• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

plyman

Omega
Fick en bild på denna av min vän..... :banghead: :banghead: :banghead:
image.jpeg

:)
Det är en av de fulaste jag sett :clown:
 

Maco974

Breitling
Äkta eller ej? En bekant la upp denna på sin facebook med texten "Ny klocka :)" och är lite skeptisk då han inte har något jobb och går på diverse bidrag.
 

Bilagor

  • tudz.jpg
    tudz.jpg
    76.7 KB · Visningar: 312

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Äkta eller ej? En bekant la upp denna på sin facebook med texten "Ny klocka :)" och är lite skeptisk då han inte har något jobb och går på diverse bidrag.
Länken ser lite konstig ut. Sen ser den lite väl djup ut också.

Men inte helt säker. Klockan ser skum ut men kan vara bara bilden.
 
Senast ändrad:

Guden

Cartier
Äkta eller ej? En bekant la upp denna på sin facebook med texten "Ny klocka :)" och är lite skeptisk då han inte har något jobb och går på diverse bidrag.
Mitt första intryck är att den inte ser helt äkta ut, men det brukar det oftast göra när folk tar kassa bilder i dåliga ljusförhållanden.
Blir lite svårt att då skrika äkta eller ej.

Edit: Nä kan inte hålla mig, har du fler bilder? Visst verkar djupet och länken lite suspekt ut, men det ser inte tvärfalsk ut heller. BBB har ett djup i tavlan.
Bezeln och tavlan ser helt ok ut enligt mig. Bandhornen sticker inte ut på något vis.
Hade nästan sagt att den är äkta. Men avvaktar för bättre bilder innan jag ger mitt slutgiltiga svar.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Mitt första intryck är att den inte ser helt äkta ut, men det brukar det oftast göra när folk tar kassa bilder i dåliga ljusförhållanden.
Blir lite svårt att då skrika äkta eller ej.

Edit: Nä kan inte hålla mig, har du fler bilder? Visst verkar djupet och länken lite suspekt ut, men det ser inte tvärfalsk ut heller. BBB har ett djup i tavlan.
Bezeln och tavlan ser helt ok ut enligt mig. Bandhornen sticker inte ut på något vis.
Hade nästan sagt att den är äkta. Men avvaktar för bättre bilder innan jag ger mitt slutgiltiga svar.

Tycker den ser fel ut. Proportionerna - djupet i tavlan (rehaut) och länken bland annat. Det finns dock (tyvärr) rätt vassa kopior av just den där fick jag erfara när jag hjälpte en god vän att köpa en sån (blev AD av just det skälet).
 

Guden

Cartier
Tycker den ser fel ut. Proportionerna - djupet i tavlan (rehaut) och länken bland annat. Det finns dock (tyvärr) rätt vassa kopior av just den där fick jag erfara när jag hjälpte en god vän att köpa en sån (blev AD av just det skälet).
Yes som nämnt så står jag lite suspekt till rehaut och länk. Det är något med proportionerna minst sagt, håller med.
Har faktiskt inte sett kopior av denna modell, så du har nog bättre erfarenheter där.
 

Maco974

Breitling
Tackar för svar! Då var det som jag trodde ändå! Och det var tyvärr den enda bilden han la upp, känner inte för att fråga honom om mer bilder heller då vi som sagt endast är ytligt bekanta :)
 

Barabom

Omega
Kikat runt lite och hittade en Tudor jag varit lite sugen på, kan dock 0 om dessa.
Vad tror ni om den här?
 

Bilagor

  • e77e23f3-423b-4d7b-9ca7-b249621430f5.jpg
    e77e23f3-423b-4d7b-9ca7-b249621430f5.jpg
    206.5 KB · Visningar: 177
  • 94c921ea-52a2-407d-894e-1e35d59269d5.jpg
    94c921ea-52a2-407d-894e-1e35d59269d5.jpg
    189.1 KB · Visningar: 165
  • d2cc08b5-0023-4764-869d-005a71b395a7.jpg
    d2cc08b5-0023-4764-869d-005a71b395a7.jpg
    162.8 KB · Visningar: 161
  • 7bd293b5-e5cf-4473-a282-81a6f605be3f.jpg
    7bd293b5-e5cf-4473-a282-81a6f605be3f.jpg
    165.9 KB · Visningar: 161

Johan_K

Omega
2-Faktor
Ingen Hubbe-expert men det ser ut som en Classic Fusion Chronograph All Black.
Hittar lite bilder på nätet men inga som är direkt bra och din bild är inget vidare på framsidan.
Såg nu att det ser ut att saknas ett Hublot märke som ska finnas ovanför automatic så kan nog utgå från att det är fake.. Va lite sugen då jag inte testat Hubbe tidigare och denna ligger för ett bra pris hos fogden men utan några papper på den så känns som det är läge att hoppa denna
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Såg nu att det ser ut att saknas ett Hublot märke som ska finnas ovanför automatic så kan nog utgå från att det är fake.. Va lite sugen då jag inte testat Hubbe tidigare och denna ligger för ett bra pris hos fogden men utan några papper på den så känns som det är läge att hoppa denna
Du tar inte fel på Hublot-loggan som sitter på sekundvisaren?

Exempel:
521.cm.1771.rx_new_1.png
 

Johan_K

Omega
2-Faktor
Jag hoppar över den men om nån är mer våghalsig än mig så är auktionen hos fogden slut om en timme och just nu är högsta budet 42.000
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Topp