kirex
Basic
Tack alla som engagerat sig i frÄgan! Klockan ligger ju pÄ ett listpris pÄ 80K sÄ lite kvalitet borde man kunna förvÀnta sig. Att bandet Àr grÄtt beror pÄ mycket bad i klorvatten (pool) skulle jag tro. Jag har tvÀttat av bandet nÄgra gÄnger och dÄ ÄterhÀmtar sig fÀrgen.Hej
jag haft ett liknande problem pÄ en av mina band i samma utförande men min var svart/tyg.
Chronomat Blacksteel med fyrkantiga sub-dails.
Kan bara sÀga att min var under ett Är och tappade lite fÀrg i textilen samt att den blev lite taggig.
Första svÀngen sÄ fick jag tillbaka den som den var utan ÄtgÀrd. (Hela klockan)
Men dÄ jag tittade nÀrmare pÄ denna sÄ syntes det att denna hade börjat lossa lite pÄ sidorna dÀr det inte finns sömmar pÄ min sÄ syntes det pÄ den sidan som man inte justerar. (lila delen vid vik lÄset)
Denna skickads in igen dagen efter. (Hela klockan)
Jag fick dÄ detta utbytt pÄ garantin.
Tack till Stefan/Andreas pÄ TP Samt min Ad för Breitling i Sundbyberg för hjÀlpen med detta
Vad jag vet sÄ tog TP bilder och skickade till Breitlings fabrik i Swiss
Min var Svart lite ljusare 2-3 toner i tyget om man tittar pÄ en ny.
DÄ dessa band Àr i naturgummi sÄ tyget slÀpper frÄn bandet dÄ det inte finns en söm enda ner.
Om detta Àr limmet som slÀpper frÄn gummit dÄ det Àr porös yta. ?
Men min var inte alls sÄ grÄ/grön/vit som din Àr eller stort lika slÀpp
Om detta inte gÄr pÄ gÄr pÄ garanti sÄ anvÀnd kontakt lim inte blixt lim.
Jag kan vill inte uttala mej om garantien pÄ denna dÄ mer en att den klocka denna sitter pÄ Àr en likadan som jag har med Gul tavla (men dessa kommer mad twinprobandet som Àr i silikon i svart/gult som STD)
Om detta Àr Chronomaten ? pÄ bilden
Ăr Hurricane 24h-modellen Ă€r viklĂ„set i metall (Blacksteel). sĂ„ Ă€r det STD till denna
//Simon
DÀremot materialet Breitlight i denna klocka, Breitling Avenger Hurricane, Àr fantastiskt. Det finns inte minsta lilla repa varken pÄ spÀnnet eller caset efter ett Ärs daglig anvÀndning.
Senast Àndrad: