• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Leafvalley

Cartier
Min kusin skryter om att han får en klocka av sina föräldrar varje år. Han skickade en bild på sin smurf, grejen är att hans föräldrar har råd men han är en odåga som bor hemma 30 +. Jag tror den är fake, men svårt att säga, bad om fler bilder men fick undanflyktiga svar...
IMG-20160918-WA0002.jpg
 

Leafvalley

Cartier
Tack för svaren, ska träffa kusinen i sommar så ska se om man kan "outa" honom... Utöver smurfen skickade han en bild på en Omega Seamaster Planet Ocean Chronograph tänkte höra vad ni tycker om denna, gärna vad forumets @Undersköterskan säger? Styrk gärna varför oxå ;)
IMG-20160918-WA0003.jpg
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för svaren, ska träffa kusinen i sommar så ska se om man kan "outa" honom... Utöver smurfen skickade han en bild på en Omega Seamaster Planet Ocean Chronograph tänkte höra vad ni tycker om denna, gärna vad forumets @Undersköterskan säger? Styrk gärna varför oxå ;)
IMG-20160918-WA0003.jpg
Replika. Den har två 60-sub dials. Fel färg och position på datumfönstret.
 

Leafvalley

Cartier
Är det den ökända nageln jag ser?:pompus:

o_O Que?

Eller så köper han dem själv i tron att det skall framstå som rimligt utifrån förutsättningar/bakgrund.
Troligen ett mindrevärdes-komplex som ligger till grund.

Absolut, det är definitivt något åt det hållet. Han har dock en Rolex Sea Dweller, Deep Sea modellen som ser riktig ut. Mer troligt att föräldrarna köpt den åt honom och så har han fyllt på med resten.
 

Ninen79

Audemars
o_O Que?



Absolut, det är definitivt något åt det hållet. Han har dock en Rolex Sea Dweller, Deep Sea modellen som ser riktig ut. Mer troligt att föräldrarna köpt den åt honom och så har han fyllt på med resten.
Har man en deepsea så har man sunda förnuftet att inte går runt med fejkar klockor. Deepsean är troligtvis fejk den också.
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Min kusin skryter om att han får en klocka av sina föräldrar varje år. Han skickade en bild på sin smurf, grejen är att hans föräldrar har råd men han är en odåga som bor hemma 30 +. Jag tror den är fake, men svårt att säga, bad om fler bilder men fick undanflyktiga svar...
IMG-20160918-WA0002.jpg

Fråga om den är i guld så kommer han säga "öh nö, det är "stainless steel"". En kompis hade likadan...
 

Leafvalley

Cartier
Har man en deepsea så har man sunda förnuftet att inte går runt med fejkar klockor. Deepsean är troligtvis fejk den också.
Jag håller med, men den är äkta eller så är den en riktigt bra kopia. Jag höll hans Deep Sea i handen häromdagen, den verkade schysst, snurrade på vridringen och den var perfekt likaså allt annat. Men det är ju klart han visar den riktiga när jag efterfrågade om de andra...
 

Reverso

Panerai
För övrigt ser det ut som att det sitter intorkat klister runt förstoringsglaset. :D


Edit; Pinsamt om man är ute och cyklar efter dessa observationerna!
 
Topp