. Det på bilden är ett ETA vilket är korrekt beroende på ref.
Vad är det för ref?
Mmm du har nog rätt vad gäller slitaget på boetten. Men tavlan/visarna då? Relume är det väl?Svarar mig själv, en 7016 alltså. Verket ser korrekt ut. Slitaget på boetten får mig att tro att den är äkta, annars har någon lagt ner mycket möda på att slita och fejkpatinera en falsk boett. Boetten för övrigt är rätt kass så frågan är vad man får ut i slutändan efter att ha repat/servat den.
Mmm du har nog rätt vad gäller slitaget på boetten. Men tavlan/visarna då? Relume är det väl?
Ska kika på det, tack för hjälpen!Svårt att säga pga dålig bild men det kan vara original. Bildgoogla "Tudor 7016 rose dial" så får du lite att jämföra mot.
Visare och index kan åldras helt olika.
Kronan?!
Denna måste väl ändå vara kosher, om än lite trötta bandstift kanske?
Tycker textlinjerna sitter ihop för mycketKronan?!
Med tanke på att "perpetual" betyder att klockan är automatisk så finns det en viss konflikt till den tillhörande texten "quartz". [/
Eller har det uppfunnits ett evighetsbatteri månne
Denna måste väl ändå vara kosher, om än lite trötta bandstift kanske?
boett och verk ser ut att stämma men i dåligt skick, tavla och visare behövs bättre bilder för säga något mer exakt om
tycker dock att visarna ser klumpiga ut och jag kan inte minnas att jag sett någon shield dial med så "krympt" lysmassa på index, boetter och urverk till tudor subbar finns det rätt mkt av i omlopp däremot tavlor är ovanliga (hittade bara två service shield dial till min 7928 under den tiden jag hade den och då letade jag rätt mkt)
cheers
christian
Hur mår den där handleden?
Någon som vet? Jag är osäker
Klockan kanske va så dyr att det fattades deg till länkbitarHur mår den där handleden?
Oäkta. Det är ju ett hus i datumbubblan. Rolex säljer inte faluröda hus.
Någon som vet? Jag är osäker
Den skiljer sig ju onekligen mot denna:Visst är dena fejk? Om man kollar datumet ochHär är på det riktiga
Otroligt, har nog aldrig sett något värreVad tror ni om den här Tag Heuer