Vad gäller budgivning skulle jag vara mycket försiktig om det inte är en säljare med goda referenser och lång historia på t.ex. tradera. Ett annat alternativ är att vända sig till ett riktigt auktionshus så som Kaplans.Tjena! Vet inte alls om detta är tillåtet men då jag helst inte skapar en ny tråd utan att riktigt veta reglerna (Jag har sökt) så "lånar" jag den här tråden lite utan att ha en specifik klocka i åtanke. Men färsk som man är och ändå tycker det är någorlunda underhållande att sitta och buda på tradera men det kan bli snabbt bli fel sen sitter man och har en massa kopior som man absolut inte vill ha.. så min fråga är egentligen finns det några lätta sätt att veta vad man bör buda på och inte buda på? alltså vad som är fake och inte, Klart jag förstår att om märken och sånt sitter snett men jag menar lite djupare än så så, ni andra här verkar ju vara helt sjukligt kunniga och duktiga.. så finns det några bra trådar eller tips ni kan ge?.. Och för att hålla mig till ämnet kan jag lägga in en bild på en klocka jag nyss van budgivningen på, impulsiv som man är så går man in och tänker kolla klockor på tradera så ser man 5 minuter kvar och lägger ett bud och börjar sedan kolla och skulle tro att det är en kopia då det ser lite konstig ut vid datument
Är du osäker på autenciteten kan du alltid vända dig hit till forumet, precis som du skrev finns det väldigt många här med obegripligt mycket kunskap.