• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Ball-tråden

Just upptäckt Ball Engineering, Damn vad mycket kul - och snyggt.

Seriös spekulant på en Ball Engineer M Marvelight 43mm med blå tavlan. 80 timmar, 100m och tritium- whats not to like...

FRÅGAN ÄR VAR MAN HITTAR DEM BÄST i EUROPA! (Obs, ej england då det blir moms på grejer därifrån nu)

Marvelight.jpg
Precis den som jag också är intresserad av. Säg till om du hittar någon schysst deal!

Kan ha missuppfattat allt men tror att det extra som du ska betala är mellanskillnaden mellan engelsk och svensk moms.

de säljer den på "utförsel" (tar bort Engelska momsen på 20%, jag får sedan momsa in den som vanligt med 25%).
Men de hade en 10% off direkt från Ball - så i princip kostar den det som står

2210 Pund * 0,8 = 1768
1768 minus VBalls kickback : 1616 pund
det blir dessa 1616 pund man får "momsa in" sedan.
1616*1.25 = 2020

Enligt gällande kurs är det : 23 530kr

(Ball Engineering 43mm M Marvelight, Blå tavla: BL-2087 hos Jura)

de säljer den på "utförsel" (tar bort Engelska momsen på 20%, jag får sedan momsa in den som vanligt med 25%).
Men de hade en 10% off direkt från Ball - så i princip kostar den det som står

2210 Pund * 0,8 = 1768
1768 minus VBalls kickback : 1616 pund
det blir dessa 1616 pund man får "momsa in" sedan.
1616*1.25 = 2020

Enligt gällande kurs är det : 23 530kr

(Ball Engineering 43mm M Marvelight, Blå tavla: BL-2087 hos Jura)
Du vet redan säkert detta, men vill upplysa alla andra på att Ball är svårsåld i Sverige.
Så största smällen är inte momsen, utan största smällen kommer vid eventuell försäljning.

Du vet redan säkert detta, men vill upplysa alla andra på att Ball är svårsåld i Sverige.
Så största smällen är inte momsen, utan största smällen kommer vid eventuell försäljning.
Hör vad du säger.
Tänkte köra den som beater väldigt länge.

Vad som helst är kass sälja i Sverige ändå.
Köpt en Sinn, haft på armen kanske en vecka, just nu räknar jag med att sätta den på armen kostar mig 6000:-
Lika förbannat är det dödstyst på annonserna.

Håller på med en liten rockad i lådan och ev. kan min Ohio II bli aktuell för försäljning (ej byten). Om intresse finns får ni gärna pm:a mig. Massa bilder på den finns i tråden 😀

Hör vad du säger.
Tänkte köra den som beater väldigt länge.

Vad som helst är kass sälja i Sverige ändå.
Köpt en Sinn, haft på armen kanske en vecka, just nu räknar jag med att sätta den på armen kostar mig 6000:-
Lika förbannat är det dödstyst på annonserna.
Jäkligt svårsålt för tillfället, har några godingar ute men noll intresse ☹️

Du kanske haft Ball tidigare? Tycker boetten är rätt stor trots 40mm, sen sticker endlinksen ut rätt mycket vilket förlänger hela klockan. Inga problem för de med grova handleder, inte som mina tändsticksarmar ☹️
Allt på 40 har alltid, oavsett märke känts för litet, för klent. Jag trivs bäst med runt 42-43. Det fungerar fint.
Jag gillar tunga dinkor helt enkelt.

Då är man snart "Ball-ist" - eller vad kallas man som Ball-ägare?

Det blev en sån här:

Återstår väl bara några veckors väntan på posten....

Senast ändrad:
Hur kommer det sig att Ball är så inpopulära på andrahandsmarknaden I Sverige?

Är det för att det inte finns några återförsäljare här och därmed aldrig blivit ett etablerat märke?

Hur kommer det sig att Ball är så inpopulära på andrahandsmarknaden I Sverige?

Är det för att det inte finns några återförsäljare här och därmed aldrig blivit ett etablerat märke?
Ingen känner ju till dem på samma sätt som Omega osv.
Det andra är Tritiumrören som åldras, jag skulle INTE vilja köpa en som lyser "halvbra" och som är kanske 12 år gammal.
handlar om att ingen vill sitta med Svarte Petter - och få kontakta Ball för ett urtavlebyte.

Själv undvikit två beg ur av just den anledningen.

• Like
Reactions: iko
Gällande att köpa, går det väl utmärkt att göra direkt från Ball? Ni som handlat från Jura Watches, varför har ni gjort det? Har det varit så stor skillnad prismässigt? Goflorp skriver om gången gällande momshanteringen och Jura Watches, men jag kan inte hitta någon info om detta på deras hemsida. Hur konkret är hanteringen?

Bör naturligtvis kontakta dem direkt, men här finns ju folk med erfarenhet, så jag provar hör först och vill ju gärna hålla igång denna tråd, så jag har planer på att beställa en Ball.

Gällande att köpa, går det väl utmärkt att göra direkt från Ball? Ni som handlat från Jura Watches, varför har ni gjort det? Har det varit så stor skillnad prismässigt? Goflorp skriver om gången gällande momshanteringen och Jura Watches, men jag kan inte hitta någon info om detta på deras hemsida. Hur konkret är hanteringen?

Bör naturligtvis kontakta dem direkt, men här finns ju folk med erfarenhet, så jag provar hör först och vill ju gärna hålla igång denna tråd, så jag har planer på att beställa en Ball.
Ball har listpriset som är avsevärt högre än ute hos ÅF av alla sorter/länder osv.

är Jura ett speciellt kass bolag eller?
Tyckte de verkade synnerligen seriösa, hade en lång emailkonversation innan, bra respons, ville ha extra länkbitar- no problem.
Dessutom var de i England, Ball sitter i USA eller bortre Asien….

Ball har listpriset som är avsevärt högre än ute hos ÅF av alla sorter/länder osv.

är Jura ett speciellt kass bolag eller?
Tyckte de verkade synnerligen seriösa, hade en lång emailkonversation innan, bra respons, ville ha extra länkbitar- no problem.
Dessutom var de i England, Ball sitter i USA eller bortre Asien….
Mig veterligen har jag inte antytt att Jura skulle vara kassa på något sätt. Undrade bara era erfarenheter och varför just Jura.

Mig veterligen har jag inte antytt att Jura skulle vara kassa på något sätt. Undrade bara era erfarenheter och varför just Jura.
Jaha, jag missuppfattade nog bara tonen.
Ingen fara.

jag tyckte bara de passade bra och de verkade vara intresserade av affär. Luxus-urhen.de var synnerligen snorkiga när jag pratade andra märken med dem. En del svarar inte ens på Mail….

Glada Tidningar från de Ockuperade territorierna!

Britterna har lyckats få klockan från Affären, till Heathrow och till Sverige på två veckor...
IDAG (18 Maj) har den ankommit Stockholm Utrikes, nu skall bara Tullen gnaga Sörpa över den i upp till TRE VECKOR.

Det ligger en Ball Fireman på Köp och Sälj till ge-bort-pris.

...sedan... När jag får MER information om var paketet är genom att söka det på Royal Mails hemsida jämfört med att göra det samma på PostNords hemsida säger väl allt om PostNord.

Tillbaka
Topp