• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är nog sen på att svara just denna men tror den är fake om det inte har bytts ut delar vid service.
Som många påpekat står det att det är tritium på tavlan vilket Rolex slutade med på slutet av 90-talet och på den åldern av klockor så var fonten på bezeln annorlunda med "fat four" fyran. Det ser också ut som denna har solida ändlänkar vilket inte kom förrän början av 2000-talet på stål versionerna men vet inte hur det är med guld?
Det heter väl ändå flat four och det finns ingen konsensus om vilka år Rolex använde flat four-inlägg.

Det konstigaste på den bilden är ju handleden. ;)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
En ny rackare. Är övertygad om att den är äkta efter att ha klämt på den och sett urverket men ser någon något knasigt? Vet att bilderna är suddiga men de är tagna i en stökig miljö.

Gummit känndes riktigt bra, låset likaså och urverket såg ut som ett modifierat dekorerat ETA
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
En ny rackare. Är övertygad om att den är äkta efter att ha klämt på den och sett urverket men ser någon något knasigt? Vet att bilderna är suddiga men de är tagna i en stökig miljö.

Gummit känndes riktigt bra, låset likaså och urverket såg ut som ett modifierat dekorerat ETA

Är ingen expert men finns den verkligen med vitt datumfönster och silvriga ringar runt två subdials?
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
En ny rackare. Är övertygad om att den är äkta efter att ha klämt på den och sett urverket men ser någon något knasigt? Vet att bilderna är suddiga men de är tagna i en stökig miljö.

Gummit känndes riktigt bra, låset likaså och urverket såg ut som ett modifierat dekorerat ETA
Ja det är en Hublot, det är knasigt !
 
  • Like
Reactions: JLW

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
En ny rackare. Är övertygad om att den är äkta efter att ha klämt på den och sett urverket men ser någon något knasigt? Vet att bilderna är suddiga men de är tagna i en stökig miljö.

Gummit känndes riktigt bra, låset likaså och urverket såg ut som ett modifierat dekorerat ETA
Men allvarligt talat, posta riktiga bilder eller skit i det helt.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Denna ser ju rätt fake ut.
DSC_2878_resize_01_zps791a9435.jpg
Alltså bezel. Är ju som sagt dålig, lite för tjockt teckensnitt också. Men resten är svår att se på, tom. tavlan och visarna ser bra ut...
Referens
image.jpg



Edit: indexen bredvid datumfönstret är inte lika hög på min referensbild.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
En ny rackare. Är övertygad om att den är äkta efter att ha klämt på den och sett urverket men ser någon något knasigt? Vet att bilderna är suddiga men de är tagna i en stökig miljö.

Gummit känndes riktigt bra, låset likaså och urverket såg ut som ett modifierat dekorerat ETA

Var det en bajen-match? Då är den garanterat fejk (alé alé alé- socialgrupp 3...) :)
Närå, skojja bara.

Men datumet ser dåligt ut, h-skruvarna ojämna och glaset av låg kvalitét. Men bilderna är sämre än baj...(sry, kunde inte hålla mig) så det är riktigt svårt att avgöra.
 

popeofdenim

Cartier
Hej, Köpte en Tudor av en Spansk kille som handlar med klockor på Ebay. Han har varit skitbra att ha kontakt med och svarat direkt osv osv. Nu när jag fick min avi så åkte jag och hämtade paketet. Det var ingen tudor låda... Utan det var denna klockan! Frågan är: Har han blåst mig eller har han förväxlat mig och skickat en annan klocka? Hur ser det ut ni som är experter?
Jag tänker att om han nu vill blåsa mig så borde han ju bara struntat i att svara när han fått pengarna!?

Foto 2015-08-10 18 18 47.jpg
Foto 2015-08-10 18 18 52.jpg
Foto 2015-08-10 18 19 01.jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hej, Köpte en Tudor av en Spansk kille som handlar med klockor på Ebay. Han har varit skitbra att ha kontakt med och svarat direkt osv osv. Nu när jag fick min avi så åkte jag och hämtade paketet. Det var ingen tudor låda... Utan det var denna klockan! Frågan är: Har han blåst mig eller har han förväxlat mig och skickat en annan klocka? Hur ser det ut ni som är experter?
Jag tänker att om han nu vill blåsa mig så borde han ju bara struntat i att svara när han fått pengarna!?

Foto 2015-08-10 18 18 47.jpg
Foto 2015-08-10 18 18 52.jpg
Foto 2015-08-10 18 19 01.jpg
Jag vet inte om klockan du fick är falsk eller ej, men om den inte är det så skulle jag skratta hela vägen till banken i ditt ställe.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Hej, Köpte en Tudor av en Spansk kille som handlar med klockor på Ebay. Han har varit skitbra att ha kontakt med och svarat direkt osv osv. Nu när jag fick min avi så åkte jag och hämtade paketet. Det var ingen tudor låda... Utan det var denna klockan! Frågan är: Har han blåst mig eller har han förväxlat mig och skickat en annan klocka? Hur ser det ut ni som är experter?
Jag tänker att om han nu vill blåsa mig så borde han ju bara struntat i att svara när han fått pengarna!?

Foto 2015-08-10 18 18 47.jpg
Foto 2015-08-10 18 18 52.jpg
Foto 2015-08-10 18 19 01.jpg
Väldigt detaljerat verk för att vara fejk isf. Om den är äkta så don't say a word. Behåll divern isf!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hej, Köpte en Tudor av en Spansk kille som handlar med klockor på Ebay. Han har varit skitbra att ha kontakt med och svarat direkt osv osv. Nu när jag fick min avi så åkte jag och hämtade paketet. Det var ingen tudor låda... Utan det var denna klockan! Frågan är: Har han blåst mig eller har han förväxlat mig och skickat en annan klocka? Hur ser det ut ni som är experter?
Jag tänker att om han nu vill blåsa mig så borde han ju bara struntat i att svara när han fått pengarna!?

Foto 2015-08-10 18 18 47.jpg
Foto 2015-08-10 18 18 52.jpg
Foto 2015-08-10 18 19 01.jpg
PM:a Niklas ! Han vet kanske
 

Solvik

Panerai
Utifrån flera aspekter så meddela säljare direkt. Är det bedrägeriförsök på gång så kommer väl ursäkt att tredje part vägrar agera, inte för att det förändrar ditt avtal med säljaren..
 

popeofdenim

Cartier
Den låg i en annan klocklåda, ej AP så jag skrev att jag fått en sån... det jag trodde för jag mailade direkt när jag öppnat den i bilen.
Vi får väl se vad han svarat. Hoppas på det bästa... Tycker den ser väldigt genomarbetad ut för att vara en kopia dock. Men man vet ju inte. De är skickliga kineserna!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Den låg i en annan klocklåda, ej AP så jag skrev att jag fått en sån... det jag trodde för jag mailade direkt när jag öppnat den i bilen.
Vi får väl se vad han svarat. Hoppas på det bästa... Tycker den ser väldigt genomarbetad ut för att vara en kopia dock. Men man vet ju inte. De är skickliga kineserna!
Som tur är inte lika skickliga som schweizarna !!
 
Topp