• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bra pris! Köp nu, endast 10 000...
http://www.tradera.com/item/190209/257307686/saljer-min-sjukt-fina-klocka-
upload_2016-5-3_21-13-5.png
..."fin"...:bag:

Har ganska nyligen börjat intressera mig för Panerai. Såg denna på insta.
Jag tycker att typ ALLT känns fel eller är det en modell jag inte känner till?
image.jpg

En "bekant" la upp bild på sin nya klocka på instagram. Är det bara jag eller eller visst ser den ganska fake ut? Någon mer som kan styrka min teori?
image.png

En "bekant" la upp bild på sin nya klocka på instagram. Är det bara jag eller eller visst ser den ganska fake ut? Någon mer som kan styrka min teori?
image.png
Tror inte det finns någon 007 po chrono så jag säger fake! Nån Omega expert får gärna flika in dock
Tycker också den saknar text under Omega?

Behöver er expertis av mer kunnande. Har hygglig ångest just nu,

Har varit ute efter tudor sub ett tag, och kom över en ref 76100, från 88-89. På tradera.
Och kom överens om att jag kunde undersöka äktheten (ligger förvisso ute med pengar),
Efter lite granskning tyckte jag att vissa saker känns sketchy.
Tavlan, visarna och bezel är enligt säljaren förvisso bytta... men till genuina Rolex/Tudor delar, (enligt säljaren) vad tror ni?

Det som oroar mig mest är boetten; dels känns många detaljer väldigt olikt alla andra tudor/rolex subar som finns, och helt enkelt inte lika precis i detaljerna helt enkelt.
Sedan är gravering för serienummer lite skum: serienumret börjar på 25xxxx.
och enligt lite googlesökning bör en 76100 ha serienummer som börjar på 22x, xxx(för sent 80-tal) eller 70,xxx(för tidigt 80-tal)

Och boettlocket... efter mycket googlade har jag inte hittat en enda sub som har liknande lock oavsett refnr.
Och tycker graveringen, främst i ser lite ojämn ut?

sedan urverket. har fått en bild från säljare.. vissa delar bytta, men vad tror ni genuint eller inte?

Lägger upp lite bilder;

Vad tror ni? Äkta/delvis/ihopplock av allt möjligt eller inget 76100 alls?

Någon som vet någon urmakare som skulle kunna bekräfta klockans falskhet/äkthet i göteborg? Varken Bergströms eller Beso ur ville ta på sig detta arbete.
Jälmers kunde, men ligger ju i Borås... vilket blir lite pendlande.

Nu är jag ingen fena på tudor men hade det varit en rolexboett så ska mittstrecken på E:na i "STAINLESS STEEL" gravyren vara kortare än de två andra. Är alla 3 strecken lika långa så är i alla fall rolexboetter falska. Jag hadde passat.

Tillbaka
Topp