Aldrig sett. Skulle gärna ha. Har säkert inte råd.Jäkligt häftig Breitling som poppade upp i instagramflödet. Någon som sett en Kronometer Stockholm-märkt Superocean? @JensBP @Aurum @SjööSandström
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aldrig sett. Skulle gärna ha. Har säkert inte råd.Jäkligt häftig Breitling som poppade upp i instagramflödet. Någon som sett en Kronometer Stockholm-märkt Superocean? @JensBP @Aurum @SjööSandström
Kanske är min som finns tidigare i tråden? Dock från 1980 ca.Såg en batteridriven Breitlingdykare, svart urtavla, daydate kl 3.
Tror klockan var från slutet av 80-talet. Vet någon vilken ref jag syftar på? Vill gärna ha en sådan, men vet ej ref på den...
Ja! Stämmer bra det! Vad är det för ref på den, och vart kan jag köpa en?
Rätt svåra att hitta. Letar du så har de egentligen likadant mer traditionellt insert som Heuers dito. Mitt insert är från annan klocka med samma boett (men snyggare imo).Ja! Stämmer bra det! Vad är det för ref på den, och vart kan jag köpa en?
100% Kernfri tråd.Va fan. Är det i den här tråden du hänger numera @JensBP .Blev orolig
Varit ganska Kernfritt i Brattetråden ikväll. Gillar vi100% Kernfri tråd.
Gör ju lite ont att se vad de sålts för, för något år sedan.Rätt svåra att hitta. Letar du så har de egentligen likadant mer traditionellt insert som Heuers dito. Mitt insert är från annan klocka med samma boett (men snyggare imo).
Reffen är 80150. Den kommer med en jubilee-liknande länk som är rätt cool.
Breitling har ju inga reservdelar till gamla klockor, men eftersom det nästan är samma klocka som Heuers dito (vad den nu heter) så kan man byta packningar med Tag Heuers originaldelar som de fortfarande säljer, så blir den gamla bratten tät igen. Jag har gjort så.
Hehe vilka härliga priser hos kaplans. På den tiden en top time kostade under 10. Önskar de priserna fortfarande gällde så att man kunde köpa lite vintage utan att slå sönder spargrisen.Gör ju lite ont att se vad de sålts för, för något år sedan.
Sökresultat för breitling 80150
Sök bland miljontals slutpriser från nordiska auktionshus.www.xn--vadrdenvrd-s5af.seAvslutad - Breitling Superocean 80150
Tomten kommer tidigt! Breitling quartzdykare i ovanligt fint skick från tidigt 80-tal. Boetten ser ut att vara identisk med de 42mm boetter som Monnin tillverkade åt bl.a Heuer. Skruvad krona men ej trycktestad. Dagvisning/datum/tid och den håller tiden som en quartz ska göra. Vridringen snurrar...klocksnack.se
Nä aldrig! Åh va cool!Jäkligt häftig Breitling som poppade upp i instagramflödet. Någon som sett en Kronometer Stockholm-märkt Superocean? @JensBP @Aurum @SjööSandström
Tycker den ser svinbra ut. Boetten ser välbehållen ut.Hej allihopa,
Jag nyligen hittade en 806 från 1960. Den ser korrekt från det jag har lärt mig hittills men jag skulle gärna veta vad ni andra entusiasterna tycker om den. Tycker ni den ser korrekt ut utifrån bilderna jag har fått av säljaren?
Tusen tack på förhand.
Hälsningar, Joey
Härligt att höra. Jag får hem den imorgon förhoppningsvis. Längtar nuTycker den ser svinbra ut. Boetten ser välbehållen ut.
Brukar vara hyfsat slappa.Nu har jag fått hem den. Den ser jätte fin ut .
Hur tight ska bezel/slide rule sitta på en 60 år gammal navitimer?
Precis som den ärBrukar vara hyfsat slappa.
Synd med boettmaterialet, mycket charmig förövrigt.Vad är bättre än en ny gammal schleten Breitling? Jo två! Varför? Varför inte! Ignorera Möget
Ja, bara sett en liknande som såg fin ut i boetten. De andra få jag sett med denna referenser har sett mer eller mindre likadana ut som dessa två.Synd med boettmaterialet, mycket charmig förövrigt.
Ska du påkosta dom kärlek eller bära dom som dom är?Ja, bara sett en liknande som såg fin ut i boetten. De andra få jag sett med denna referenser har sett mer eller mindre likadana ut som dessa två.
Vi får se vad det landar i. Den med flexlänk såg jag bara en suddig bild på innan avtryckaren gick av efter att jag budat hem den nakna, så det var en ren chansning som jag nästan tycker mer om. Läste lite tillbaka i tråden och såg att @Strindberg haft en likadan och där processen att göra om boetten till sin forna glans såg ut som ett projekt störreSka du påkosta dom kärlek eller bära dom som dom är?
Kul!Vi får se vad det landar i. Den med flexlänk såg jag bara en suddig bild på innan avtryckaren gick av efter att jag budat hem den nakna, så det var en ren chansning som jag nästan tycker mer om. Läste lite tillbaka i tråden och såg att @Strindberg haft en likadan och där processen att göra om boetten till sin forna glans såg ut som ett projekt större
Hur stora är dom? Jämförelsebild?Vi får se vad det landar i. Den med flexlänk såg jag bara en suddig bild på innan avtryckaren gick av efter att jag budat hem den nakna, så det var en ren chansning som jag nästan tycker mer om. Läste lite tillbaka i tråden och såg att @Strindberg haft en likadan och där processen att göra om boetten till sin forna glans såg ut som ett projekt större
Håll utkik, rensning kommer nästa vecka.
Piss off.Hur stora är dom? Jämförelsebild?