Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hel rätt, har aldrig förstår det där jagandet av effekt, möjligen korrekt för en eventuell kompensering för den lät överviktiga mopedryttaren?!Försvinner inte poängen med moped som entusiastfordon när man trimmar dem? Då kan man ju lika gärna köra motorcykel…
Puchs snyggaste modell någonsin!Såg den här i ett skyltfönster i julas.
Någon som har data kring moppen?
Förutom att det är en Puch.
Stort tack! Viva Vov 1458 !!Puchs snyggaste modell någonsin!
Har en bekant som renoverade två stycken av dessa till exakt det där skicket, kan vara en av dom!
Så här skrivs på Puchverkstans sida:
MC 50 KF - Puch Moto-cross
Treväxlad fotväxel med länkarmar (cric-craclåda), 1 hk motor med kickstart. Helnav, teleskopgaffel, långsadel, kromade skärmar som är gulmålade på insidan och kedjeskydd i grått plastmaterial. Tank fastsatt med bruna läderremmar.
En ganska ovanlig modell, fast lokalt kan det förekomma en hel del, beroende på den lokale Puchhandlaren. För många femtonåringar på sextiotalet var crossen en ouppnåelig dröm, många fick nog en Crescent i stället, och man kan förstå om det blev en besviken min.
Denna är nu komplett. Den sista detaljen, hållaren för vajrarna på styrkronan, sitter på plats.
Svensk typbeteckning VoV 1458.
Du borde känna igen min helfjädrade Rexoped Fleetline med Victoria MS 51 motor ovan?Stort tack! Viva Vov 1458 !!
Jag körde Vicky, Ruch och Puch när jag var toppluva i slutet på 50talet.
Och, kom jag på nu, en vass Kreidler.
Rusch!?! Vad hände med den?Stort tack! Viva Vov 1458 !!
Jag körde Vicky, Ruch och Puch när jag var toppluva i slutet på 50talet.
Och, kom jag på nu, en vass Kreidler.
Hel rätt, har aldrig förstår det där jagandet av effekt, (snip)
Hehe, lite känsligt det där märker jag!Nej, det är väl därför du kör med en Turbo-Thrift six i din Camaro...!? Annars hade du väl satsat på en 427 ZL1...
Jag gillar Mahle... I damcykelram. Den som inte har åkt över 90 på en Crescent 2000 och sett livet passera revy har inte levt på riktigt!
En moped ska gå så fort att insekter säger "schmatt" och dör på ens solglasögon när man kör på dem.
Men puttra på ni! Jag fortsätter under tiden att vara en patetisk överårig tonåring.
Hehe, lite känsligt det där märker jag!
Solglasögon i alla ära men självklart kör man med det mycket manliga attributet strut till sitt vurp-ollon och vet man att man lever på riktigt när getingen kommer innanför ögonlocket när man färdas fram i överljudsfart!
Finns ingen ironi i det, den motorn kunde beställas till min bil, punkt!Haha! Nej, inte känsligt utan roligt - jag ville bara peka på det ironiska i att någon med en helaluminium big block på sju (7) liter i sin bil skriver "har aldrig förstår det där jagandet av effekt"...
Jag har den stort sett samma som när jag var 15. Fast jag hade mb5 då.Försvinner inte poängen med moped som entusiastfordon när man trimmar dem? Då kan man ju lika gärna köra motorcykel…
Hel rätt, har aldrig förstår det där jagandet av effekt, möjligen korrekt för en eventuell kompensering för den lät överviktiga mopedryttaren?!
För övrigt så har en riktig moped trampor och pys, det är sedan gammalt!
...allt annat måste falla in under benämningen nymodigheter eller plastraketer!
Per definition:
Sorry för bilderna, not, och ledsen att er moppe gick hädan....lät som ett banalt och enkelt fel at lösa?!Tycker du ska sluta posta bilder på den där då det gör ont.
Brorsan hade precis en sån där vid fritidstugan som sommarmoppe och jag beundrade alltid gummifjädringen, pysen var kul också.
Men sen när mina föräldrar städade ur friggeboden för ett antal är sen så kastade dom moppen på tippen.
Jag sa något upprörd, VAD GJORDE NI, KASTADE NI EN FIN MOPPE!!!!
Men den gick inte att starta, hade ingen gnista sa farsan.
Svårt för det än idag trots att flera är gått.
Sjukt ball, hemsnickrade kylflänsar på toppen?Få saker är så tillfredsställande som en fullgastur på släta grusvägar - under en kväll med hög luftfuktighet. 10 500 varv på mätaren, grus i munnen och insekter i ansiktet! De nya vita Stan Smith-dojjorna prickiga av Castrol R och Aspen.
Sjukt ball, hemsnickrade kylflänsar på toppen?
Blev en liten sväng till affären
Tack! Men den har fått mycket nya delar och en lack i årGrymt skick - jag tycker min Compact ser bra ut men den där ser ju mint ut!
Nej, det är väl därför du kör med en Turbo-Thrift six i din Camaro...!? Annars hade du väl satsat på en 427 ZL1...
Jag gillar Mahle... I damcykelram. Den som inte har åkt över 90 på en Crescent 2000 och sett livet passera revy har inte levt på riktigt!
En moped ska gå så fort att insekter säger "schmatt" och dör på ens solglasögon när man kör på dem.
Men puttra på ni! Jag fortsätter under tiden att vara en patetisk överårig tonåring.
Sällar mig till samma patetiska skara! Något upphottad Dax-replika. 147cc, högkomp-kolv, planad topp, vassare kam och en väl tilltagen förknasare. Topphastighet drygt 45
Någon sitter på en fetbrux 1142 renoveringsobjekt i tråden här?