• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den lilla Anonimo-tråden

Moorflax

Patek
2-Faktor
Har tyvärr inte ens haft en på armen :)

Men om jag skulle jämföra med Sinn U1 som också är 44mm så upplevde jag Anonimo som en något mer lättburen klocka, troligtvis pga lägre profil och vikt. U1 är också bekväm på armen men tyngden gör att passform med läderband/gummi/läderband blir viktigare.

Bra känsla i vridring med tydligare klick är Sinn och bra aktion i hanteringen av kronan.

Tavla, glas och visare är i mina ögon bättre på U1 men Anonimo hade även den en bra närvaro på armen och lär dra blickar till sig.

Läderbandet var bekvämt men man såg redan vilket hål som använts oftast så där vinner Sinn också där jag snudd på aldrig ens har märkt av slitage på banden.

@Moorflax som har haft både U1 och Panna kanske kan tolka hur Anonimo står sig mot Panerai :)
Jag har inte provat just denna Anomino, men priset var riktigt bra och jag gillar modellen.
Om alla tre märken hade haft samma pris så hade jag valt Panerai, Sinn och Anomino på tredje plats. För mig är känslan i Anominon inte lika påtalig som i en U1:a eller en fläskig Panna.
Men för under 10k så tycker jag ändå att denna var ett kap.
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
@Tigerrrr här kommer några tankar. På min handled som är av den plattare profilen och 18,5cm satt klockan perfekt. Bara för det minns jag inte exakt mått L2L, men den var några millimeter längre än Sinn U1 som är 51mm. Men på min handled stannade fortfarande bandhornen på handleden.

44,4mm x 12,5mm med SW200 inuti. Den är ju relativt låg för en så stor klocka vilket hjälper till med att den känns lättburen. Klockan i butiken kommer på läderband men länk finns att köpa till för ca 3-3,5', har inte exakt siffra. Men på ett vitt gummi så har man en ruskigt vass sommarklocka.

Den vita finns från i år även i 42mm men skiljer sig på ett par punkter med en orange sekundvisare och vitt datumfönster.

IMG_20191204_144520.jpg

IMG_20191204_144150.jpg

IMG_20191204_144532.jpg

IMG_20191204_144608.jpg

IMG_20191204_204710.jpg
Tack för feedback. Jag har inte varit inloggad här på ngn vecka eller så. Ska läsa ditt inlägg mer noggrant ikväll.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Har tyvärr inte ens haft en på armen :)

Men om jag skulle jämföra med Sinn U1 som också är 44mm så upplevde jag Anonimo som en något mer lättburen klocka, troligtvis pga lägre profil och vikt. U1 är också bekväm på armen men tyngden gör att passform med läderband/gummi/läderband blir viktigare.

Bra känsla i vridring med tydligare klick är Sinn och bra aktion i hanteringen av kronan.

Tavla, glas och visare är i mina ögon bättre på U1 men Anonimo hade även den en bra närvaro på armen och lär dra blickar till sig.

Läderbandet var bekvämt men man såg redan vilket hål som använts oftast så där vinner Sinn också där jag snudd på aldrig ens har märkt av slitage på banden.

@Moorflax som har haft både U1 och Panna kanske kan tolka hur Anonimo står sig mot Panerai :)

Jag har haft Nautilo, Sinn U1 och massa Panerai. Jag tycker U1:an sitter sämst av dessa. Nautilon är liiite längre och liiite tunnare, den sitter bra, men jag föredrar en 44mm Luminor. :)
 

Hangarhunden

Cartier
Tänk att det ska vara så lätt att slinta på "köp-knappen"!
Nu blev det ett spontanköp av denna skönhet. Bara att vänta på paket igen...:)

53f78b3f-8057-40e9-8982-7e26b2ff3d6f.jpg

Det verkar som problemen startat redan innan jag fått klockan...
Enligt handlaren så är denna klocka som jag köpt och väntar på tillverkad 2020, men vad jag kan luska ut så ändrade man lite i designen 2017, och den här typen av tim-visare är den gamla designen?
Ref. nr. AM-1001.01.002.A02. Har ställt frågan hur gammal klockan egentligen är, men inget svar ännu.
Någon som vet vad som ändrades vid uppdateringen av Nautilo 2017?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Det verkar som problemen startat redan innan jag fått klockan...
Enligt handlaren så är denna klocka som jag köpt och väntar på tillverkad 2020, men vad jag kan luska ut så ändrade man lite i designen 2017, och den här typen av tim-visare är den gamla designen?
Ref. nr. AM-1001.01.002.A02. Har ställt frågan hur gammal klockan egentligen är, men inget svar ännu.
Någon som vet vad som ändrades vid uppdateringen av Nautilo 2017?
Jag tror också att det där är den gamla designen.
 

Hangarhunden

Cartier
Det verkar som problemen startat redan innan jag fått klockan...
Enligt handlaren så är denna klocka som jag köpt och väntar på tillverkad 2020, men vad jag kan luska ut så ändrade man lite i designen 2017, och den här typen av tim-visare är den gamla designen?
Ref. nr. AM-1001.01.002.A02. Har ställt frågan hur gammal klockan egentligen är, men inget svar ännu.
Någon som vet vad som ändrades vid uppdateringen av Nautilo 2017?
Efter lite pennfäktning med säljaren så kom det fram att;
*Dom inte vet tillverkningsåret för klockan.
*Dom inte är beredda att justera priset trots att deras påstående att klockan var tillverkad 2020 inte stämmer.

Så, köpet hävt, och får titta vidare efter en "tasty" Anonimo.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Efter lite pennfäktning med säljaren så kom det fram att;
*Dom inte vet tillverkningsåret för klockan.
*Dom inte är beredda att justera priset trots att deras påstående att klockan var tillverkad 2020 inte stämmer.

Så, köpet hävt, och får titta vidare efter en "tasty" Anonimo.
Folk.... :(

Jag köpte en Anonimo Nautilo för några år sedan, en pre-2017-modell precis som den där, för under 10K på C24 av en holländsk urmakare. FYI. :)
 

Hangarhunden

Cartier
Folk.... :(

Jag köpte en Anonimo Nautilo för några år sedan, en pre-2017-modell precis som den där, för under 10K på C24 av en holländsk urmakare. FYI. :)
Eller hur...?
Om dom bara bemödat sig att säga;
-"ursäkta. Klockan är visst från 20XX. Här är ytterligare 50 Euro avdrag från priset som plåster." Så hade jag gått med på affären.
Nu blev dom trumpna och lite smågriniga istället, och tyckte att en gammal klocka/modell med full garanti var helt likvärdigt med en årsmodell 2020.
Tyvärr inte första stora handlaren på C24 med liknande attityd.
 

nikkeVII

Panerai
Pledge Member
Är det fortfarande några ägare till Anonimo här både nya och äldre modeller?

jag är som sagt extremt inne på deras äldre och har några riktiga juveler, vore kul att få lite liv i tråden
 
Topp