• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Bvlgari är ett riktigt vasst och innovativt klockmärke vad gäller design, materialval och kvalitet på urverk som många nog förbiser. Jag köpte min Diagano med inhouse urverk som ett impulsköp, men väldigt rolig och bekväm klocka att bära :)
BA39EF0E-E8C5-45D2-8B34-B906821A8CE6.jpeg
 

supersu

Omega
Chances are its my old one, they cant be too common around here. Got rid of mine a couple of weeks ago. Case is ok, bracelet is terrible and it was too much like my scuba so it had to go...
It’s a guy up here in Norrland who has offered it to me. I too am very curious as to what was wrong with the bracelet :)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Thin, flimsy with sharp edges. Im sure its supposed to be like that but I found the finishing to be terrible. Head is fine though, should be on a leather strap, thatd be really good
 

supersu

Omega
Thin, flimsy with sharp edges. Im sure its supposed to be like that but I found the finishing to be terrible. Head is fine though, should be on a leather strap, thatd be really good
Thanks for the info. Fortunately, I will get to see it in person before deciding. I’d be giving an SMP 300 GMT from 99 for it.

Issue is that I really really don’t like leather straps. If a watch doesn’t come on a bracelet, or comes on one that isn’t nice to wear, I don’t buy it.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
31D926A7-9FD7-4B7A-9E73-B5D3B791B59A.jpeg


Jag har inte burit denna på flera veckor och dessutom lagt ut den till försäljning efter att ha intalat mig att jag tröttnat och är sugen på något annat. Men nu tvekar jag, igen. För den är ju så jävla bra!
Blir inte gummit hårt och skört med tiden på de där ? Det har jag ofta undrat.
 

Simpatico

Rolex
31D926A7-9FD7-4B7A-9E73-B5D3B791B59A.jpeg


Jag har inte burit denna på flera veckor och dessutom lagt ut den till försäljning efter att ha intalat mig att jag tröttnat och är sugen på något annat. Men nu tvekar jag, igen. För den är ju så jävla bra!
Har sneglat på den så många gånger att jag har tappat räkningen.
Hade den varit med stål-länken hade jag inte tvekat. ;)
Den gör sig hur bra som helst på bild.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Har sneglat på den så många gånger att jag har tappat räkningen.
Hade den varit med stål-länken hade jag inte tvekat. ;)
Den gör sig hur bra som helst på bild.
Jag tänkte detsamma, att länken skulle vara grymt bra. Jag köpte tom en diagono till för att skifta mellan gummi och länk. Men (!) jag hatar den länken efter att ha haft den på armen. Så den andra diagonon lämnade kvickt.
 

Simpatico

Rolex
Jag tänkte detsamma, att länken skulle vara grymt bra. Jag köpte tom en diagono till för att skifta mellan gummi och länk. Men (!) jag hatar den länken efter att ha haft den på armen. Så den andra diagonon lämnade kvickt.

Den var som rackans. Det visste jag inte. Utgår ifrån att den inte var så skön då.
Får ta mig en andra funderare då ;)
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Gick in på en Bulgari butik när jag var i Prag förra veckan och fick testa Octo Finissimo. Fa-an vad cool den är alltså! Så himla snygg och bekväm och unik!

Dock oroar jag mig lite för hållbarheten. Safirglasen både fram och bak kan inte vara mer än max 1 mm tjocka vilket borde göra dem väldigt känsliga för stötar då de är rätt stora. Hela klockan är ju så tunn att det känns som man skulle kunna knäcka den på mitten om man bara tog i lite med fingrarna.

Sen tänker jag att det väl måste kosta skjortan med service på ett så tunt urverk?
 
Topp