Staten gör som vanligt som de villVa ju uppe i tråden (eller nån annan tråd) tidigare när de försökte sälja en falsk Rolex. Tydligen är det inte olagligt för KF att sälja falska klockor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Staten gör som vanligt som de villVa ju uppe i tråden (eller nån annan tråd) tidigare när de försökte sälja en falsk Rolex. Tydligen är det inte olagligt för KF att sälja falska klockor.
Står i deras information att de inte garanterar skick eller äkthet överhuvudtaget och inte gäller distanshandelslagen hos dem heller. Just denna klockan stack ju iväg med 20.000 sista timman dessutom så det hade inte varit lika intressant ändå.Men kan de klara sig från att ha sålt en kopia vilket är olagligt?
Står i deras information att de inte garanterar skick eller äkthet överhuvudtaget och inte gäller distanshandelslagen hos dem heller. Just denna klockan stack ju iväg med 20.000 sista timman dessutom så det hade inte varit lika intressant ändå.
Jag är ingen expert av Hublot men ska inte skruvarna skåror vara i linje mer boettens form?Håller med dig om att tavlan ser lite väl sliten och jävlig ut men blev lite tveksam då jag ändå tycker baksidan och urverk ser bra ut..
Nej hublot kör inte linjerade skruvar så somJag är ingen expert av Hublot men ska inte skruvarna skåror vara i linje mer boettens form?
Ok, känns konstigt då det ger ett mycket renare utseende tycker jag.Nej hublot kör inte linjerade skruvar så som
AP har
Det är trams då det innebär att den inte är äkta skruvar.Ok, känns konstigt då det ger ett mycket renare utseende tycker jag.
Håller med, men har inte sett en enda hublot med linjerade skruvar. Kolla deras hemsida med pressbilderOk, känns konstigt då det ger ett mycket renare utseende tycker jag.
Man kan inte linjera äkta skruvar?Det är trams då det innebär att den inte är äkta skruvar.
Ok, detta bara visar hur lite jag kan om Hublot, tack för upplysningen.Håller med, men har inte sett en enda hublot med linjerade skruvar. Kolla deras hemsida med pressbilder
Det är inte mycket att kunna om, riktigt tråkiga och fula klockor. Du missar ingetOk, detta bara visar hur lite jag kan om Hublot, tack för upplysningen.
Kan bara att hålla med dig här.Det är inte mycket att kunna om, riktigt tråkiga och fula klockor. Du missar inget
Nästan omöjligt och de ska fylla den funktion de gör på nämnda klocka.Man kan inte linjera äkta skruvar?
Ok, ännu mer bevis på att jag kan noll om Hublot, trodde det var kosmetika.Nästan omöjligt och de ska fylla den funktion de gör på nämnda klocka.
Det är inte mycket att kunna om, riktigt tråkiga och fula klockor. Du missar inget
Nä, det tycker jag inteTråkiga är väl kanske en överdrift?
Nä, det tycker jag inte
Jag säger Fake, ser ut som skit!
Jag är ingen expert av Hublot men ska inte skruvarna skåror vara i linje mer boettens form?
Ok, detta bara visar hur lite jag kan om Hublot, tack för upplysningen.
Jag tycker man ska vara lite försiktig med sina åsikter i just denna tråden. Risken finns ju att någon tar en på orden. Om man vill tramsa och chansa finns ju redan "Minst prisvärda-tråden"...Ok, ännu mer bevis på att jag kan noll om Hublot, trodde det var kosmetika.
Bara för att dom tar ut svängarna tycker inte jag att dom blir roliga och snygga för det.Vad är en rolig klocka då? Med tanke på deras experimenterande med former och material, de tar väl ut svängarna mer än de flesta?
Det var väl en fråga vad folk trodde?Jag tycker man ska vara lite försiktig med sina åsikter i just denna tråden. Risken finns ju att någon tar en på orden. Om man vill tramsa och chansa finns ju redan "Minst prisvärda-tråden"...
Sluta tramsa, man behöver inte vara orimlig bara för att man inte gillar en viss stil. Klockorna är väldesignade, trendsättande och välbyggda, hur skulle en billig kopia kunna vara likvärdig?Det var väl en fråga vad folk trodde?
Hur som helst har du en poäng, det var dumt av mig att säga något utan att jag hade mer kött på benen, har iaf lärt mig att en eventuellt äkta Hublot är lika ful som en fake.(i mina ögon iaf)
Man får inte tycka vad man vill?Sluta tramsa, man behöver inte vara orimlig bara för att man inte gillar en viss stil. Klockorna är väldesignade, trendsättande och välbyggda, hur skulle en billig kopia kunna vara likvärdig?
Attack är bästa försvar? Skrev att skruvarna är tramsiga om de linjerar iom att det innebär att de inte fyller någon funktion. Sedan skrev du precis att en billig kopia var att jämföra med en äkta välbyggd klocka.Man får inte tycka vad man vill?
Tycker det är du som ska sluta tramsa, JAG tyckte i tidigare inlägg att det skulle ge en renare look om skruvarna var mer i linje med boetten, det fick jag heller inte tycka för du tyckte det var trams, lägg ner nu och låt folk tycka vad de vill.
Attack är bästa försvar? Skrev att skruvarna är tramsiga om de linjerar iom att det innebär att de inte fyller någon funktion. Sedan skrev du precis att en billig kopia var att jämföra med en äkta välbyggd klocka.
Har inget att göra med om att man inte får tycka vad man vill utan att man ska tänka på vad man skriver och vara lite sakligare. Lite högre kvalitet kan vi hålla här på inläggen?
Jag skrev detta enligt ovan, sluta lägga ord i munnen på mig.Det var väl en fråga vad folk trodde?
Hur som helst har du en poäng, det var dumt av mig att säga något utan att jag hade mer kött på benen, har iaf lärt mig att en eventuellt äkta Hublot är lika ful som en fake.(i mina ögon iaf)
Lägger inga ord i din mun, förklarar bara vad du skriver. Kanske utan att tänka på det?Jag skrev detta enligt ovan, sluta lägga ord i munnen på mig.
Som jag även skrev då var att det var dumt att uttala mig om äktheten, kommer dock inte ändra mig att att klockorna är ruggigt fula och det var det jag skrev i mitt inlägg och inget annat!
Nu släpper jag detta, trevlig kväll.
Bara för att dom tar ut svängarna tycker inte jag att dom blir roliga och snygga för det.
Nr 1 ser tveklöst äkta ut. Någon kanske rättar mig men jag tror inte det.