Vanbeasten
Basic
Kan inte bestämma mig för om klockorna är snygga eller fula...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker inte att man kan generalisera. Det finns många olika stilar på klockor i Anonimos sortiment.Kan inte bestämma mig för om klockorna är snygga eller fula...
Dom har ju en viss stil, utseende på tavlorna t ex, som är väldigt lika. Jag har inte kolla på märket tidigare, så jag får kanske studera närmare.Jag tycker inte att man kan generalisera. Det finns många olika stilar på klockor i Anonimos sortiment.
Du måste studera närmare om du tycker de är väldigt lika. Alla Rolex och Omegor ser iofs precis lika tråkigt likadana ut i mina ögon.Dom har ju en viss stil, utseende på tavlorna t ex, som är väldigt lika. Jag har inte kolla på märket tidigare, så jag får kanske studera närmare.
Ett kap.Då har den här hittat ett nytt hem. Klart kul att prova ett nytt märke. Än så länge toknöjd.
Tack @Goose för väldigt smidig affär.
Tackar! Klart trevlig.Ett kap.
Då har den här hittat ett nytt hem. Klart kul att prova ett nytt märke. Än så länge toknöjd.
Jag saknar den!Då har den här hittat ett nytt hem. Klart kul att prova ett nytt märke. Än så länge toknöjd.
Tack. Håller verkligen med!Grattis! En av de snyggare
Det förstår jag. Men du kör bara Pannor numer?Jag saknar den!
Ja, förutom en beater-Magrette.Tack. Håller verkligen med!
Det förstår jag. Men du kör bara Pannor numer?
Har du den i din ägo? Jag har också en, inte illa om 2st av 299 worldwide hamnat I SverigeDet håller jag helt med om.
Nej. Har aldrig haft en.Har du den i din ägo? Jag har också en, inte illa om 2st av 299 worldwide hamnat I Sverige
Anonimo nr 2 landade hemma idag. Nautilo på nato i cool färg. Bra komplement till Militare Vintage. Tack @Lupin för väldigt smidig affär.
Tack. Jag väljer att se kombon som bumblebee och inte AIK/Häcken/ElfsborgGrattis! Snygg trots färgkombon...
Tack. Jag väljer att se kombon som bumblebee och inte AIK/Häcken/Elfsborg
Det är lugnt. Tänk Bajens bortaställ.Grattis! Snygg trots färgkombon...
Är det ngn som äger en Nautilo 42mm? Den ser mkt trevlig ut. Fastnade för den med vit tavla och på länk.
Tack @Clark Kent för tipset Måste nog ta mig till Stockholm snart och kolla in både Anonimo och Sinn. (Hade ovan klocka varit i 42mm så hade jag nog slagit till direkt.)Den i mina ögon bästa vita, med grå bezelring och vita detaljer, ligger på fyndavdelningen hos @ERIKSON URHANDEL Dock på läder men rejält nedsatt.
https://www.eriksonurhandel.se/fynd/nautilo-stal-gra.html?twsList-68165857=g-created-d-9-2
Tack @Clark Kent för tipset Måste nog ta mig till Stockholm snart och kolla in både Anonimo och Sinn. (Hade ovan klocka varit i 42mm så hade jag nog slagit till direkt.)
Tack @Clark Kent för tipset Måste nog ta mig till Stockholm snart och kolla in både Anonimo och Sinn. (Hade ovan klocka varit i 42mm så hade jag nog slagit till direkt.)
Om du jämför med en 44mm panna, om du har en sån eller har prövat, vad är pros and cons?Så @Tigerrrr här kommer några tankar. På min handled som är av den plattare profilen och 18,5cm satt klockan perfekt. Bara för det minns jag inte exakt mått L2L, men den var några millimeter längre än Sinn U1 som är 51mm. Men på min handled stannade fortfarande bandhornen på handleden.
44,4mm x 12,5mm med SW200 inuti. Den är ju relativt låg för en så stor klocka vilket hjälper till med att den känns lättburen. Klockan i butiken kommer på läderband men länk finns att köpa till för ca 3-3,5', har inte exakt siffra. Men på ett vitt gummi så har man en ruskigt vass sommarklocka.
Den vita finns från i år även i 42mm men skiljer sig på ett par punkter med en orange sekundvisare och vitt datumfönster.
Om du jämför med en 44mm panna, om du har en sån eller har prövat, vad är pros and cons?