• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den lilla tråden om den stora dykaren - OMEGA PLOPROF

Glider den in så glider den in. Sen om det är ett stort hål eller glidmedel brukats har mindre betydelse. Det är sedan gammalt.
Tydligen en gammal fråga som lyfts tidigare. 😁

AddText_11-02-11.28.59.jpg

Någon som har koll på vart man kan hitta box och gummiband (original såklart) till en PloProf 600 ref: 166.0077 från -71

Vänster handled typ vid/på knölen. Testat både gummi och mesh.
Vid är ju lite diffust, men så länge den inte är under bör den ju i alla fall inte påverkas av att handleden böjs. Stör den ändå? Har bara sm600 så har inte så bra koll men där sticker väl kronan upp från handleden pga boettlock?

Vid är ju lite diffust, men så länge den inte är under bör den ju i alla fall inte påverkas av att handleden böjs. Stör den ändå? Har bara sm600 så har inte så bra koll men där sticker väl kronan upp från handleden pga boettlock?
Jobbar som målare så bla när de målas golvlist så är handleden böjd ganska mkt när man krälar på golv och även vid andra jobb prylar.. kanske dags att anställa en lärling som får göra sånna uppgifter 😉

Jobbar som målare så bla när de målas golvlist så är handleden böjd ganska mkt när man krälar på golv och även vid andra jobb prylar.. kanske dags att anställa en lärling som får göra sånna uppgifter 😉
Svårt att böja armen när det inte finns en led? Lite det som var min poäng. Men har du handskar och liknande så rör sig klockan såklart. Har bara aldrig märkt något sådant på min sm600 som i teorin bör vara värre.

Drömklockan 😊 har haft den i 3 omgångar men sålt varje gång för kronan skaver sönder armen…sista gången tänkte jag att de får de f… va värt…kanske ska slå till en gång till
Testar lite ”målarrörelser” och jag förstår vad du menar! Men om du kör gummit och släpper ut spännet så långt det går så känns målarrörelsen inte så farlig. Klockan sitter inte optimalt och fladdrar en del, men det är en plopp, man kan göra eftergifter….

Någon som har koll på vart man kan hitta box och gummiband (original såklart) till en PloProf 600 ref: 166.0077 från -71
Båda är rätt kluriga... Isofrane med Omega-logga har inte gått att köpa på många år och priserna är motsvarande en rolex-länk. -71 är väldigt intressant år, har du en bild att dela?

Tillbaka
Topp