Jag har inte provat just denna Anomino, men priset var riktigt bra och jag gillar modellen.Har tyvärr inte ens haft en på armen
Men om jag skulle jämföra med Sinn U1 som också är 44mm så upplevde jag Anonimo som en något mer lättburen klocka, troligtvis pga lägre profil och vikt. U1 är också bekväm på armen men tyngden gör att passform med läderband/gummi/läderband blir viktigare.
Bra känsla i vridring med tydligare klick är Sinn och bra aktion i hanteringen av kronan.
Tavla, glas och visare är i mina ögon bättre på U1 men Anonimo hade även den en bra närvaro på armen och lär dra blickar till sig.
Läderbandet var bekvämt men man såg redan vilket hål som använts oftast så där vinner Sinn också där jag snudd på aldrig ens har märkt av slitage på banden.
@Moorflax som har haft både U1 och Panna kanske kan tolka hur Anonimo står sig mot Panerai
Om alla tre märken hade haft samma pris så hade jag valt Panerai, Sinn och Anomino på tredje plats. För mig är känslan i Anominon inte lika påtalig som i en U1:a eller en fläskig Panna.
Men för under 10k så tycker jag ändå att denna var ett kap.