Tycker det är konstigt varje gång jag ser folk som flashar fake på insta. Och fråga mig inte hur jag hamnade på hans insta för det är högst oklart.
https://instagram.com/p/2ocKpEzFxS/
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
#svartapengar
Tycker det är konstigt varje gång jag ser folk som flashar fake på insta. Och fråga mig inte hur jag hamnade på hans insta för det är högst oklart.
Haha!Kan vi få en bild på lillfingret (nageln) så blir det lättare att bedöma
Vad hände med indexet klockan åtta? Kan ju inte vara reflektion eller liknande väl, då skulle ju flera index påverkas?
https://instagram.com/p/2ocKpEzFxS/
Alla index är ju fel.Vad hände med indexet klockan åtta? Kan ju inte vara reflektion eller liknande väl, då skulle ju flera index påverkas?
Vad hände med indexet klockan åtta? Kan ju inte vara reflektion eller liknande väl, då skulle ju flera index påverkas?
Inte det jag menade, se nedan;Alla index är ju fel.
Oj, det hade jag inte en aning om. Tack för den informationen! Trodde att ett index hade fallit av eller något hahaDen svarta rektangeln? Är ju månadsangivelsen på årskalendern.
Legit.Hade siktat in mig på en sommarbeater i PVD och är inte så noga med det yttre skicket pga att jag lika gärna kan köra på en Cerakote-behandling, tavla och visare känns mer viktiga.
Plötsligt så dök denna upp på Ebay. Framsidan kunde jag inte hitta något fel på, antalet "sektioner" på minutvisaren är rätt.
Verket har jag sett förr på annonser som både hävdar och garanterar att klockan är äkta så det är svårt för mig att säga varken det ena eller andra... Kan enligt påståenden tydligen finnas såväl med ETA som ett annat märke jag glömt namnet på.
Men sedan drog jag öronen åt mig och avstod i sista minuten från vidare bud fast den låg precis vid gränsen för vad jag tänkt mig betala. Baksidan med modell- (80180) och serienummer med fyra siffror.
Det som saknas i mina ögon är att Ref nr skulle ha stått uppe i mitten. (Kronan verkar också vara bytt.)
Så vad tror ni kunniga, gick jag miste om den PVD Colt jag lustat efter sedan 80-talet eller slapp jag affär på en fejk?
Jag vill minnas att det var rätt vanligt med fejkade Breitling Quartz på 80-nånting men de flesta kanske redan har hittat till sophögen pga dålig kvalité. Någon här kanske besitter en bevisat äkta Breitling Colt PVD och kan bekräfta åt det ena eller andra hållet?
Kopior på 8500 brukar synas på balanshjulet och området kring det. Bilden är lite dumt tagen men det ser ut som om ett svart/grått balanshjul skymtar under rotorn, vilket betyder att den är legit. Dock spekulationer utefter omständigheterna, inga säkra sanningar..Ser en äkta PO 8500 ut så här efter knappt tre år? Jag tänker främst på boettlockets text.
http://www.sefina.se/sefina-shop/omega-seamaster-planet-ocean/
Fin lumeplupp....
Känns inte äkta någonstans, känns som hela tavlan är skum...Vad tror ni om denna hublot? Tycker inte den ser helt okej ut, eller har jag fel?
Ser en äkta PO 8500 ut så här efter knappt tre år? Jag tänker främst på boettlockets text.
Balansen ser ut att sitta på rätt ställe så tydligen så slits färgen.
http://www.sefina.se/sefina-shop/omega-seamaster-planet-ocean/
Ska väl visa månaden va? Alltså augusti? Tvek att denne med fejk skulle veta det dock...Vad hände med indexet klockan åtta? Kan ju inte vara reflektion eller liknande väl, då skulle ju flera index påverkas?
Ska väl visa månaden va? Alltså augusti? Tvek att denne med fejk skulle veta det dock...
Var det en DW kopia?Våghalsigt av förfalskarna att ge sig på skydwellern med tanke på att det måste vara den mest komplicerade modellen rolex tillverkar. Speciellt då jag aldrig ens sett en kronograf på en kopia som fungerat i en minut utan att paja (oj vad pinsamt utfall av "får jag klämma på din klocka") Har svårt att tänka mig att bezeln på kopian är vridbar. Så förmodligen är månadsskivan helt stationär alt så flyttas den i takt med datumet.
I helgen träffade jag en person som på allvar hävdade att man kunde köpa en genuin Rolex i Kina för 2000kr. "Kommer från samma fabrik ju" . På handleden? En Daniel Wellington köpt för 50kr på samma marknad.
Japp. Med DW-kopian kan det där påståendet om "samma fabrik" ev stämma då DW knappast äger sin egen produktionslinje. Deras partner i Kina har säkert många parallella underleverantörer varav vissa nog är mer fishy än andra.Var det en DW kopia?
Har också hört det där argumentet, " det är samma fabrik, på dagen gör de äkta och på kvällen äkta men billigare ......"
Menade såklart att vissa tror det om Rolex som du nämnde innanJapp. Med DW-kopian kan det där påståendet om "samma fabrik" ev stämma då DW knappast äger sin egen produktionslinje.
Menade såklart att vissa tror det om Rolex som du nämnde innan
Hört det så länge jag kan minnas om kläder också.Jo, förtydligade lite i edit.
Myten om samma fabrik föddes nog pga en blandning av lögner från gatuförsäljare och att det förekommer gråhandel av äkta vara.
DW-kopia, det är f#n lägre än Glocalnet.Japp. Med DW-kopian kan det där påståendet om "samma fabrik" ev stämma då DW knappast äger sin egen produktionslinje. Deras partner i Kina har säkert många parallella underleverantörer varav vissa nog är mer fishy än andra.
Yachtmastern är bi-directional och kan således vridas åt båda hållen. Enda modellen jag känner till med den, osäker på om inte skydwellern också har det.rolex bezel 120 clicks gäller på alla nya modeller även gmtC? Är det fejk om den ej "klickar"?
rolex bezel 120 clicks gäller på alla nya modeller även gmtC? Är det fejk om den ej "klickar"?
Kan tilläga att YM har också 120 då den stannar på varje halvminut, men klickar av förklarliga själ inte lika högt som en subSubmariner & seadweller klickar fortfarande120 click per fullt varv, det gör även de äldre Gmt- modellerna.
Men de nya GmtC har 24 click per fullt varv, men klickar inte på samma vis som sub.
Kan tilläga att YM har också 120 då den stannar på varje halvminut, men klickar av förklarliga själ inte lika högt som en sub
Yachtmastern är bi-directional och kan således vridas åt båda hållen. Enda modellen jag känner till med den, osäker på om inte skydwellern också har det.
Kanske inte var exakt det svaret du eftersökte men alltid något.
Något sånt här har jag läst att det ska vara, påpeka gärna om det är felaktigt.
3 typer av Bezels används på de nyare.
Uni-directional with clicks (either 60 or 120)
Bi-directional with SMOOTH and no clicks at all (free spinning)
And Bi-Directional with 24 stops (no clicks, but does stop at 24 spots around the watch face)
Submariner & seadweller klickar fortfarande120 per fullt varv, det gör även de äldre Gmt- modellerna.
Men de nya GmtC klickar 24 gånger per fullt varv, men låter inte på samma vis som sub.
Kan tilläga att YM har också 120 då den stannar på varje halvminut, men klickar av förklarliga själ inte lika högt som en sub
Helt rätt! Hade glömt bort den