• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

INSANE

Panerai
2-Faktor
Ser rätt stor ut på bild i alla fall...
Dom flesta klockor ser större ut på bild än i verkligheten.
Jag har också börjat fundera på om storleken kanske funkar trots allt :D
Saknade lite kontrast i tavlan, svart tavla hade nog varit bättre.
Denna blir nog bra:
bulgari-octo-finissimo-steel-100m-ablogtowatch-5-1024x683.jpg
bulgari-octo-finissimo-steel-100m-ablogtowatch-2-1024x683.jpg
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Tycker det är det monotona som gör dem så bra. Matt titan eller guld är ju också grymt.
Guld är så bra men så dyr...
Det urverket med den nedsänkta mikrorotorn är urmakeri på allra högsta nivå. Får många gamla anrika och superhypade Schweiziska urtillverkare att kännas rätt mediokra i jämförelse
Det är för övrigt sjukt häftigt att de dessutom tål 10 ATM numera.
När BVLGARI fixar 10 ATM på en klocka som är 5.15mm "tjock" då har andra tillverkare inga ursäkter när man släpper en klocka med kasst ATM.
 

Mack-T

Omega
2-Faktor
Tja! Introducerar mig själv till den här tråden. Har en diagono kronograf i mysigt välanvänt skick - bilder kommer väl i nåt senare inlägg. Har nåt risigt gammalt självtillklippt band på den, men är trots det lite sugen på ett nytt. Har ni några bra tips som inte kommer kosta mig som halva klockans värde?
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Tja! Introducerar mig själv till den här tråden. Har en diagono kronograf i mysigt välanvänt skick - bilder kommer väl i nåt senare inlägg. Har nåt risigt gammalt självtillklippt band på den, men är trots det lite sugen på ett nytt. Har ni några bra tips som inte kommer kosta mig som halva klockans värde?
Orginalbanden behöver inte vara så dyra, köpte ett svinläder från dem för 1.8k
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Är barnsligt förtjust i Octo. Varit småsugen på GMT-kronon men aldrig kommit mig för att slå till. Det som kanske talar emot lite är att de är så pass tunna med så mycket urtavla att de känns lite platta.

En god vän har slagit till och köpt en skeletoniserad variant. Kanske den bästa varianten efter att jag sett den live. Helt otroligt tunn men iom den är skeletoniserad så uppleva den inte lika platt. Nästan löjligt hur tavlan ser djup ut samtidigt som klockan väger nada och är typ 5mm tjock.

Vad tycker ni?

65CAD8FE-325E-4AF1-8D62-D54C11A2AC9F.jpeg
78C23AB9-F2B0-44C6-A99A-1D758C620E6A.jpeg
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Är barnsligt förtjust i Octo. Varit småsugen på GMT-kronon men aldrig kommit mig för att slå till. Det som kanske talar emot lite är att de är så pass tunna med så mycket urtavla att de känns lite platta.

En god vän har slagit till och köpt en skeletoniserad variant. Kanske den bästa varianten efter att jag sett den live. Helt otroligt tunn men iom den är skeletoniserad så uppleva den inte lika platt. Nästan löjligt hur tavlan ser djup ut samtidigt som klockan väger nada och är typ 5mm tjock.

Vad tycker ni?

65CAD8FE-325E-4AF1-8D62-D54C11A2AC9F.jpeg
78C23AB9-F2B0-44C6-A99A-1D758C620E6A.jpeg
Tycker dom är stenhårda. Tyvärr för egen del faller det på storleken.
Men med tanke på finish, urverk etc så känns de väldigt prisvärda jämfört med mycket annat på marknaden.
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Är barnsligt förtjust i Octo. Varit småsugen på GMT-kronon men aldrig kommit mig för att slå till. Det som kanske talar emot lite är att de är så pass tunna med så mycket urtavla att de känns lite platta.

En god vän har slagit till och köpt en skeletoniserad variant. Kanske den bästa varianten efter att jag sett den live. Helt otroligt tunn men iom den är skeletoniserad så uppleva den inte lika platt. Nästan löjligt hur tavlan ser djup ut samtidigt som klockan väger nada och är typ 5mm tjock.

Vad tycker ni?

65CAD8FE-325E-4AF1-8D62-D54C11A2AC9F.jpeg
78C23AB9-F2B0-44C6-A99A-1D758C620E6A.jpeg
Jag tycker det är väldigt svårt att kolla tiden på den skeletoniserade samt att finisheringen inte ser alls lika fin ut. Tummen ner från mig. Men om det gör någon annan glad, så kör hårt!

Själv tycker fortfarande den vanliga time only i titan är snyggast. Och plattheten är en av de stora behållningarna för mig. Särskilt i titan då det känns som den inte väger nåt alls. Klockan ser nästan ut och känns som om den var målad på handleden.
 
  • Like
Reactions: Per

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag tycker det är väldigt svårt att kolla tiden på den skeletoniserade samt att finisheringen inte ser alls lika fin ut. Tummen ner från mig. Men om det gör någon annan glad, så kör hårt! Själv tycker fortfarande den vanliga time only i titan är snyggast.
Kolla den gärna i verkligheten. Denna har guldfärgade visare så det är inga problem att läsa av. Skeletoniserat är dock inte för alla så jag har full respekt för din åsikt. :)

För mig så skapar det djup.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är barnsligt förtjust i Octo. Varit småsugen på GMT-kronon men aldrig kommit mig för att slå till. Det som kanske talar emot lite är att de är så pass tunna med så mycket urtavla att de känns lite platta.

En god vän har slagit till och köpt en skeletoniserad variant. Kanske den bästa varianten efter att jag sett den live. Helt otroligt tunn men iom den är skeletoniserad så uppleva den inte lika platt. Nästan löjligt hur tavlan ser djup ut samtidigt som klockan väger nada och är typ 5mm tjock.

Vad tycker ni?

65CAD8FE-325E-4AF1-8D62-D54C11A2AC9F.jpeg
78C23AB9-F2B0-44C6-A99A-1D758C620E6A.jpeg
Det såklart jäkligt kool, men personligen gillar jag obelagda och rena ytor mer i detta fall. Att time only i titan är platt och steril är vad jag gillar med den. Skulle faktiskt kunna köpa en vid rätt tillfälle trots att den är för stor. Så mycket gillar jag dessa.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Kolla den gärna i verkligheten. Denna har guldfärgade visare så det är inga problem att läsa av. Skeletoniserat är dock inte för alla så jag har full respekt för din åsikt. :)

För mig så skapar det djup.
Skulle det inte komma en mindre version eller var det rent önsketänkande från mitt håll
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
inte så farligt, andra säljer natoband för samma peng. Vad är det för mått på bandet du beställde? Hittar inget på hemsidan, undrar om måtten mellan diagono modellerna är desamma...?
22x16mm. Jag har längden small, (95x60) med mina 15.5cm handleder, medium var 115x75. Vet inte om det passar alla modeller men prova och mejla klockavdelningen på NK Stockholm.
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Octo Finissimon är väl helt klart en av de snyggaste klockorna som släppts dom senaste åren. Framtida klassiker om jag fick bestämma. Det vore så roligt om bulgari kunde få sig en imageboost - att man i framtiden ser på en octo som vi idag ser på en nautilus eller royal oak. Det enda abret är väl storleken som sagt, även om den känns något mindre i verkligheten. Kanske är det en vanesak. Jag har sällan klockor som är större än 40mm, men med ”vanlig” boettform då.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Är barnsligt förtjust i Octo. Varit småsugen på GMT-kronon men aldrig kommit mig för att slå till. Det som kanske talar emot lite är att de är så pass tunna med så mycket urtavla att de känns lite platta.

En god vän har slagit till och köpt en skeletoniserad variant. Kanske den bästa varianten efter att jag sett den live. Helt otroligt tunn men iom den är skeletoniserad så uppleva den inte lika platt. Nästan löjligt hur tavlan ser djup ut samtidigt som klockan väger nada och är typ 5mm tjock.

Vad tycker ni?

65CAD8FE-325E-4AF1-8D62-D54C11A2AC9F.jpeg
78C23AB9-F2B0-44C6-A99A-1D758C620E6A.jpeg

Grym - helt missat den skeleterade så tack för att du uppmärksammar.

Måste se den i verkligheten tror jag innan man kan uttala sig, håller fortfarande den monokroma time onlyn, eller ännu hellre GMT-chronon, högre innan dess.
 
  • Like
Reactions: Per

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Är det någon som vet huruvida det gummit som säljs till Diagono Scuba 41mm fungerar till 38 och 40mm Scubas?
 
Vilka har en Bvlgari på armen idag mer än jag?

3B0AC27D-E7B4-41A0-9F5F-854C224532D4.jpeg


Jag måste bara säga att den här länken är en av de absolut bästa jag haft. Nu är jag absolut ingen storsamlare men har ändå testat en hel del klockor. Grymt imponerad av närvaron på denna :)

må väl!
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Vilka har en Bvlgari på armen idag mer än jag?

3B0AC27D-E7B4-41A0-9F5F-854C224532D4.jpeg


Jag måste bara säga att den här länken är en av de absolut bästa jag haft. Nu är jag absolut ingen storsamlare men har ändå testat en hel del klockor. Grymt imponerad av närvaron på denna :)

må väl!
Inte idag tyvärr men använder min väldigt mycket, nog den klocka jag använt mest 2020.
DSC_0556.JPG
DSC_0423~2.JPG

DSC_0436.JPG
DSC_0375~2.JPG
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Har haft denna på armen varje dag i snart ett år nu. Ett tag bytte jag tillfälligt till en Casio vid träning och liknande men numera kör jag alltid Bulgarin. Den har varit med på skidåkning på över 3000meters höjd, mtbcykling (tog av den vid downhillcykling eftersom det blev obekvämt på armen när den studsade runt), klättrar 2-3 ggr/vecka med bastu efter och den är även på vid bil och båtmek. Sen är den med på kontoret varje dag. Spännet börjar bli lite repigt och har slagit i den nån gång när jag klättrar, men annars har den klarat sig bra :)

4F880FD8-4105-4B3D-8EF2-2715063929D9.jpeg
 
Topp