• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Ball-tråden

Har fått upp ögonen för den här godingen! Störde mig vid första ögonkastet på sekundvisaren, men ju mer jag tittar på den desto mer tilltalas jag av den tjusigt snirkliga motvikten samt den lilla behållaren med tritium. Vad tror fölk om Ball Engineer II Marvelight? Någon som har en?
Svårt att bestämma mig för blå/grå eller vit tavlao_O:nailbiting:

Tycker den ser ut som en Datejust 2 fast inte tråkig och för en 4e-del av priset. Blå för min del.
 
Jag håller med dig @Bossebäver, det händer mycket mer men har ändå den där stillfulla datejust-känslan! Lite coolt med smått radioaktiva detaljer ;):D

Jag rådiggar Ball, tycker de har flertalet modeller som liknar andra etablerade modeller lagom mycket och ofta förbättrar dem. Dessutom så har de i regel påkostade casebacks (jag köper inte dyra klockor där casebacken ser billig ut) Dessvärre så har jag inte tjackat någon än.

Ball_Watch_Company_Fireman_Victory_NM2098C-S3J-BK_-2_480x.jpg
41144335_2176062826001304_220097382837905623_n.jpg
img77329930.jpg

(Måste dock vara den värsta dag-datum placeringen någonsin)
The Engineer 2 Green Beret Ball Watch.png
Ball-Engineer-II-Magneto-S-Watch-10.jpg
Ball-Engineer-III-King-4.jpg
 

nivv

Omega
Nya Ball Engineer M Marvelight är snygg också:
BallEngineerMMarvelight43Grey1.jpg
Riktigt snygg! Skönt att slippa cyklopen! Hade dock önskat en mindre storlek (mindre än 40mm) och en länk som inte var 100% polerad. En borstad länk hade gjort den till en fin tool-klocka. Sen är texten "Chronometer" väldigt malplacerad, behövdes inte fler typsnitt...

Någon som vet var man kan prova Ball i södra Sverige/Danmark/Tyskland?
 

AE41500

Panerai
Vet att det finns några här, kom igen visa skönheterna.
Har varit nära några gånger att trycka på köpknappen. Denna rackare m.fl. har florerat. En dag kommer jag vara Ball.are, det är jag rätt övertygad om.
Ball! Ha, märket som faktiskt en gång fick mig att söka mig till KS!
Lite gammel- BMW entusiast som man är så fastnade jag stort för Ball Time Trekker.n, den med blå tavla. Tycker fortfarande den är läcker, men har svårt att tycka den är prisvärd :confused:.
Ball-Watch-BMW-TimeTrekker-bracelet-blue-560.jpg



Lite mer att läsa här:
http://www.watchtime.com/blog/baselworld/baselworld-2015-ball-watchs-ball-for-bmw-timetrekker/
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Tycker Ball börjar bli riktigt intressant. Verkar dock dåligt med återförsäljare i Sverige? AD är Timenordic.se och Mywatch har litegrann, finns det någon mer? Tips på återförsäljare i EU?
 

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Funderar lite på en Ball Roadmaster M eller en Engineer III Marvelight är dock lite orolig för hur det fungerar med service på dessa med tanke på att de inte direkt har någon större marknad här i Sverige. Någon som vet något angående det?
 
Topp