• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hade några rolex kopier som jag inte har kvar som jag fått när någon gjort en bra deal på okänd semesterort i utlandet. :woot: :woot: :hilarious: :hilarious:
Har inte klockorna kvar annars kunnde ni fått en bild att gissa på om äktheten. Tror inte jag använde dem heller.

500x1000px-LL-902df365_photo.jpeg

Vad tror ni om denna?
En polare med "mycket" pengar la ut denna på sin instagram och han skulle nog absolut ha råd med en SUB men han verkar totalt ointresserad av klockor sen tidigare vilket gör mig misstänksamo_O
Den där ser defintivt fake ut. Kolla rehauten, aldrig sett sådan ytlig rehaut på en stålsub. Den ska vara graverad ordentligt. Sedan ser både vridringen och kronskydden hemska ut...
PC-Micahel.jpg

Gällande olika tavlor på 116610 så finns det som sagt flera olika tavelvarianter, och olika serier, dom allra första som kom var traditionella serienummer och var V-serie samt efter det några G innan randomserien kom vet dock inte om tavelvarianterna har någon koppling till serienummret...produktbilderna på SubC på Basel visade M tror jag men tror det var mock-up's....

Senast ändrad:
Gällande olika tavlor på 116610 så finns det som sagt flera olika tavelvarianter, och olika serier, dom allra första var traditionella V-serie nummer samt några G innan randomserien kom vet dock inte om tavelvarianterna har någon koppling till serienummret...produktbilderna på SubC på Basel visade M tror jag men tror det var mock-up's....
Jag kan tycka att det är aningen förvirrande, något som vi även sett i denna tråd.

Eller genialiskt eftersom det som någon nämnde kommer att driva vintagehandel om någon generation när man har en subC "thin ft" :)
Tex. SubC med "military bezel", men det är ju ovanligt redan nu! Dock ingen direkt värdeskillnad ännu.

Absolut, men det är klart att det är en flört med entusiasterna eftersom det knappast finns någon praktisk funktion med att göra så små uppdateringar.
Eller som det brukar vara - en ren produktionsändring som medför skillnaderna.

Absolut, men det är klart att det är en flört med entusiasterna eftersom det knappast finns någon praktisk funktion med att göra så små uppdateringar.

Jag tror att du tillskriver Rolex lite väl mycket klocknörds cred nu. Jag tror att det är en förändring i produktionen helt enkelt, av en anledning. Jag tror inte att de sitter och ändrar mellanrum mellan siffror och bokstäver för att andrahandsmarknaden eventuellt ska gå upp om 40 år.

Fattar inte logiken, du ska beställa ny från Sverige men vill första kolla så din kompis Rolex är original? Låter märkligt att använda en tveksam klocka som referens, gå in till AD eller besök www.rolex.com så ser du får bild på en äkta rolex.
Jag använder inte hans klocka som referens! Jag vill bara se om han har en riktig eller inte! Det är väll den här tråden är för? Jag har varit in till en AD och klämmt och kännt..
Fattar inte logiken, du ska beställa ny från Sverige men vill första kolla så din kompis Rolex är original? Låter märkligt att använda en tveksam klocka som referens, gå in till AD eller besök www.rolex.com så ser du får bild på en äkta rolex.
vill bara veta om den är äkta eller ej! Är det inte d det går ut på i denna tråd? Använder inte den här som ref!

Jag tror att du tillskriver Rolex lite väl mycket klocknörds cred nu. Jag tror att det är en förändring i produktionen helt enkelt, av en anledning. Jag tror inte att de sitter och ändrar mellanrum mellan siffror och bokstäver för att andrahandsmarknaden eventuellt ska gå upp om 40 år.
Det är möjligt, men med en en så pass automatiserad produktion och så mycket erfarenhet så känns det omotiverat att en teknisk förändring skulle ligga bakom grafiken på tavlan. Menar inte att de skulle göra det för att driva upp priserna, men det är ju onekligen en positiv bieffekt som bidrar till att bygga mystiken kring Rolex.

Nää.. Den här tillhör en kompis, bad han ta en bild på sin så jag kunde se innan jag lägger en beställning.. JAG tycker att den ser OK ut men jag är ingen expert! Vad säger panelen?

Nej nej.. jag ska inte beställa därifrån han köpte sitt.. tror dock att han köpte sitt i England.. Jag kommer att köpa från Sverige.. Från en butik..=) Ville bara få en bild på hans submariner för att kunna visa er och bekräfta om den är äkta eller ej..

Jag använder inte hans klocka som referens! Jag vill bara se om han har en riktig eller inte! Det är väll den här tråden är för? Jag har varit in till en AD och klämmt och kännt..

Vill inte vara den som är den men mot ovanstående framstår det som om du vill kolla om din polares kopia är tillräckligt bra för att blåsa nördarna på ett klockforum och därmed värd att beställa. :bag: Kanske helt missförstår dig men tror fler tänker detta.:([/QUOTE]

Är denna riktig? Ser superskum ut med sina visare och index som ser mer ut att passa på en slim dressklocka. Även texten sitter lite off placerat IMOP. Om den är riktig, någon som kan refen? @Aurum , @NiklasArvid ?

IMG_6673.PNG

IMG_6672.PNG

Tycker den ser ok ut på andra bilden, men kan inte modellen specifikt. Visarna kanske känns udda jämfört med senare RO men för en så tidig är de nog ok.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp