• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

Miami

Rolex
2-Faktor
Testade Octo Finissimo titan idag.
Helt klart ball klocka! Supertunn och väger som en fjäder. Den bär väldigt stort trots humant lug till lug. Jag tycker den bar betydligt större än vad bilderna antyder. Synd! Hoppas det kommer en mindre.
IMG_20200508_112026.jpg
IMG_20200508_112011.jpg
IMG_20200508_111955.jpg
IMG_20200508_112145.jpg

är det nya med 100wr?
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Nej, den i titan kommer inte ha 100wr, bara en ny variant i stål (ej blästrad) och en i mörk keramik får det vad jag förstår. Var dom är vette tusan. Dom verkar inte ens finnas på Bulgaris hemsida? Dom presenterades ju redan i januari...
 

JohanHLM

Rolex
Snyggt, sitter fint. Hur känns det efter att ha ägt Magnesium ett tag, fortfarande nöjd? Själv uppskattar jag mycket det väldigt mjuka gummit, den slimmade boetten och den lätta vikten, ibland glömmer man nästan bort att man har Bulgon på armen
Absolut, jag är fortfarande väldigt nöjd.
Skulle påstå att det är en av de klockor i samlingen som sitter säkrast. Enda tänkbara anledningen till att den skulle lämna är om jag stöter på en keramisk Hublot till ett pangpris :)

Precis som du säger är den väldigt skön att bära och slinker med lätthet in under manschetten trots att det är gummi med vanligt bygelspänne.

Hade en svart Bell & Ross BR02-92 som fick lämna för denna men det ångrar jag inte en sekund, denna är mycket mer allround.
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Har börjat bli lite sugen på en Diagonio, hur är länken på den och är det svårt att hitta replacement band till den? :D

Edit: Ser att @bernoulli hade ställt liknande fråga!
 
Senast ändrad:

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Kul att höra. Är själv sugen på modellen men lutar nog mer åt att jag kompletterar med en länk till min, hur känns länken? Väldigt fina bilder förresten.
Har börjat bli lite sugen på en Diagonio, hur är länken på den och är det svårt att hitta replacement band till den? :D

Edit: Ser att @bernoulli hade ställt liknande fråga!
Tack!

Den är helt okej! Lite "plåtig" och vass, deras nyare länkar är bättre.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
E422A108-3629-462B-8CD2-161D5C11FAD7.jpeg

Provat på B.Berggren. Tyvärr ingen vibe med min hudton men ganska cool och massivt rabatterad, om nån är ute efter en sådan.
Behövs väl en grov handled och en klädsam medelhavssolbränna för att bära upp den där rackaren. Men, Octo Finissimo är helt otroligt coola och urverket i deras automare/kronografer exempelvis får många gamla anrika fabrikat att framstå som dinosaurier i jämförelse
 
Topp