• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
För
Står i deras information att de inte garanterar skick eller äkthet överhuvudtaget och inte gäller distanshandelslagen hos dem heller. Just denna klockan stack ju iväg med 20.000 sista timman dessutom så det hade inte varit lika intressant ändå.

Förvånansvärt mycket som sticker iväg till marknadspriser (och över) hos KF - särskilt med tanke på det luddiga konsumentskyddet.

Anmärkte på en fejkad Porsche Design dykare för några veckor sedan. Denna hade de förvisso satt ett "rimligt" värde på - 1.200kr när motsvarande gick för mellan 25-40.000kr på C24, men ändå.
När man googlade referensen så fick man upp ett par bilder på samma klocka (och en hel drös som såg ut som den faktiska PD-klockan med den referensen) - alla var på sajter som hette "replica-this" eller "replica-that".
Ganska svag due diligence från deras sida.
Budnivån låg dessutom på ca 7.000kr när jag anmärkte på den.
Svaret jag fick var att "det är ett antal personer som anmärkt på den - vi kontrollerar". Dagen efter var den borta.
Trodde att man använde sig av särskilt utsedda värderare när det var lite finare prylar. Men fan vet...
 
Senast ändrad:

Freddie L

Panerai
Jag säger Fake, ser ut som skit!

Jag är ingen expert av Hublot men ska inte skruvarna skåror vara i linje mer boettens form?

Ok, detta bara visar hur lite jag kan om Hublot, tack för upplysningen.

Ok, ännu mer bevis på att jag kan noll om Hublot, trodde det var kosmetika.
Jag tycker man ska vara lite försiktig med sina åsikter i just denna tråden. Risken finns ju att någon tar en på orden. Om man vill tramsa och chansa finns ju redan "Minst prisvärda-tråden"... :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag tycker man ska vara lite försiktig med sina åsikter i just denna tråden. Risken finns ju att någon tar en på orden. Om man vill tramsa och chansa finns ju redan "Minst prisvärda-tråden"... :)
Det var väl en fråga vad folk trodde?
Hur som helst har du en poäng, det var dumt av mig att säga något utan att jag hade mer kött på benen, har iaf lärt mig att en eventuellt äkta Hublot är lika ful som en fake.(i mina ögon iaf)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det var väl en fråga vad folk trodde?
Hur som helst har du en poäng, det var dumt av mig att säga något utan att jag hade mer kött på benen, har iaf lärt mig att en eventuellt äkta Hublot är lika ful som en fake.(i mina ögon iaf)
Sluta tramsa, man behöver inte vara orimlig bara för att man inte gillar en viss stil. Klockorna är väldesignade, trendsättande och välbyggda, hur skulle en billig kopia kunna vara likvärdig?
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Sluta tramsa, man behöver inte vara orimlig bara för att man inte gillar en viss stil. Klockorna är väldesignade, trendsättande och välbyggda, hur skulle en billig kopia kunna vara likvärdig?
Man får inte tycka vad man vill?
Tycker det är du som ska sluta tramsa, JAG tyckte i tidigare inlägg att det skulle ge en renare look om skruvarna var mer i linje med boetten, det fick jag heller inte tycka för du tyckte det var trams, lägg ner nu och låt folk tycka vad de vill.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Man får inte tycka vad man vill?
Tycker det är du som ska sluta tramsa, JAG tyckte i tidigare inlägg att det skulle ge en renare look om skruvarna var mer i linje med boetten, det fick jag heller inte tycka för du tyckte det var trams, lägg ner nu och låt folk tycka vad de vill.
Attack är bästa försvar? Skrev att skruvarna är tramsiga om de linjerar iom att det innebär att de inte fyller någon funktion. Sedan skrev du precis att en billig kopia var att jämföra med en äkta välbyggd klocka.

Har inget att göra med om att man inte får tycka vad man vill utan att man ska tänka på vad man skriver och vara lite sakligare. Lite högre kvalitet kan vi hålla här på inläggen?
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Attack är bästa försvar? Skrev att skruvarna är tramsiga om de linjerar iom att det innebär att de inte fyller någon funktion. Sedan skrev du precis att en billig kopia var att jämföra med en äkta välbyggd klocka.

Har inget att göra med om att man inte får tycka vad man vill utan att man ska tänka på vad man skriver och vara lite sakligare. Lite högre kvalitet kan vi hålla här på inläggen?
Det var väl en fråga vad folk trodde?
Hur som helst har du en poäng, det var dumt av mig att säga något utan att jag hade mer kött på benen, har iaf lärt mig att en eventuellt äkta Hublot är lika ful som en fake.(i mina ögon iaf)
Jag skrev detta enligt ovan, sluta lägga ord i munnen på mig.
Som jag även skrev då var att det var dumt att uttala mig om äktheten, kommer dock inte ändra mig att att klockorna är ruggigt fula och det var det jag skrev i mitt inlägg och inget annat!
Nu släpper jag detta, trevlig kväll.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag skrev detta enligt ovan, sluta lägga ord i munnen på mig.
Som jag även skrev då var att det var dumt att uttala mig om äktheten, kommer dock inte ändra mig att att klockorna är ruggigt fula och det var det jag skrev i mitt inlägg och inget annat!
Nu släpper jag detta, trevlig kväll.
Lägger inga ord i din mun, förklarar bara vad du skriver. Kanske utan att tänka på det?

God afton!
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Vad tror ni om dessa?
1.
IMG_7344.JPG

2.
IMG_7345.JPG

Försöker lära mig om vad man ska titta på. Är på jakt efter en 16710 pepsi. Är nybörjare på det här.
Bägge bilderna ska vara -06. Den ena bilden ska vara äkta utan cert enligt säljaren och den andra bilden fejk.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Vad tror ni om dessa?
1.
IMG_7344.JPG

2.
IMG_7345.JPG

Försöker lära mig om vad man ska titta på. Är på jakt efter en 16710 pepsi. Är nybörjare på det här.
Bägge bilderna ska vara -06. Den ena bilden ska vara äkta utan cert enligt säljaren och den andra bilden fejk.
Nr 1 ser tveklöst äkta ut. Någon kanske rättar mig men jag tror inte det.
Ser spontant inget fel med bild två heller men den är ganska suddig så jag säger inget om den.
 
Topp