• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den lilla Anonimo-tråden

Bästa Anonimovänner, på förekommen anledning önskar jag informera om prisbilden på de tre familjerna i kollektionen, besök vår hemsida www.eriksonurhandel.se och under rubriken ANONIMO finner ni kollektionen och där vi har hemma i stort sett samtliga modeller för omgående leverans. Skulle vi inte ha modellen hemma så är det 1 veckas leveranstid.

Hmmm. Det verkar som att det finns två olika Leopardmodeller.
2b96c9cc92dce0dc453f435de050ca82_433x630_100_1505728302_crop.jpg

https://www.anonimo.com/collections/limited-edition/AM-1002.03.001.A11
och den som visas på förstasidan hos Anonimo just nu.
upload_2019-1-7_12-11-48.png

Det är den nedre som jag tror vi som pratade om detta före jul var intresserade av. Kan ni reda ut det här, @ERIKSON URHANDEL ? Finns båda tillgängliga?

upload_2019-2-14_10-34-48.jpeg

Upcoming - Anonimo Nautilo Vintage.

42mm, vattentät 200m, Sellita SW 200-1, priset kommer hamna på ca. 24.000.-, enligt @ERIKSON URHANDEL
Riktigt snygg men det är ett otyg att allt måste heta "vintage" bara för att delar av designen tar stöd av tidigare års design idéer. Så funkar ju som regel både design o arkitektur men vi kallar inte allt för Vintage ändå. Det begreppet borde reserveras för saker som ÄR gamla. Typ vintage klockor.... Öhh ja.. alltså..... Ni fattar! (Och det har ju inget med just Anonimo att göra så lite OT, men snygg var den hursomhelst!)

Ping @mårt

Hur sitter militären kontra din 1359? Vad är l2l på militären?
L2L är runda slänga 57mm, så längre än 1359, men hornen sticker inte ut ett smack för de följer med handleden neråt. Innan jag mätte den trodde jag den var kortare än 1359 (som är 53-54mm). Och Militaren är mer jämförbar med en Panerai Luminor (än en Luminor 1950). Den sitter bra, kort sagt. :D

Tillbaka
Topp