• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Ball-tråden

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Åh, vad roligt med en egen Ball-tråd :)

Detta var faktiskt en av mina första "finklockor".
Den har en viss charm måste jag säga så här efter några år och jag minns att den hade riktigt bra finish med tanke på prisklasen.
Vill minnas att jag betalade strax över 10K ny 2008.

DSC06913.jpg
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Åh, vad roligt med en egen Ball-tråd :)

Detta var faktiskt en av mina första "finklockor".
Den har en viss charm måste jag säga så här efter några år och jag minns att den hade riktigt bra finish med tanke på prisklasen.
Vill minnas att jag betalade strax över 10K ny 2008.

DSC06913.jpg
Välkommen, kul att du hittat hit :), grymt fin klocka du har.
 

Takuan

Omega
Jag är lite sugen på att titta på en Ballklocka i verkligheten. Finns det egentligen några svenska återförsäljare nu? Jag har läst att Wohlins var AD för Ball, men Wohlins har stängt igen nu så jag är osäker på om det finns att få tag på någonstans i Sverige. Kommer troligtvis leta efter en begagnad tillslut ändå, men det vore kul att få se en i verkligheten innan jag skickar iväg en beställning.
 

AE41500

Panerai
Vet inte riktigt varför men postar alltid i denna tråd när jag krökar o_O, har nog inget nyktert inlägg här. Hur som är mycket nöjd med min Ohio och önskar fler fick upp ögonen för Ball.
CDBE8A52-B93B-4614-BEC4-16C58C3FDAF6.jpeg
Lite spooky egentligen, för att gilla Ball behöver man inte vara på lyset. Ball lyser högst påtagligt ändå. Mycket underskattat märke i.m.h.o. (helt nyktert uttryckt också...:)).
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Nja, inget på tavlan som direkt harmoniserar med det gula på armbandet, skeptisk. Men visst, ett armband kan också förhöja en tavla. Ändå väldigt stilren och snygg klocka/tavla, hade nog primärt valt ett säkert kort, ett helsvart armband alt. kanske ett med vita sömmar.
Tack, jo precis rimmar inte helt då det inte finns något gult i tavlan, tror jag avstår.
 

W.son

Breitling
Har fått upp ögonen för den här godingen! Störde mig vid första ögonkastet på sekundvisaren, men ju mer jag tittar på den desto mer tilltalas jag av den tjusigt snirkliga motvikten samt den lilla behållaren med tritium. Vad tror fölk om Ball Engineer II Marvelight? Någon som har en?
Svårt att bestämma mig för blå/grå eller vit tavlao_O:nailbiting:
 

Bilagor

  • Ball-Engineer-II-Marvelight-13.jpg
    Ball-Engineer-II-Marvelight-13.jpg
    85.1 KB · Visningar: 15
Topp