Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser ju ut att vara fotad hos en handlare.Är den här IWCn äkta? IWC Pilot Der Flieger Chronograph.
Stämmer - men måste det vara äkta för att det är handlare?Ser ju ut att vara fotad hos en handlare.
PS, kan du se vilket årtal denna är ifrån?Stämmer - men måste det vara äkta för att det är handlare?
Och vad tror ni om värdet på den när det är den tyska "versionen" av datumvisning. Istället för Tue står det Die t.ex. Jag gillar det men säg att man vill sälja klockan - hur känsliga är köparna generellt?Är den här IWCn äkta? IWC Pilot Der Flieger Chronograph.
En vän har nyligen köpt den här och är vrålstolt över sin nya Omega.
En massa varningsklockor slog till i skallen på en gång men det kan vara nån modell jag bara missat?
Men den är väl tvärfejk?
Släng skiten, ser riktigt risig ut.
Ser du inte att proportionerna på tavlan är helt off? Kombinera med korta visare, dålig finish på logotypen och ett väldigt udda inlägg.Den är inte min. Oavsett äkthet tycker jag den är grotesk. Men då jag inte hittade någon info om den själv tänkte jag att KS är allvetande!
Ser du inte att proportionerna på tavlan är helt off? Kombinera med korta visare, dålig finish på logotypen och ett väldigt udda inlägg.
Den är fake och den ser hemsk ut.Jag tycker allting ser väldigt fel ut rakt överlag. Men då jag inte kan nämnvärt mycket så istället för att direkt slänga ur mig att något är eller inte är fake så frågar jag de som kan för att få en informerad åsikt
Den är äkta, dagskivan går att byta för några hundra om du vill ha på annat språk. Ref är 3706 och den borde vara från sent -90 tidigt 2000-tal.Är den här IWCn äkta? IWC Pilot Der Flieger Chronograph.
Ser bra ut. Tror inte det finns så många sådana som är fejk heller för den delen.Är den här äkta?
Tycker du själv att finishen är värdig en TAG?Hittade denna, helt medvetslös, i en korg på Erikshjälpen. Fick lite puls och betalade 15:- som den kosta. När jag kikade närmare på uret blev jag osäker. Är detta en "Thailand"replika? Vore jäkligt kul om den va äkta ber om ursäkt om bilderna är dåliga.
Hittade denna, helt medvetslös, i en korg på Erikshjälpen. Fick lite puls och betalade 15:- som den kosta. När jag kikade närmare på uret blev jag osäker. Är detta en "Thailand"replika? Vore jäkligt kul om den va äkta ber om ursäkt om bilderna är dåliga.
Ska den inte ha datumbubbla?Nån som vet om den här rolexen är äkta. Det ska var ca 50 år och 1570 urverk i den. Ingen service historik och inga tillbehör. Vad kan den vara värd om den är äkta?
Jo. Avsaknaden av bubbla gör den dock inte till fake. Man kan slipa/skära bort bubblor alternativt sätta i glas utan bubbla.Ska den inte ha datumbubbla?
Inga konstigheterVad tros om denna?
Säker?Inga konstigheter
Index ser riktigt kladdiga ut och finish överlag risig..
Visst är den fejk, men å andra sidan är väl TAGs 80/90-talsfinish inte alltid på topp?Tycker du själv att finishen är värdig en TAG?
Vad tror du själv? Ja, det är en fejk.Hittade denna, helt medvetslös, i en korg på Erikshjälpen. Fick lite puls och betalade 15:- som den kosta. När jag kikade närmare på uret blev jag osäker. Är detta en "Thailand"replika? Vore jäkligt kul om den va äkta ber om ursäkt om bilderna är dåliga.
Vad tros om denna?