• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Hoppas det är okej att jag länkar till en tråd, hade ingen aning om denna tråd, är ny inom klockvärlden och skulle behöva eran hjälp angående Orientsklockor :)
https://klocksnack.se/threads/orientklockor.74719/#post-1885807

Min billigaste – och hittills enda – Orient Star gick på knappt 3000 kr. Fast det blir nog svårt att få tag på en sådan i Sverige för det priset.

När det gäller tidshållningen skiljer de sig åt en del. Min Bambino fortar sig lite väl mycket, medan min GMT (400 euro på Seriouswatches) håller tiden nästan perfekt.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Hoppas det är okej att jag länkar till en tråd, hade ingen aning om denna tråd, är ny inom klockvärlden och skulle behöva eran hjälp angående Orientsklockor :)
https://klocksnack.se/threads/orientklockor.74719/#post-1885807
Mako USA (2) är nog en av de mest prisvärda automatarna på marknaden. Men säljs inte till Europa så Ebay eller forum är enda sälkjkanalen nu.
Köp här så är den dessutom inkörd.

Ett alternativ är klart att köpa en moddad Mako2/Ray2 från Orientuhren.de. Då får du en klocka med antireflexbehandlad safir och bättre Lume, men inga solida ändlänkar. Priset blir strax under 3000. Jag värderar bättre lume och AR mer än SEL men det är en smaksak.

Ett till alternativ i dykarvärlden är M-force som är klassen bättre men också stora som as.

Day/date har det funnits några stycken genom åren så jag vågar inte svara på frågan.
 

alan

Breitling
Mako USA (2) är nog en av de mest prisvärda automatarna på marknaden. Men säljs inte till Europa så Ebay eller forum är enda sälkjkanalen nu.
Köp här så är den dessutom inkörd.

Ett alternativ är klart att köpa en moddad Mako2/Ray2 från Orientuhren.de. Då får du en klocka med antireflexbehandlad safir och bättre Lume, men inga solida ändlänkar. Priset blir strax under 3000. Jag värderar bättre lume och AR mer än SEL men det är en smaksak.

Ett till alternativ i dykarvärlden är M-force som är klassen bättre men också stora som as.

Day/date har det funnits några stycken genom åren så jag vågar inte svara på frågan.
Finns ju en Mako 2 USA här på KS men den har vit urtavla vilket jag inte är ett fan av tyvärr :(
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
IMG_20170620_200648.jpg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
IMG_20170620_235320.jpg

Gillar detaljerna såsom att de i övrigt blankpolerade visarna är nedslipade och borstade på toppen för att bryta ljuset annorlunda och bli tydligare.
Även att det inte är synligt hål i sekundvisaren är vackert.
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Ni som köpt super Oyster till ray 2. Vilket lås är att föredra? Svårt att avgöra via bilder på deras hemsida. Bara att köra på det billigaste eller?? :p
 
Topp