• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oew

Rolex
Kul tråd! Vad tror ni om denna?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    46.5 KB · Visningar: 672
  • image.jpg
    image.jpg
    47.2 KB · Visningar: 643

hollow123

Rolex
Riktigt dassig bild. Men jag tror fake (fått den skickad till mig av en vän som undrar över en bekants klocka)
* aldrig sett denna modell med tourbillon kl 6
* kass skärning av 5 samt 7
* bryggan? Ap's är väl lite mer "v" formade?

Vad säger juryn?

image.jpg
 

Sjobedan

Rolex
Riktigt dassig bild. Men jag tror fake (fått den skickad till mig av en vän som undrar, över en bekants klocka)
* aldrig sett denna modell med tourbillion kl 6
* kass skärning av 5 samt 7
* bryggan? Ap's är väl lite mer "v" formade?

Vad säger juryn?

image.jpg

Ser ut som en typisk thai-brygga. Min polare hade en liknande om du minns? :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Riktigt dassig bild. Men jag tror fake (fått den skickad till mig av en vän som undrar över en bekants klocka)
* aldrig sett denna modell med tourbillion kl 6
* kass skärning av 5 samt 7
* bryggan? Ap's är väl lite mer "v" formade?

Vad säger juryn?

image.jpg

Borde ju kosta en miljon + så bara genom det borde väll personen i fråga veta om den är fake eller äkta. Iof kanske han ibte vet något om personens ekonomi men lär ju ha pengar, mkt av dem om den vore äkta ;)

Edit: kan man ju iof ha och ha fake ändå. Men gissar på kopia, bara för att 99% "är den äkta" med "tourbillion" på är fake.
 

hollow123

Rolex
Ser ut som en typisk thai-brygga. Min polare hade en liknande om du minns? :)

Jajuste de minns jag!
Bryggan var det första jag reagerade på, när jag yrvaket kollade på denna bild jag fått smsad till mig 02:30 inatt!

Borde ju kosta en miljon + så bara genom det borde väll personen i fråga veta om den är fake eller äkta... Eller? ;)
Snubben ska tydligen ha en del deg. 500' sägs den kosta. Jag tror mer 1500:-
 

Oew

Rolex
Riktigt dassig bild. Men jag tror fake (fått den skickad till mig av en vän som undrar över en bekants klocka)
* aldrig sett denna modell med tourbillon kl 6
* kass skärning av 5 samt 7
* bryggan? Ap's är väl lite mer "v" formade?

Vad säger juryn?

image.jpg
Tokfejk.

Sant faktiskt, kollade upp serienumret och den går till en annan klocka. En kompis som köpte denna begagnad ifrån new york.
 
P

Philippe Stern

Guest
Faktiskt inte! Kan vara väldigt svårt att se då Hublot inte gör egna verk så de bästa kopiorna har likadana verk. Har hört från en källa inne i bolaget som sagt att även de kan ha svårt ibland att bedöma äkthet på klockor som kommer in till dem.
Jag vet. Skrev äkta för att få upp pulsen lite på dig och andra som inte fattar att jag driver med alla dessa "äkta?-trådar". Piece of Shit är vad det är.
 

Joseph

Cartier
Vad Säger ni om denna AP? Snabbt svar uppskattas!
 

Bilagor

  • Screenshot_2015-07-22-16-29-42.png
    Screenshot_2015-07-22-16-29-42.png
    179.8 KB · Visningar: 539
  • Screenshot_2015-07-22-16-29-59.png
    Screenshot_2015-07-22-16-29-59.png
    385.6 KB · Visningar: 513
  • Screenshot_2015-07-22-16-29-47.png
    Screenshot_2015-07-22-16-29-47.png
    235.3 KB · Visningar: 510
  • Screenshot_2015-07-22-16-29-52.png
    Screenshot_2015-07-22-16-29-52.png
    218.5 KB · Visningar: 512

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Riktigt dassig bild. Men jag tror fake (fått den skickad till mig av en vän som undrar över en bekants klocka)
* aldrig sett denna modell med tourbillon kl 6
* kass skärning av 5 samt 7
* bryggan? Ap's är väl lite mer "v" formade?

Vad säger juryn?

image.jpg

Falsk, notera bla hur dåligt skruvarna i bezeln passar. Hade den varit polerad och borstad många gånger skulle de vara helt slätslipade i jämnhöjd med bezeln, och den där klockan borde vara rätt ny och antagligen inte polerats eller servats. Sen är tavlan mm. helt kass:bored:
 

noxela

Omega

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Är inte det en ref. 6062 med lite stenar på tavlan, alltså den på expressen sidan då. Knappast något man glider runt med på stan och tuffar sig med kanske.

EDIT: Bild och lite mera info ifrån http://rolexblog.blogspot.se/2011/04/rolex-annual-calendar-moonphase.html

Snyggt gjort att identifiera den. Är det verkligen Bao Dais klocka som har stulits i Sthlm så är det en story värd en egen artikel.

Bilden är nog inte en av de stulna klockorna, och den stretchen ser ganska real ut?
 

DrFlex

Cartier
1153DB1B-C63A-4C4C-AFB7-C126512D13BC_zpsh4aghbxy.jpg

Någon som vet? Jag är osäker
Jag är nog sen på att svara just denna men tror den är fake om det inte har bytts ut delar vid service.
Som många påpekat står det att det är tritium på tavlan vilket Rolex slutade med på slutet av 90-talet och på den åldern av klockor så var fonten på bezeln annorlunda med "fat four" fyran. Det ser också ut som denna har solida ändlänkar vilket inte kom förrän början av 2000-talet på stål versionerna men vet inte hur det är med guld?
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Jag är nog sen på att svara just denna men tror den är fake om det inte har bytts ut delar vid service.
Som många påpekat står det att det är tritium på tavlan vilket Rolex slutade med på slutet av 90-talet och på den åldern av klockor så var fonten på bezeln annorlunda med "fat four" fyran. Det ser också ut som denna har solida ändlänkar vilket inte kom förrän början av 2000-talet på stål versionerna men vet inte hur det är med guld?
Mm den är knepig, men cyklops-förstoringen, visare och tavla ser bra ut, säg att den är från senast 97 då iom tritiumet - kan va bytt insert på den bara!
 
Topp