Fin urtavla! kul krona! - f.r.u.k.t.a.n.s.v.ä.r.d.a luggar
Jag gillar dem. Känns tyska.Galet fula luggar!
Lite långa kanske men ingen katastrof.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin urtavla! kul krona! - f.r.u.k.t.a.n.s.v.ä.r.d.a luggar
Jag gillar dem. Känns tyska.Galet fula luggar!
Har jag inte redan gjort ett inlägg om dessa retrogrades? (- den begärnsade)Har vi diskuterat nya Orient Star Retrograde?
Det har vi inte.
Dags för det. Den är grym.
WZ0111DE
WZ0091DE
WZ0101DE
40.5 mm utan kronan
47.5 mm lug till lug
40A52 heter verket
Bättre än föregångaren imho. Känns mer genomarbetad och detaljrik när man studerar bilderna.
120000 Yen är riktpriset så räkna med en 8-10k plus frakt (och moms) när du beställer den från Japan då den som allt kul är jdm.
Mer bilder och japansk info: HÄR
Inte sett. Inte hängt med speciellt här så jag tar ditt ord på att så är fallet.Har jag inte redan gjort ett inlägg om dessa retrogrades? (- den begärnsade)
Jag är fortfarande putt att de lagt ner RO för övrigt
Väldigt tyskt minsann. Ser ut att passa illa med ändlänkarna dock? Vi får väl se när någon kniper enJag gillar dem. Känns tyska.
Lite långa kanske men ingen katastrof.
Vill se mer "riktiga" bilder. Länken har en väldigt delad ände. Kan vara det som gör det. Finns mer närbilder på Orient Japans www (länken i första posten om dem).Väldigt tyskt minsann. Ser ut att passa illa med ändlänkarna dock? Vi får väl se när någon kniper en
Fråga hos stjärnurmakarnaReparation och service på Orient? Är det ff så att man måste skicka utomlands?
Ebay är bäst skulle jag sägaVart får man tag tag i Orients solar panda nu, eller har de inte släppt dem ännu?
Den där är tamejfan en av de bästa de släppt.Tänkte göra mitt bidrag till denna härliga tråden. Min absolut favorit i prissklassen - Orient Star + Somes. Den första versionen.
Tänkte göra mitt bidrag till denna härliga tråden. Min absolut favorit i prissklassen - Orient Star + Somes. Den första versionen.
Nu förstår jag inte vad du menar, visa gärna en bild så jag förstårJag tycker att Orient Marshall är riktigt snygg med sin rotating inner bezel, men på alla bilder jag sett så är dag- och/eller datumfältet i osynk i fönstret. Är det ett generellt problem på klockorna?
Nu förstår jag inte vad du menar, visa gärna en bild så jag förstår
Nej definitivt inte alla.
Bild ärligt snodd från Internet.
Namnskivan är i underkant, och sifferskivan slår nästan i taket.
Riktigt cool den där!Kontrar med min blåa, andra generationen.
Kan en urmakare lyfta skivan rätt annars?Nej definitivt inte alla.
Däremot är det klart att det finns större tolerans för ngt felinställda dag/datumskivor på ett standard 46943 än ett dyrare verk. Tycker man ser det på mako/Ray också (och billigare seiko för den delen).
Blir omöjligt hålla prisnivån om man ska börja kassera verk för sånt.
Det utgår jag från. Om det är värt pengarna är väl individuellt. Jag kan leva med ett sånt litet fel på en billig klocka men skulle störa mig ofantligt på en dyr.Kan en urmakare lyfta skivan rätt annars?
Snygg! Inköpt var?Enda Orienten, kommer förmodligen få sällskap av en ray framöver.
Instämmer! Snyggt!Nya kläder på min enda Orient, tycker det blev riktigt bra
Tack vare dig ja!Instämmer! Snyggt!
Riktigt bra kombination. Bättre än lädret.Nya kläder på min enda Orient, tycker det blev riktigt bra