Känns inte som vi kommer komma överens här heller...100% bättre!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känns inte som vi kommer komma överens här heller...100% bättre!
Känns inte som vi kommer komma överens här heller...
Där kan jag hålla med dig. Det hade ju räckt med nya tavlor (mer skillnad) och nya bezels egentligen.
Nä för att vara lite seriös så är ju nya urverket i Mako II/Ray II ett mer förfinat och modernt urverk (dock inte lika beprövat ännu, men jag är inte orolig för det egentligen). Men tyvärr försvann en liten trevlig karaktäristik på Mako/Ray då den skruvade knappen ändå ger orginalet ett lite säreget utseende. För mig har Mako II och Ray II tyvärr blivit lite mer dussinklockor. Jag hade hellre sett att att de helt stoppade Mako/Ray serien och tog fram en klocka med ett lite eget utseende IOM det nya verket, t ex som att delfinen sticker ut med sina lite egna boettform.
Jag tycker fortfarande att delfinen är den bästa skindivern orient någonsin producerat och det är djävligt synd att den levde så kort tid. Samtidigt är det väl bra att den blev så kortlivad vilket gör den ovanlig (+ att jag till slut fick fatt på en så jag behöver inte ha ångest att jag inte kan få tag på en).Där kan jag hålla med dig. Det hade ju räckt med nya tavlor (mer skillnad) och nya bezels egentligen.
Rätt slött.
Sen borde de fixa en OS Skindiver i typ samma storlek. Men det lär ju aldrig hända.
Håller med.Jag tycker fortfarande att delfinen är den bästa skindivern orient någonsin producerat och det är djävligt synd att den levde så kort tid. Samtidigt är det väl bra att den blev så kortlivad vilket gör den ovanlig (+ att jag till slut fick fatt på en så jag behöver inte ha ångest att jag inte kan få tag på en).
Om någon är intresserad finns svaren strax efter originalfrågan i vintagedelen.Ganska dålig koll på japanska klockor, men är det någon som har koll på vad det här är för orient jag har hittat?
100m, kändes udda med både skruvad krona och skruvat boettlock på en sådan här klocka. Någon som kan sprida ljus över vad det är för något? @Spindel @Mforce@Martin Lovasz
@Seikosthlm ?
Skrev i vintagedelen först, men det är klart det är hår jag ska ställa frågan.
Kan inflika att skruvad krona på en klocka märkt med 100 m inte är nåt konstigt då de flesta dykarur fram till för inte så längesedan bara var testade till 100 m (om man bara sportdyker kan jag lova att du inte behöver mer).Ganska dålig koll på japanska klockor, men är det någon som har koll på vad det här är för orient jag har hittat?
100m, kändes udda med både skruvad krona och skruvat boettlock på en sådan här klocka. Någon som kan sprida ljus över vad det är för något? @Spindel @Mforce@Martin Lovasz
@Seikosthlm ?
Skrev i vintagedelen först, men det är klart det är hår jag ska ställa frågan.
Runt 5k brukar de gå för.Hej alla klocksnackare! Jag har ett dillema! Samlingen håller på att bantas ner och har en fin Sat300 i min samling som kanske tyvärr får ryka då jag har en annan svart dykare som absolut inte får lämna (fick den i examenspresent av min far, så den har en alldeles för hög afflikationsvärde).
Jag undrar därför om något Orient proffs kan berätta för mig av en sådan kan vara värd. Klockan är från mars 2013 och är i ett jätte fint skick med en minimalisk dinga och självklart i fullsett.
Tack på förhand
Daniel C-V
Som @Mforce sa tippar jag på runt 5000. Hade den varit ca ett år äldre med de gamla visarna hade du nog kunnat få 7000 från rätt köpare.Hej alla klocksnackare! Jag har ett dillema! Samlingen håller på att bantas ner och har en fin Sat300 i min samling som kanske tyvärr får ryka då jag har en annan svart dykare som absolut inte får lämna (fick den i examenspresent av min far, så den har en alldeles för hög afflikationsvärde).
Jag undrar därför om något Orient proffs kan berätta för mig av en sådan kan vara värd. Klockan är från mars 2013 och är i ett jätte fint skick med en minimalisk dinga och självklart i fullsett.
Tack på förhand
Daniel C-V
KD 1000?Nu kan vi börja räkna timmar. Vilken ny Orient blir det?
GMT?
World time?
Standardmodell?
Retrograde?
Open heart?
Skelett?
Ingen alls?
Det finns så många härliga modeller att välja på.
Skumt, på min sitter den stadigt men inte hårt. Ofta brukar det bara vara att använda den så släpper den lite.
Den här landade för någon vecka sedan. Tack för smidig affär @Daniel Cruz Vera !
Min första Orient i en väldigt seikotung samling. Fin finish och härlig tyngd!
Tyvärr sitter vridringen otroligt hårt. Jag har vridit på den under rinnande vatten. Jag har tagit av den och torkat bort skräp (fanns inget). Den går alltså nästan inte att rubba. Det påverkar ju inte utseendet men jag använder normalt ringen dagligen för tidtagning, så fungerande ring = betydligt mer användbar klocka för mig.
Så: Vad ska jag göra?
Skumt, på min sitter den stadigt men inte hårt. Ofta brukar det bara vara att använda den så släpper den lite.
Annars sitter det väl en gummi/silikon ring under den. Du kan testa att smörja den med lite silikonpasta
Har vi diskuterat nya Orient Star Retrograde?
Det har vi inte.
Dags för det. Den är grym.
WZ0111DE
WZ0091DE
WZ0101DE
40.5 mm utan kronan
47.5 mm lug till lug
40A52 heter verket
Bättre än föregångaren imho. Känns mer genomarbetad och detaljrik när man studerar bilderna.
120000 Yen är riktpriset så räkna med en 8-10k plus frakt (och moms) när du beställer den från Japan då den som allt kul är jdm.
Mer bilder och japansk info: HÄR
Galet fula luggar!Har vi diskuterat nya Orient Star Retrograde?
Det har vi inte.
Dags för det. Den är grym.
WZ0111DE
WZ0091DE
WZ0101DE
40.5 mm utan kronan
47.5 mm lug till lug
40A52 heter verket
Bättre än föregångaren imho. Känns mer genomarbetad och detaljrik när man studerar bilderna.
120000 Yen är riktpriset så räkna med en 8-10k plus frakt (och moms) när du beställer den från Japan då den som allt kul är jdm.
Mer bilder och japansk info: HÄR