• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
20171206_220732.jpg

20171206_220728.jpg

20171206_220711.jpg
Länken är ju också totalt slaktad :p
Uscha
 
Senast ändrad:

Mic1

Rolex
2-Faktor

Brage

Omega
Jag tror den är äkta @marlun att döma av bilderna, men poleringen är bland det minst estetiskt tilltalande jag sett på länge.

I all välmening: Ta det lugnt med flippande, ta dig tiden att studera dina referenser och klockor innan affär, se detta som en lärdom. :)
 

marlun

Rolex
Tror den är äkta men riktigt dålig polerad.
Jag tror den är äkta @marlun att döma av bilderna, men poleringen är bland det minst estetiskt tilltalande jag sett på länge.

I all välmening: Ta det lugnt med flippande, ta dig tiden att studera dina referenser och klockor innan affär, se detta som en lärdom. :)
Den är väldigt fulpolerad och jag visste det innan jag köpte den. Killen jag bytte klocka med lade en riktigt bra mellanskillnad så jag tror inte att jag kommer förlora pengar på denna affären när jag säljer denna fulpolerade sak :)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Den är väldigt fulpolerad och jag visste det innan jag köpte den. Killen jag bytte klocka med lade en riktigt bra mellanskillnad så jag tror inte att jag kommer förlora pengar på denna affären när jag säljer denna fulpolerade sak :)


Vem som nu köper den där styggelsen... Hade inte betalat 20k för den :p eller ens burit den.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är förbryllad. o_O

Du vet alltså om att den är riktigt fulpolerad när du köper den, men du fick en bra mellanskillnad så du känner att du kommer göra dig en hacka ändå när du säljer den här "fulpolerade saken"?

Den blir nog svårsåld på det här forumet i alla fall efter det uttalandet.
 

stabil

Cartier
Den är väldigt fulpolerad och jag visste det innan jag köpte den. Killen jag bytte klocka med lade en riktigt bra mellanskillnad så jag tror inte att jag kommer förlora pengar på denna affären när jag säljer denna fulpolerade sak :)

Han du köpte den av berättade inte vilka som polerade den? Så man vet vart man intf ska vända sig.
 

marlun

Rolex
Jag är förbryllad. o_O

Du vet alltså om att den är riktigt fulpolerad när du köper den, men du fick en bra mellanskillnad så du känner att du kommer göra dig en hacka ändå när du säljer den här "fulpolerade saken"?

Den blir nog svårsåld på det här forumet i alla fall efter det uttalandet.
Nu misstolkade du mig nog. Det jag menade var att jag troligen kan sälja den och ändå gå +-0 eller iaf inte forlora allt för mycket pengar med tanke på att jag fick den för ett fair pris. Tyckte det var värt att chansa med bytet, får se hur det går!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Nu misstolkade du mig nog. Det jag menade var att jag troligen kan sälja den och ändå gå +-0 eller iaf inte forlora allt för mycket pengar med tanke på att jag fick den för ett fair pris. Tyckte det var värt att chansa med bytet, får se hur det går!
Jo jag ser det men det är irrelevant för mig. Fortfarande märkligt.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Nu misstolkade du mig nog. Det jag menade var att jag troligen kan sälja den och ändå gå +-0 eller iaf inte forlora allt för mycket pengar med tanke på att jag fick den för ett fair pris. Tyckte det var värt att chansa med bytet, får se hur det går!
Sälj den inte på Ks... Och var fan ärlig när du säljer skiten. Oavsett var du säljer..
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Om det nu är irrelevant, varför göra ett sådant antagande som du gjorde ovan utan att tagga mig?
Förlåt, jag missade citera-knappen. Jag antar (och hade rätt) att du också får notiser ändå när jag postar i tråden.

Det jag tycker är märkligt är att du medvetet tagit in en väldigt fulpolerad klocka i inbyte med förhoppningen att gå plus minus noll ändå - vilket för mig endast skulle kunna ske om du säljer till någon annan mindre vetande.
 

marlun

Rolex
Förlåt, jag missade citera-knappen. Jag antar (och hade rätt) att du också får notiser ändå när jag postar i tråden.

Det jag tycker är märkligt är att du medvetet tagit in en väldigt fulpolerad klocka i inbyte med förhoppningen att gå plus minus noll ändå - vilket för mig endast skulle kunna ske om du säljer till någon annan mindre vetande.
Okej, nu förstår jag vad du menar. Jag ser på det hela som en chansning. Ska bli intressant att se om det går lika fort/bra att sälja en fulpolerad klocka billigt som att sälja en fin klocka för marknadsvärde
 
Topp