• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Okej, nu förstår jag vad du menar. Jag ser på det hela som en chansning. Ska bli intressant att se om det går lika fort/bra att sälja en fulpolerad klocka billigt som att sälja en fin klocka för marknadsvärde

Och vad hade du tänkt sälja den för? Vad anser du vara ett fair Price? Boett, krona, länk är ju förstörda!!

Okej, nu förstår jag vad du menar. Jag ser på det hela som en chansning. Ska bli intressant att se om det går lika fort/bra att sälja en fulpolerad klocka billigt som att sälja en fin klocka för marknadsvärde

Jag måste ge dig att det är jäkligt modigt att byta bort sin garanterat äkta Rolex mot en som man inte är helt säker på :)

Shit, den 116613 som låg ute på K&S med en liten ding är tusen gånger bättre än den saken du bytte mot, jag blev fan sugen på den modellen när jag såg din annons.
George på LW är reko så tror inte dom har fulat sig iaf !

Det tycker jag däremot inte, skulle nog vara bra att dubbelkolla med dom om kvittot är äkta?

Tänkte mer på moms diskussionen!!

Klockan kan ha blivit fulpolerad efter köpet också!!

Jag blev sugen på den modellen när jag såg hans annons inte sugen på hans klocka för det priset :)

Tänkte mer på det du skrev att de var reko på LW och då blev jag nyfiken på om de även är reko med prissättning. Alltid bra att lägga sånt på minnet inför eventuella framtida affärer. Så antingen är 88´rimligt för klockan i det skicket, eller så skulle man kunna tro baserat på vissa kommentarer här att den förra köparen gick på en ekonomisk blåsning.

Men det är riktigt OT så jag släpper det :)

Fattar inte varför man byter bort en fin klocka (med undantag för dingen) för en som ser ut som skit, helt medvetet. Även om man får pengar i mellan. Ännu svårare att sälja denna som ser ut som skit jämfört med den andra som bara hade en ding.

Tänkte mer på det du skrev att de var reko på LW och då blev jag nyfiken på om de även är reko med prissättning. Alltid bra att lägga sånt på minnet inför eventuella framtida affärer. Så antingen är 88´rimligt för klockan i det skicket, eller så skulle man kunna tro baserat på vissa kommentarer här att den förra köparen gick på en ekonomisk blåsning.

Men det är riktigt OT så jag släpper det :)
Förstod det direkt efter svaret :) redigerade mitt inlägg!

Nu misstolkade du mig nog. Det jag menade var att jag troligen kan sälja den och ändå gå +-0 eller iaf inte forlora allt för mycket pengar med tanke på att jag fick den för ett fair pris. Tyckte det var värt att chansa med bytet, får se hur det går!
Fattar att det inte är något du vill dela med dig av, men jag är nyfiken på vad ett ”fair pris” är på den där.

Ska suga på den. Nu i efterhand borde jag nog inte ha genomfört bytet eftersom den var betydligt värre i verkligheten än vad den var på bilderna som jag fick på klockan. Men det är vad det är.
Jag måste ge dig att det är jäkligt modigt att byta bort sin garanterat äkta Rolex mot en som man inte är helt säker på :)
Jakten på snabba cash, vad säger man.. När suget är så pass stort att man slutar bry sig om skick, äkthet m.m. Så kan det gå..

Nu är du fel ute. Läs mina tidigare poster
Nej du.

Du köpte (vetandes) en risig/fulpolerad 116613 i hopp om att göra en hacka genom att sälja den till någon mindre ovetandes. Nu blev du orolig för att den var fake och att du sitter där med grisen i säcken, och då kommer du med diverse ursäkter om att du ville "chansa" osv. Och nu när alla vet om skicket m.m. så vill du gå +/- 0.

Lycka till!

144 gram är alldeles för lite för en 116613. Den ska väga upp mot 180 gram med alla bitar.

Allt snack om fulpolerad och visst, ja det är den.
Men fördelen med maxicase är att den kan nog skäras till och bli fin igen. Byta krona och diverse andra saker.
Maxicase är tjocka, Och det är till fördel på den där klockan. Helt körd är den inte tycker jag, men fan inte vacker.

Tillbaka
Topp