• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gabriel90

Panerai
Hej.
Fick inbytesförslag på en Audemars Piguet, (ingen KS medlem) men jag e inte säker på om klockan är ÄKTA, eftersom det låter för bra för att vara sant.
Vore väldigt tacksam för all hjälp ja kan få.
OBS. Han är villig att visa upp klockan för Nymans vilket kan vara positivt.
IMG_5119.JPG
IMG_5120.JPG
IMG_5121.JPG
 

M021

Rolex
2-Faktor
Hej.
Fick inbytesförslag på en Audemars Piguet, (ingen KS medlem) men jag e inte säker på om klockan är ÄKTA, eftersom det låter för bra för att vara sant.
Vore väldigt tacksam för all hjälp ja kan få.
OBS. Han är villig att visa upp klockan för Nymans vilket kan vara positivt.
IMG_5119.JPG
IMG_5120.JPG
IMG_5121.JPG

vet du vilket år den ska vara från? Skedde vissa ändring med box och graveringar under 2015 om jag inte är helt ute och cyklar.
Ingen AP expert men känns som Datumet är lite ocentrerat, timvisaren aningen lång. Men det kan vara vinkeln som spökar för båda dom synpunkterna.
Jämför du hur skruvhuvudet ser ut brevid guldkuggen så ser du en större distans på dina bilder jämfört med ett antal på google.
Samt att stenarna verkar vara lite väl lila.


Dock så vad som talar för dig är att säljaren vill visa den för Nymans.
 

Gabriel90

Panerai
vet du vilket år den ska vara från? Skedde vissa ändring med box och graveringar under 2015 om jag inte är helt ute och cyklar.
Ingen AP expert men känns som Datumet är lite ocentrerat, timvisaren aningen lång. Men det kan vara vinkeln som spökar för båda dom synpunkterna.
Jämför du hur skruvhuvudet ser ut brevid guldkuggen så ser du en större distans på dina bilder jämfört med ett antal på google.
Samt att stenarna verkar vara lite väl lila.


Dock så vad som talar för dig är att säljaren vill visa den för Nymans.
Den är från 2016 enligt säljaren.
Man får väl hoppas på det bästa då :)

Stort tack för hjälpen
 

Leafvalley

Cartier
Hej.
Fick inbytesförslag på en Audemars Piguet, (ingen KS medlem) men jag e inte säker på om klockan är ÄKTA, eftersom det låter för bra för att vara sant.
Vore väldigt tacksam för all hjälp ja kan få.
OBS. Han är villig att visa upp klockan för Nymans vilket kan vara positivt.
IMG_5119.JPG
IMG_5120.JPG
IMG_5121.JPG

Visa upp den för nymans så du får det bekräftat, tycker den ser schysst ut...
 

marmot

Panerai
Hej.
Fick inbytesförslag på en Audemars Piguet, (ingen KS medlem) men jag e inte säker på om klockan är ÄKTA, eftersom det låter för bra för att vara sant.
Vore väldigt tacksam för all hjälp ja kan få.
OBS. Han är villig att visa upp klockan för Nymans vilket kan vara positivt.
IMG_5119.JPG
IMG_5120.JPG
IMG_5121.JPG
Vad fick du för erbjudande? Tycker den ser ok ut.
 

marmot

Panerai
Min klocka (45k) + 25,000kr.. som sagt, känns för bra för att vara sant..
Men vi skall in till Nymans för en äkthetskontroll som han själv tycker är det bästa för ett smidigt byte/köp.
Hehe ok, då kan du nog utgå från att det är nåt lurt i görningen - marknadsvärdet på 15400st är väl runt 130k.
 

Gabriel90

Panerai
Luktar lite rångods, AD för väl register över stulna klockor som de själva säljer?(såvida klockan är anmäld försvunnen dvs)
A fast om han e medveten om att det e rångods så är Nymans som enda AD för ap perfekt ställe att kolla upp klockan hos :)

Är det rångods tar dem ju klockan i beslag.

Han tyckte själv att en kontroll hos Nymans är en bra ide :)
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej.
Fick inbytesförslag på en Audemars Piguet, (ingen KS medlem) men jag e inte säker på om klockan är ÄKTA, eftersom det låter för bra för att vara sant.
Vore väldigt tacksam för all hjälp ja kan få.
OBS. Han är villig att visa upp klockan för Nymans vilket kan vara positivt.
IMG_5119.JPG
IMG_5120.JPG
IMG_5121.JPG

Klockan på bilden är ungefär 300% fejk, om personen vill få dig till Nymans så är det garanterat något illdåd planerat.

Helt fel position på urverket, jämför med äkta:
gnZdT1r.jpg

6uB1TPm.jpg
 
Senast ändrad:

Jockinho

Patek
2-Faktor
Håller med er.
Men jag slösar hellre bort 250kr på äkthetskontroll än att sumpa denna chans.

E den fake tar jag mig nöjet att stampa sönder klockan på plats :)

Tänk dig för innan bara som ovan skrev, om den är så tydligt fake (och dealen är för bra) och du har en klocka av värde kan det ju röra sig om annat i görningen. I värsta fall. Alternativt försöker personen på en blåsning eller är ovetande (vilket jag betvivlar om marknadsvärdet är så pass högt).
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Hej.
Fick inbytesförslag på en Audemars Piguet, (ingen KS medlem) men jag e inte säker på om klockan är ÄKTA, eftersom det låter för bra för att vara sant.
Vore väldigt tacksam för all hjälp ja kan få.
OBS. Han är villig att visa upp klockan för Nymans vilket kan vara positivt.
IMG_5119.JPG
IMG_5120.JPG
IMG_5121.JPG
Hur har du kommit i kontakt med säljaren?
 
Kan någon kunnig på AP förklara verket ovan? @Echo Delta ?

Balansen sitter inte exakt där den ska i relation till den äkta, även så är verket mindre. Glaset på bakboetten är mycket mindre än original.
Rotorlagret ser skumt ut, för litet eller så är materialet på rotorn runt lagret för stort, men det kan vara bilden som är lurig.
Men som @dräprulle säger så är den fake. Dock är estetiken av verket rätt trovärdig av att bedömma på denna bild tyvärr. Men storleken är helt off.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Balansen sitter inte exakt där den ska i relation till den äkta, även så är verket mindre. Glaset på bakboetten är mycket mindre än original.
Rotorlagret ser skumt ut, för litet eller så är materialet på rotorn runt lagret för stort, men det kan vara bilden som är lurig.
Men som @dräprulle säger så är den fake. Dock är estetiken av verket rätt trovärdig av att bedömma på denna bild tyvärr. Men storleken är helt off.
Säger du att det är ett falskt verk? Finns det kloner på dessa? Udda man inte fick till possitionen rätt isf?
 
Säger du att det är ett falskt verk? Finns det kloner på dessa? Udda man inte fick till possitionen rätt isf?

Det har funnits klonverk ett tag tyvärr, det finns 3135 från Rolex som ser nästan identiska ut, men de låter och känns helt annorlunda vid uppdrag. Riktigt läskigt faktiskt.

För oss kunniga så snappar man upp det relativt fort, men för en okunnig är det en fälla lätt att trampa i tyvärr.
 

Chad

Rolex
A fast om han e medveten om att det e rångods så är Nymans som enda AD för ap perfekt ställe att kolla upp klockan hos :)

Är det rångods tar dem ju klockan i beslag.

Han tyckte själv att en kontroll hos Nymans är en bra ide :)

Otroligt att du ens funderade på att gå igenom med det. Folk blir verkligen dumma i huvudet när det handlar om stålar.
 

RobVintage

Panerai
Min klocka (45k) + 25,000kr.. som sagt, känns för bra för att vara sant..
Men vi skall in till Nymans för en äkthetskontroll som han själv tycker är det bästa för ett smidigt byte/köp.
Kan även vara som så att han inte dyker upp utan plockar klockan av dig när du är påväg därifrån ett senario som härnder lite då och då tyvärr.
Dom redan sagts är det för bra för att vara sant ..
 

Gabriel90

Panerai
Otroligt att du ens funderade på att gå igenom med det. Folk blir verkligen dumma i huvudet när det handlar om stålar.
vad får dig att tro så?
Jag är lycklig och har det bra ställt.
Nu är det så att jag velat ha en AP ett tag därav mitt inlägg. Planen är att köpa en ny ändå.
Nu dök denna upp och jag ville bara få det klargjort.
Klarnar det för dig ?..
 
Topp