• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Ball-tråden

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Jag letar faktiskt klocka till min far, pensionerad lokförare. Har varit och huggt lite på den Ohion som dykt upp på KoS, men backat pga skick(ska ju bli gåva)/pris.

På senare tid har det vägt mellan Chronometer Red Label och en Marvelight. AD låter rätt bra (om inte priserna är uppåt väggarna) eftersom jag behöver lite specialanpassningar.

Tack för tipset!
Hur har det gått för dig @Freddie L ?
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Tröja från tidigt 90:tal.
Måste väll vara godkänd i tråden? ;)
IMG_3821.JPG
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Är på jakt efter tålig GMT. Till min glädje så har Ball hela 5st olika Hydrocarbon GMT. Ett bortglömt märke här i Sverige.

Magnate är trevlig men den har fast vridring. Får sätta mig och jämföra GMT , GMT I, GMT II.
GM2098C-SCAJ-BE_web.jpg
 
Senast ändrad:

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Är på jakt efter tålig GMT. Till min glädje så har Ball hela 5st olika Hydrocarbon GMT. Ett bortglömt märke här i Sverige.

Magnate är trevlig men den har fast vridring. Får sätta mig och jämföra GMT , GMT I, GMT II.
GM2098C-SCAJ-BE_web.jpg
Härligt med en till som är intresserad av Ball. Är själv ingen jättefan av Hydrocarbon men GMTIIan är rätt nice.
387071C9-FB50-448E-9D6B-95816D720956.jpeg
 

Shadyboy

Cartier
Härligt med en till som är intresserad av Ball. Är själv ingen jättefan av Hydrocarbon men GMTIIan är rätt nice.
387071C9-FB50-448E-9D6B-95816D720956.jpeg
Min första spontana tanke var "Explorer II 1655"... Men efter ett tag ser man ju att den har vissa "egna" designelement. Lite kul märke ändå. Vilka saluför dem i Stockholmstrakten? Har för mig jag sett dem på Biblioteksgatan någon gång för länge sen...
 

timevoid

Cartier
2-Faktor

Japp såg annonsen när jag surfat runt på deras hemsida. Trevligt med nytt urverk. De gamla 40h reserven är snart ett minne blott i förmån för 70-80h reserv. Skall ta mig förbi Wohlins och klämma på klockorna. Har något och se fram emot under 2018 : ) förhoppningsvis har nya urverket rullats ut i fler modeller.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Hmm, en pre-order, men spooky att den inte finns på hemsidan, jag har inte hittat den i varje fall...
Oavsett jäkligt nice och en viss tanke att ev. byta min CW Trident DayDate COSC infann sig...njae, skojar bara...Bara söka sig ner i pluskan igen!
Haha, Ball har ett lite skumt upplägg med sina pre-orders. Erbjudandena kommer på mejl och säljs vanligtvis genom shopen
https://shop.ballwatch.ch
 
Topp