Länken är ju också totalt slaktad
Uscha
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Länken är ju också totalt slaktad
Certet är stämplat 2010 och serienumret i rehauten stämmer överrens med certet
Då skulle jag i såna fall vilja veta var man kan klippa ut såna kuponger...Ja, exakt....la till det före att du svarade mig
Kanske kan vara en inbytesklocka?Då skulle jag i såna fall vilja veta var man kan klippa ut såna kuponger...
Den väger 144g med 10 länkbitarVäg den. Ingen koll på TT Subs vikt men stål ska väl ligga på 135g och helguld 175g? (Med reservation för att jag är helt åt helvete ute och cyklar)
Säkerligen. Är ingen expert på kuponger.Kanske kan vara en inbytesklocka?
Säkerligen. Är ingen expert på kuponger.
Absolut, och luxurywatches är ju en seriös aktör. Riktigt skumt, minst sagt.De är ju fortfarande vara skyldiga att betala in moms på sina försäljningar...riktigt skumt.
Ja men när det kommer till handel av begagnade varor kan man välja vinstmarginalbeskattning (bara momsa 25% av 80% av vinsten). Räcker att du redovisar momsen en gång per år och kan klumpa alla försäljningar du gjort.De är ju fortfarande vara skyldiga att betala in moms på sina försäljningar...riktigt skumt.
Antagligen så.Vad tror ni? Genuin men fulpolerad deluxe?
Vem skulle fulpolera en fejk?
Har för mig en länkbit ligger på 3-5g beroende på metall så med alla på ligger väl din på 155-160g. Kanske lite lite men inte helt åt skogen. Försvann väl en del efter bandslipen gjort sittDen väger 144g med 10 länkbitar
Vad tror ni? Genuin men fulpolerad deluxe?
Tror den är äkta men riktigt dålig polerad.
Den är väldigt fulpolerad och jag visste det innan jag köpte den. Killen jag bytte klocka med lade en riktigt bra mellanskillnad så jag tror inte att jag kommer förlora pengar på denna affären när jag säljer denna fulpolerade sakJag tror den är äkta @marlun att döma av bilderna, men poleringen är bland det minst estetiskt tilltalande jag sett på länge.
I all välmening: Ta det lugnt med flippande, ta dig tiden att studera dina referenser och klockor innan affär, se detta som en lärdom.
Va?Den är väldigt fulpolerad och jag visste det innan jag köpte den. Killen jag bytte klocka med lade en riktigt bra mellanskillnad så jag tror inte att jag kommer förlora pengar på denna affären när jag säljer denna fulpolerade sak
WtfDen är väldigt fulpolerad och jag visste det innan jag köpte den. Killen jag bytte klocka med lade en riktigt bra mellanskillnad så jag tror inte att jag kommer förlora pengar på denna affären när jag säljer denna fulpolerade sak
Den är väldigt fulpolerad och jag visste det innan jag köpte den. Killen jag bytte klocka med lade en riktigt bra mellanskillnad så jag tror inte att jag kommer förlora pengar på denna affären när jag säljer denna fulpolerade sak
Hur menar du? Visste att den var polerad, men något kändes off när jag satte denna på handleden när jag kom hem och därför skrev jag i denna trådenVa?
Varför alla dessa frågor?
Den är väldigt fulpolerad och jag visste det innan jag köpte den. Killen jag bytte klocka med lade en riktigt bra mellanskillnad så jag tror inte att jag kommer förlora pengar på denna affären när jag säljer denna fulpolerade sak
Nu misstolkade du mig nog. Det jag menade var att jag troligen kan sälja den och ändå gå +-0 eller iaf inte forlora allt för mycket pengar med tanke på att jag fick den för ett fair pris. Tyckte det var värt att chansa med bytet, får se hur det går!Jag är förbryllad.
Du vet alltså om att den är riktigt fulpolerad när du köper den, men du fick en bra mellanskillnad så du känner att du kommer göra dig en hacka ändå när du säljer den här "fulpolerade saken"?
Den blir nog svårsåld på det här forumet i alla fall efter det uttalandet.
Jo jag ser det men det är irrelevant för mig. Fortfarande märkligt.Nu misstolkade du mig nog. Det jag menade var att jag troligen kan sälja den och ändå gå +-0 eller iaf inte forlora allt för mycket pengar med tanke på att jag fick den för ett fair pris. Tyckte det var värt att chansa med bytet, får se hur det går!
Sälj den inte på Ks... Och var fan ärlig när du säljer skiten. Oavsett var du säljer..Nu misstolkade du mig nog. Det jag menade var att jag troligen kan sälja den och ändå gå +-0 eller iaf inte forlora allt för mycket pengar med tanke på att jag fick den för ett fair pris. Tyckte det var värt att chansa med bytet, får se hur det går!
Om det nu är irrelevant, varför göra ett sådant antagande som du gjorde ovan utan att tagga mig?Jo jag ser det men det är irrelevant för mig. Fortfarande märkligt.
Förlåt, jag missade citera-knappen. Jag antar (och hade rätt) att du också får notiser ändå när jag postar i tråden.Om det nu är irrelevant, varför göra ett sådant antagande som du gjorde ovan utan att tagga mig?
Okej, nu förstår jag vad du menar. Jag ser på det hela som en chansning. Ska bli intressant att se om det går lika fort/bra att sälja en fulpolerad klocka billigt som att sälja en fin klocka för marknadsvärdeFörlåt, jag missade citera-knappen. Jag antar (och hade rätt) att du också får notiser ändå när jag postar i tråden.
Det jag tycker är märkligt är att du medvetet tagit in en väldigt fulpolerad klocka i inbyte med förhoppningen att gå plus minus noll ändå - vilket för mig endast skulle kunna ske om du säljer till någon annan mindre vetande.