Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fick den värderad grupp för enbart ovanliga gamla brattar. Klart nöjd med 1400eura på C24Datora triple moophase från 1952
Nej då. Riktigt trevligt pris. Jag skulle köpt den för det priset utan att tveka, bara den tickar. Boetten är riktigt porrig och skarp, och lite mögliga tavlor gillar jag. Såg inte auktionen då jag försöker hålla mig borta från vintage och fylleköp ett litet tag då mina servicekostnader äter upp mig inifrån.Var den dyr? Trodde de låg runt 20.
Tyvärr är Mr Herbert März en ”persona ingrata” enligt många! Eller för att vara tydlig! EN FÖRFALSKARE!Fick den värderad grupp för enbart ovanliga gamla brattar. Klart nöjd med 1400eura på C24
Ja, priset är lite iallafall lite överdrivet, många kollar bara på C24 och tror klockorna kostar så. Men han har rätt i att det är en ovanlig, rätt dyrbar och åtråvärd klocka även om jag tror de med månvisare är ännu mer eftertraktade.Tyvärr är Mr Herbert März en ”persona ingrata” enligt många! Eller för att vara tydlig! EN FÖRFALSKARE!
Så min med ref 94-28 finns på riktigt menar du, noll träffar på Google, men guldfärgade varianter på ref 95-28.vet inte om bild på urverk o baksida hjälper,Ja, priset är lite iallafall lite överdrivet, många kollar bara på C24 och tror klockorna kostar så. Men han har rätt i att det är en ovanlig, rätt dyrbar och åtråvärd klocka även om jag tror de med månvisare är ännu mer eftertraktade.
Jodå, det finns flera liknande modeller och reffar. Vanligast är nog 95-28.Så min med ref 94-28 finns på riktigt menar du, noll träffar på Google, men guldfärgade varianter på ref 95-28.vet inte om bild på urverk o baksida hjälper,
Breitling gruppen han är mod för har nästan 6300 medlemmar! Verkar skumt om han är känd förfalskade, men jag hittade ävem den infon och att han använde alias snabbt via Google.Tyvärr är Mr Herbert März en ”persona ingrata” enligt många! Eller för att vara tydlig! EN FÖRFALSKARE!
Haha, vilken pajas!Fick den värderad grupp för enbart ovanliga gamla brattar. Klart nöjd med 1400eura på C24
Jag är också med i olika grupper han är mod för och antalet medlemmar i gruppen säger nog inget om personen i fråga. Man ska absolut ta herrens synpunkter med en rejäl skopa salt. Speciellt när det kommer till priser.Breitling gruppen han är mod för har nästan 6300 medlemmar! Verkar skumt om han är känd förfalskade, men jag hittade ävem den infon och att han använde alias snabbt via Google.
Jag är också med i olika grupper han är mod för och antalet medlemmar i gruppen säger nog inget om personen i fråga. Man ska absolut ta herrens synpunkter med en rejäl skopa salt. Speciellt när det kommer till priser.
Varför? Har du sett vad äldre Datora gått för på auktioner?Haha, vilken pajas!
För att han är helt fel ute. Klart jag inte sett din variant på auktion, har inte hittat en likadan på internet.Varför? Har du sett vad äldre Datora gått för på auktioner?
Har inte heller hittat, trots mååånga timmars letande, liknande har jag sett gå för 10 till över 300k. Kryllar dessutom av hembyggda frankens. Vanligare refen 95-28 (min e 94-28) har jag sett mellan 25-75k, Ingen verkar veta mer än att den är från 1952 (bild i Breitlings katalog från det året), så ända sättet att få veta verkliga värdet är att lägga ut på auktion gissar jagFör att han är helt fel ute. Klart jag inte sett din variant på auktion, har inte hittat en likadan på internet.
Priserna du pratar om är annonspriser?Har inte heller hittat, trots mååånga timmars letande, liknande har jag sett gå för 10 till över 300k. Kryllar dessutom av hembyggda frankens. Vanligare refen 95-28 (min e 94-28) har jag sett mellan 25-75k, Ingen verkar veta mer än att den är från 1952 (bild i Breitlings katalog från det året), så ända sättet att få veta verkliga värdet är att lägga ut på auktion gissar jag
Både och, den för runt 300k va på auktionPriserna du pratar om är annonspriser?
Länka?Både och, den för runt 300k va på auktion
Kan kolla om jag hittar, trött på letandet nu. Här är Rolles motsvarighet
Känns väldigt relevant...Kan kolla om jag hittar, trött på letandet nu. Här är Rolles motsvarighet
Mm, för en one-off Rolex med kraftig proveniens är jämförbar med din (ommålade?) Breitling.Kan kolla om jag hittar, trött på letandet nu. Här är Rolles motsvarighet
NäMm, för en one-off Rolex med kraftig proveniens är jämförbar med din (ommålade?) Breitling.
Hittar inte var jag läste det, var i en text, men nån föredetta pilot som hade haft samma Datora då. Avslutade auktioner verkar gilla att ta bort slutpris? Denna e väl det närmsta jag hittar, dock är den ju inte såld. https://www.chrono24.se/breitling/datora-limited-edition--id7408558.htmKänns väldigt relevant...
Helt annan modell och ett galet fantasipris på en annons.Hittar inte var jag läste det, var i en text, men nån föredetta pilot som hade haft samma Datora då. Avslutade auktioner verkar gilla att ta bort slutpris? Denna e väl det närmsta jag hittar, dock är den ju inte såld. https://www.chrono24.se/breitling/datora-limited-edition--id7408558.htm
Menar inte att min skulle kosta så mycket. Finns sjukt många modeller.från mitten 1930 till 1950 som tillverkades i extremt få ex. Flera mellan 15-50 st endast, och idag finns modeller med endast ett känt kvarvarande ex, så svårt med priserHelt annan modell och ett galet fantasipris på en annons.
Återkom görna om du hittar något relevant. Har du katalogsbilden på din modell som du kan lägga upp här?Menar inte att min skulle kosta så mycket. Finns sjukt många modeller.från mitten 1930 till 1950 som tillverkades i extremt få ex. Flera mellan 15-50 st endast, och idag finns modeller med endast ett känt kvarvarande ex, så svårt med priser
Finns på The breitling.watch source forumetÅterkom görna om du hittar något relevant. Har du katalogsbilden på din modell som du kan lägga upp här?