• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den lilla Anonimo-tråden

Dom har ju en viss stil, utseende på tavlorna t ex, som är väldigt lika. Jag har inte kolla på märket tidigare, så jag får kanske studera närmare.
Du måste studera närmare om du tycker de är väldigt lika. Alla Rolex och Omegor ser iofs precis lika tråkigt likadana ut i mina ögon. :D

Den perfekta semester klockan :)
IMG_20190814_171928.jpg

@Tigerrrr här kommer några tankar. På min handled som är av den plattare profilen och 18,5cm satt klockan perfekt. Bara för det minns jag inte exakt mått L2L, men den var några millimeter längre än Sinn U1 som är 51mm. Men på min handled stannade fortfarande bandhornen på handleden.

44,4mm x 12,5mm med SW200 inuti. Den är ju relativt låg för en så stor klocka vilket hjälper till med att den känns lättburen. Klockan i butiken kommer på läderband men länk finns att köpa till för ca 3-3,5', har inte exakt siffra. Men på ett vitt gummi så har man en ruskigt vass sommarklocka.

Den vita finns från i år även i 42mm men skiljer sig på ett par punkter med en orange sekundvisare och vitt datumfönster.

IMG_20191204_144520.jpg

IMG_20191204_144150.jpg

IMG_20191204_144532.jpg

IMG_20191204_144608.jpg

IMG_20191204_204710.jpg

@Tigerrrr här kommer några tankar. På min handled som är av den plattare profilen och 18,5cm satt klockan perfekt. Bara för det minns jag inte exakt mått L2L, men den var några millimeter längre än Sinn U1 som är 51mm. Men på min handled stannade fortfarande bandhornen på handleden.

44,4mm x 12,5mm med SW200 inuti. Den är ju relativt låg för en så stor klocka vilket hjälper till med att den känns lättburen. Klockan i butiken kommer på läderband men länk finns att köpa till för ca 3-3,5', har inte exakt siffra. Men på ett vitt gummi så har man en ruskigt vass sommarklocka.

Den vita finns från i år även i 42mm men skiljer sig på ett par punkter med en orange sekundvisare och vitt datumfönster.

IMG_20191204_144520.jpg

IMG_20191204_144150.jpg

IMG_20191204_144532.jpg

IMG_20191204_144608.jpg

IMG_20191204_204710.jpg
Om du jämför med en 44mm panna, om du har en sån eller har prövat, vad är pros and cons?

Om du jämför med en 44mm panna, om du har en sån eller har prövat, vad är pros and cons?

Har tyvärr inte ens haft en på armen :)

Men om jag skulle jämföra med Sinn U1 som också är 44mm så upplevde jag Anonimo som en något mer lättburen klocka, troligtvis pga lägre profil och vikt. U1 är också bekväm på armen men tyngden gör att passform med läderband/gummi/läderband blir viktigare.

Bra känsla i vridring med tydligare klick är Sinn och bra aktion i hanteringen av kronan.

Tavla, glas och visare är i mina ögon bättre på U1 men Anonimo hade även den en bra närvaro på armen och lär dra blickar till sig.

Läderbandet var bekvämt men man såg redan vilket hål som använts oftast så där vinner Sinn också där jag snudd på aldrig ens har märkt av slitage på banden.

@Moorflax som har haft både U1 och Panna kanske kan tolka hur Anonimo står sig mot Panerai :)

Tillbaka
Topp