• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

38CA2EEB-22C6-4B14-A816-EB97650CF3E0.jpeg

Gillar den, tunn och behaglig mot huden, men samtidigt väldigt robust och stabilt intryck. Denna är dock köpt på Kaplans och det saknades några länkbitar, så den sitter lite tight, skall kolla om det går att beställa extra länkbit framöver
9A7FF032-94BC-4977-847A-AF4C11CA77A1.jpeg
Intressant. Är i kontakt med NK om att beställa ett nytt band till min men man kanske ska börja hålla span efter en begagnad länk.
Strunta i länkbit och sälj den till mig ;) löjligt bra!
Äh du ska köpa en i guld!

Det fanns en del enligt dem men vet inte hur mycket då jag redan visste vad jag ville ha. 1850:- och runt en månads leveranstid.
Roligt alternativ till gummi helt klart, du får lägga upp bild när det är levererat och monterat. Rätt bra pris med, betalade 2K för extra gummiband när jag köpte min Diagono Magnesium

Artikel i Hodinkee om Bvlgari och ett nytt världsrekord för mekaniska klockor. Denna gång är det ett nytt urverk med världens minsta tourbillon. Den tekniska kompetensen hos Bvlgari urmakare är verkligen sinnessjukt hög. Kanske inte så konstigt då de köpte upp Gerald Genta/Daniel Roth för ett antal år sedan förstås

In-Depth: The Record-Setting Caliber BVL150 In The Serpenti Seduttori Tourbillon
https://www.hodinkee.com/articles/t...r-bvl150-in-the-serpenti-seduttori-tourbillon

870F083A-33BA-4E2B-9F39-5B3AFD41363D.jpeg

74799D20-7A7D-4CAF-BBCB-D9F0C6E7AE7D.jpeg

Senast ändrad:
Artikel i Hodinkee om Bvlgari och ett nytt världsrekord för mekaniska klockor. Denna gång är det ett nytt urverk med världens minsta tourbillon. Den tekniska kompetensen hos Bvlgari urmakare är verkligen sinnessjukt hög. Kanske inte så konstigt då de köpte upp Gerald Genta/Daniel Roth för ett antal år sedan förstås

In-Depth: The Record-Setting Caliber BVL150 In The Serpenti Seduttori Tourbillon
https://www.hodinkee.com/articles/t...r-bvl150-in-the-serpenti-seduttori-tourbillon

Inte läst artikeln men det ovanliga här tycker jag främst är att man tagit fram en tourbillon specifikt för ett damur. Är det första gången? Vi är ju annars inte bortskämda med damur som har fina/intressanta verk. Framförallt inte med komplikationer.

Inte läst artikeln men det ovanliga här tycker jag främst är att man tagit fram en tourbillon specifikt för ett damur. Är det första gången? Vi är ju annars inte bortskämda med damur som har fina/intressanta verk. Framförallt inte med komplikationer.
Artikeln fokuserar främst på de tekniska aspekterna med urverket och de imponerar stort.
Jag kan själv inte erinra mig att jag tidigare läst om tourbillon i damur. En snabb googling visade dock att det faktiskt finns flera tillverkare som tidigare gjort tourbillon urverk till damklockor. Kan tänka mig att det handlar om en väldigt snäv kundkrets dock :)

Så, nu har jag via NK beställt ett orginalläder i "pigskin" till min Diagono. Tror det blir kanon, dels får jag rätt storlek och tycker svin är roligare än alligator i det här fallet.
image002.jpg
Detta blev lite av en flopp, Bulgari har meddelat NK att dessa är slut i lagar så de tippade på leverans i slutet på April, istället för 4-5 veckor.. men men den som väntar på något gott.

Bryggan till balanshjulet är så kool att jag inte vet vad jag ska ta mig till!

Tillbaka
Topp