• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Grym! Ser ut som en 768 men hört att vissa varit märkta 3020. Kan du inte fota insidan av caseback och verk? Skulle vara intressant att se.
Jag är ingen expert på dessa fliegers, men just 3020 är spännande. Jag skulle föreslå att du även lägger upp den på breitlingssource vintage-del för lite info, det finns några extremt duktiga där.
Finns många tveksamma exemplar minst sagt. Loggan är ju ful men det verkar som den skall vara det. Du har inte hittat katalogbild i ok kvalitet? Är det emaljtavla @Stigsäter ?
 

Stigsäter

Breitling
Grym! Ser ut som en 768 men hört att vissa varit märkta 3020. Kan du inte fota insidan av caseback och verk? Skulle vara intressant att se.
Jag är ingen expert på dessa fliegers, men just 3020 är spännande. Jag skulle föreslå att du även lägger upp den på breitlingsource vintage-del för lite info, det finns några extremt duktiga där.
Visarna skiljer sig från 768 vad jag har sett, annars verkar dom vara identiska. Den infon jag har läst mig till är att referensen var 3020 mellan 35-42 för att sedan bli kallad 768. Vill inte öppna klockan själv men har bilder från annonsen. Håll till godo. Jag är tyvärr för novis för att kunna avgöra vad tavlan är tillverkad av.
 

Stigsäter

Breitling
Jag plockade bort baksidan och hittade lite inskriptioner. Högst upp finns ett datum, 1943 7 20. Under Swiss made finns något som ser ut som ett serienummer och under 3020-märkningen står det 8897.
 

Bilagor

  • 8897.png
    8897.png
    500.1 KB · Visningar: 4
  • datum.jpg
    datum.jpg
    65 KB · Visningar: 5
  • serienummer.jpg
    serienummer.jpg
    64.2 KB · Visningar: 5

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag plockade bort baksidan och hittade lite inskriptioner. Högst upp finns ett datum, 1943 7 20. Under Swiss made finns något som ser ut som ett serienummer och under 3020-märkningen står det 8897.
Intressant klocka. Jag skulle postat den på breitlingsource för att kanske få lite mer info. Om inte vintage-nördarna kan där, så kan ingen. ;)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Ursäkta en semivintage i denna tråd, men önskar hjälp och kanske svar. Jag postade i den vanliga Breitlingtråden men gör ett försök även här. Har sökt i Breitling source på nätet utan att jag har hitta något tydligt svar. Jo, tillverkades markörerna i tidiga Aerospace referenser i olika guldutförande? Doublé, guld på stål och helguld eller enbart i utförande doublé! Har nyligen skaffat klockan här under i troligen doublé. @JensBP har du koll på det här?

DSCF4020.JPG
 

Stigsäter

Breitling
Intressant klocka. Jag skulle postat den på breitlingsource för att kanske få lite mer info. Om inte vintage-nördarna kan där, så kan ingen. ;)
Jag efterfrågade info där i helgen. Fick bara svaret att det finns ett gäng sådana här klockor i cirkulation och att dom har diskuterats förr, men att ingen hittar någon vettig dokumentation. Jag har kontaktat Breitling också för att se om dom har något att dela med sig av.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag efterfrågade info där i helgen. Fick bara svaret att det finns ett gäng sådana här klockor i cirkulation och att dom har diskuterats förr, men att ingen hittar någon vettig dokumentation. Jag har kontaktat Breitling också för att se om dom har något att dela med sig av.
@yonsson fanns det något i Breitling nya material jag såg ni hade från Basel?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ursäkta en semivintage i denna tråd, men önskar hjälp och kanske svar. Jag postade i den vanliga Breitlingtråden men gör ett försök även här. Har sökt i Breitling source på nätet utan att jag har hitta något tydligt svar. Jo, tillverkades markörerna i tidiga Aerospace referenser i olika guldutförande? Doublé, guld på stål och helguld eller enbart i utförande doublé! Har nyligen skaffat klockan här under i troligen doublé. @JensBP har du koll på det här?

DSCF4020.JPG
Jag tror alla är doublé. Iaf de jag haft. Men vågar inte ta gift på det. ;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ändå kaos, han har verifierat ommålade klockor som original. Finns ju en del tillverkare som skyltar med gammalt ommålat.
Breitling är så himla svårt och odokumenterat så du har rätt. Även de största experterna har gjort fel. I mina referensböcker så finns mängder av rena fel.
 
Topp