• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den lilla Anonimo-tråden

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
892AF490-3553-4B54-87CF-AB45D537D46A.jpeg
 

Torulf

Cartier
Tycker Anonimo överlag har riktigt snygga klockor...MEN... tyvärr tycker jag dom är för dyra. Hade man dragit av 7k på Epurato(är trots all vanliga ETA verk) tror jag man hade kunnat haft en fullträff, nu känns det mest som om de ligger i nått mellansegment. För dyra för att köpa som en rolig mellanklocka och saknar det som krävs för att bli ett "riktigt köp".
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tycker Anonimo överlag har riktigt snygga klockor...MEN... tyvärr tycker jag dom är för dyra. Hade man dragit av 7k på Epurato(är trots all vanliga ETA verk) tror jag man hade kunnat haft en fullträff, nu känns det mest som om de ligger i nått mellansegment. För dyra för att köpa som en rolig mellanklocka och saknar det som krävs för att bli ett "riktigt köp".
Jag håller med. Dock, eller hur man ska se på det, så kan man få tag på dem till billigare pris än de listar, och då känns de prisvärda.
 

MAV

Omega
2-Faktor
Jag tycker de äldre Anonimo (Millemetri och Polluce) är riktigt intressanta och funderar på att skaffa mig någon. Finns det någon information om vilka modeller som släppts? Verkar tyvärr tillverkats en hel del olika varianter och känns lite osäkert att veta äkthet. Några tips?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker de äldre Anonimo (Millemetri och Polluce) är riktigt intressanta och funderar på att skaffa mig någon. Finns det någon information om vilka modeller som släppts? Verkar tyvärr tillverkats en hel del olika varianter och känns lite osäkert att veta äkthet. Några tips?
Det enda jag vet är att eftersom bolaget ombildats ett par gånger, så kan man inte ens fråga dem om äkthet på gamla modeller. :(
Jag har försökt hitta någon databas, men har inte hittat något.
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Wohoa! Jag hade inte sett på länk. Det blev ju awesome! Fasen.

Vad kostar det? Har du fler bilder? Kan kanske @ERIKSON URHANDEL bidra med lite information?
Bästa Klocksnackare, sorry Mårt för sent svar, men vi har hemma samtliga band till Militare och Nautilo, samtliga Epuratoband skall inkomma inom kort. Hemma i butiken har vi en god kollektion av samtliga tre modeller. Samtliga priser på kollektionen finns på vår hemsida, www.eriksonurhandel.se. Ger er priserna på respektive modell och utförande: Epurato stål 22.500.-, brons 29.500.-. Militare stål analog 26.700.-, stål Chrono 40.100.-, brons Chrono 48.300.-. Nautilo stål 22.200.- och brons 28.800.-. Lösa orginalläderband ca. 1.300.-.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Bästa Klocksnackare, sorry Mårt för sent svar, men vi har hemma samtliga band till Militare och Nautilo, samtliga Epuratoband skall inkomma inom kort. Hemma i butiken har vi en god kollektion av samtliga tre modeller. Samtliga priser på kollektionen finns på vår hemsida, www.eriksonurhandel.se. Ger er priserna på respektive modell och utförande: Epurato stål 22.500.-, brons 29.500.-. Militare stål analog 26.700.-, stål Chrono 40.100.-, brons Chrono 48.300.-. Nautilo stål 22.200.- och brons 28.800.-. Lösa orginalläderband ca. 1.300.-.
Och går det då att köpa en lös metallänk till Nautilo?
 

johnz

Rolex
Bästa Klocksnackare, sorry Mårt för sent svar, men vi har hemma samtliga band till Militare och Nautilo, samtliga Epuratoband skall inkomma inom kort. Hemma i butiken har vi en god kollektion av samtliga tre modeller. Samtliga priser på kollektionen finns på vår hemsida, www.eriksonurhandel.se. Ger er priserna på respektive modell och utförande: Epurato stål 22.500.-, brons 29.500.-. Militare stål analog 26.700.-, stål Chrono 40.100.-, brons Chrono 48.300.-. Nautilo stål 22.200.- och brons 28.800.-. Lösa orginalläderband ca. 1.300.-.
God kväll,

Förlåt en fråga från en amatör men blir den polerade bronsen också tydligt patinerad efter hand? Den gröna tavlan ser magisk ut.
 
Topp