• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gabriel90

Panerai
Kan även vara som så att han inte dyker upp utan plockar klockan av dig när du är påväg därifrån ett senario som härnder lite då och då tyvärr.
Dom redan sagts är det för bra för att vara sant ..
Mycket sant.
Har själv tänkt det.
Nu ville jag mest veta om den var äkta.
Jag vet inte hur ni kunniga bedömer en klocka vara fejk ang vissa modeller :)
 

Chad

Rolex
vad får dig att tro så?
Jag är lycklig och har det bra ställt.
Nu är det så att jag velat ha en AP ett tag därav mitt inlägg. Planen är att köpa en ny ändå.
Nu dök denna upp och jag ville bara få det klargjort.
Klarnar det för dig ?..

Att du ens var sugen på en affär när det är uppenbart något som inte stämmer - får mig att tro att du troligtvis inte är den skarpaste kniven i lådan.
När du nu nämner att du är lycklig och har det gott ställt som svar på mitt påstående, bekräftar du min tes.
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Att du ens var sugen på en affär när det är uppenbart något som inte stämmer - får mig att tro att du troligtvis inte är den skarpaste kniven i lådan.
När du nu nämner att du är lycklig och har det gott ställt som svar på mitt påstående, bekräftar du min tes.

Det är väl onödigt att antyda att någon är dum för att de är sugna på att kolla upp vad som kan vara kanonaffär. Att han sedan kollar upp affären med sakkunniga och sedan avstår att gå vidare efter att få veta att klockan på bilden är fejk är väl allt man kan begära.

Om man alltid har inställningen att om en affär är för bra för att vara sann kommer man aldrig hamna i tråden om klockfynd.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om man alltid har inställningen att om en affär är för bra för att vara sann kommer man aldrig hamna i tråden om klockfynd.
Att folk inte skulle veta värdet på det de säljer är en klassisk tankevurpa. Man säljer inte en AP för en bråkdel av vad den är värd, svårare än så är det inte.
 

Gabriel90

Panerai
Att du ens var sugen på en affär när det är uppenbart något som inte stämmer - får mig att tro att du troligtvis inte är den skarpaste kniven i lådan.
När du nu nämner att du är lycklig och har det gott ställt som svar på mitt påstående, bekräftar du min tes.
Nu tog jag upp denna klocka med klockkunniga.
Bara för att veta om den är legit, jag har varken köpt den eller träffat säljaren.
Planen var att efter detta gå vidare med säljare till nymans för verifikation.

Dina påståenden om att jag är dum kan du gärna behålla för dig själv alternativt stoppa upp den där dem ryms.

Ledsamt med personer som har sådan attityd, vilket ingen uppskattar
 

Gabriel90

Panerai
Att folk inte skulle veta värdet på det de säljer är en klassisk tankevurpa. Man säljer inte en AP för en bråkdel av vad den är värd, svårare än så är det inte.
Jag förstår dig absolut, och du har rätt.
Det var inte längesen en viss person här gjorde ett otroligt kap på en AP :)
Det skadar ju inte att fråga på forumet?

Denna tråd handlar ju om detta ändå
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
http://imgur.com/a/HkGA3

Den här omegan då? Tillhör en b-kändis från PH vid namn donik
Datumet ser litet ut, ändlänkarna ser knas ut och bandhornen ser väldigt runda ut. Jämför med den högra.
IMG_8081.JPG

Å andra sidan är jag ingen höjdare på Omega. :)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Läs lite på rolexforum så lär du dig massa. Kunskapen där är aningen bättre för att uttrycka sig milt. :)

"Läs gärna lite på Rolexforums också.
Eftersom det är flera gånger så stort och engelskspråkigt så finns det kanske t.o.m. mer information än här."

There. I fixed it for ya.

Det säger sig självt att det säkert finns mer samlad kunskap på RF. Det är rejält mycket större än KS och samlar folk från hela världen - tack vare språket.
Men jag tycker nog ändå att din kommentar var onödigt vass, för visst finns det ganska gott om kunskap även på KS?
 
Senast ändrad:

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Läs gärna lite på Rolexforums också.
Eftersom det är flera gånger så stort och engelskspråkigt så finns det kanske t.o.m. mer information än här.

There. I fixed it for ya.

Det säger sig självt att det säkert finns mer samlad kunskap på RF. Det är rejält mycket större än KS och samlar folk från hela världen - tack vare språket.
Men jag tycker nog ändå att din kommentar var onödigt vass, för visst finns det ganska gott om kunskap även på KS?

Det finns en hel del kunskap här men jag upplever att folk gärna ligger och trycker på informationen. Min kommentar var inte menat som en diss mot någon utan bara en upplysning att läsa några stickys tar en nybörjares kunskap till nya höjder.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
"Läs gärna lite på Rolexforums också.
Eftersom det är flera gånger så stort och engelskspråkigt så finns det kanske t.o.m. mer information än här."

There. I fixed it for ya.

Det säger sig självt att det säkert finns mer samlad kunskap på RF. Det är rejält mycket större än KS och samlar folk från hela världen - tack vare språket.
Men jag tycker nog ändå att din kommentar var onödigt vass, för visst finns det ganska gott om kunskap även på KS?
Oskönt inlägg. :)
 
Datumet ser litet ut, ändlänkarna ser knas ut och bandhornen ser väldigt runda ut. Jämför med den högra.
IMG_8081.JPG

Å andra sidan är jag ingen höjdare på Omega. :)

Andra skillnader mellan bilderna är ju ju hur texten i vridningsinlägget går ihop med den vita markeringen på den första bilden, medan det är ett tydligt avstånd mellan text och ring på den senare. Indexmarkeringarna för 6:an och 9:an är även stängda i den andra bilden, men öppna i den från PH-snubben. Även indexmarkeringarna 12 och 3 ser ut att ha olika form.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Andra skillnader mellan bilderna är ju ju hur texten i vridningsinlägget går ihop med den vita markeringen på den första bilden, medan det är ett tydligt avstånd mellan text och ring på den senare. Indexmarkeringarna för 6:an och 9:an är även stängda i den andra bilden, men öppna i den från PH-snubben. Även indexmarkeringarna 12 och 3 ser ut att ha olika form.
IMG_8091.JPG

Det är för att jag är så kass att jag jämförde två olika generationer av samma klockmodell. :D
 
Topp