• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

Riktigt fin klocka som lanserats.
Tror ni Octo Finissimo någonsin kommer i ett mindre case?
Lånad bild från internet
0C801B9F-133A-4648-879E-350309FE32C5.jpeg
Läste på om denna modell nu, nytt världsrekord av Bvlgari, värdens tunnaste kronograf/tourbillion klocka. Finns ju inte en uppsjö av sådana klockor, men motsvarande modell hos AP är nästan dubbelt så tjock, så vad Bvlgari åstadkommit ännu en gång är rätt otroligt. Caset är på 42mm men vanliga automaterna är på 40mm har jag för mig. Bilder från ablogtowatch
323DD6EB-039C-437E-A401-D0E7DABF9BDB.jpeg
C6CB9FA9-8F80-4403-AB69-25B02DA336C6.jpeg
5C4A27A9-BF10-4D3D-B642-4088A9F68FFD.jpeg

35mm! Dock var denna rätt dyr, kom upp en utan is med vit tavla för ca 75' rätt nyligen, iofs tycker jag svart är betydligt vassare. Edit: 140k låg den ute för.

Senast ändrad:
Ropade in denna för många år sedan och sedan dess legat hos urmakaren för service/renovering. Hade ingen möjlighet först att få tag på delar samt för kort länk. Men plötsligt en öppning på samtliga fronter och klar. Riktigt nöjd med denna, speciellt med den något ovanliga blå tavlan samt trevliga länken.

8BBEEF7F-FBA4-4EA1-9CAE-18580ADB73F1.jpeg

Senast ändrad:
Kul att den fortfarande är kvar.
Jag har använt min mer eller mindre dagligen under det sista halvåret och kan inte hitta ett enda märke på boetten. Var lite orolig för att boetten skulle slitas men ringen hålla sig fin men än så länge är det inget problem.
Samma här, ser inga märken alls efter att ha ägt min i 1 1/2 år. Var mest ovansidan luggarna jag var orolig för, eftersom att de har någon specialbehandling som jag gissar att bara Bvlgari själva kan återställa. Men, den ser ut precis som ny fortfarande 😀

Testade Octo Finissimo titan idag.
Helt klart ball klocka! Supertunn och väger som en fjäder. Den bär väldigt stort trots humant lug till lug. Jag tycker den bar betydligt större än vad bilderna antyder. Synd! Hoppas det kommer en mindre.
IMG_20200508_112026.jpg
IMG_20200508_112011.jpg
IMG_20200508_111955.jpg
IMG_20200508_112145.jpg
Har storlekstränat med Zenith Defy och känns nu rätt naturligt med större ur. Kanske är det dags för fotboja näst...

Den gråa är snygg men finns det även mörkare varianter av Finissimo (till typ samma pris)?

Finns visst denna också. Men ser nästan svart ut.
Screenshot_20201130_165036.jpg

Mörkgrå borde spontant vara bäst men inte hundra på roséindex

Samtidigt känns den gråa på ngt vis mest unik (av de "vanliga" varianterna)

Hmmmm...

Senast ändrad:
Testade denna idag. Måste säga att jag inte gillade den blåa tavlan. Har inte sett den svarta irl men baserat på bild så ser den klart bättre ut. Hade svårt att tyda indexen från själva tavlan.
20201203_133259.jpg
20201203_133323.jpg
20201203_133314.jpg
20201203_133253.jpg
20201203_133248.jpg

Zappade runt lite på tv:n igår kväll vid läggning. Fastnade vid den gamla höjdarrullen Heat som jag inte sett på några år. Noterade då att Al Pacino kör en Bvlgari
9AE277D2-7D60-4633-9DBC-F84F08F5B4D5.jpeg

syntes mycket tydligt i flertalet scener. Kanske inga news för nån här i tråden förvisso...

https://www.google.se/amp/s/www.gq-magazine.co.uk/fashion/article/heat-watches-robert-de-niro-al-pacino?amp

Verkar vara ett väldigt medvetet val :)

Något att tänka på angående Bvlgari Diagono 35mm Quartz? Sugen på den här som beater. Hur kommer det sig att man läser både Bvlgari och Bulgari, antar att det är Bvlgari som är det riktiga namnet eftersom det står på klockan?

Något att tänka på angående Bvlgari Diagono 35mm Quartz? Sugen på den här som beater. Hur kommer det sig att man läser både Bvlgari och Bulgari, antar att det är Bvlgari som är det riktiga namnet eftersom det står på klockan?

Det är en estetisk nod i loggan till tidigare alfabet där inte U fanns med. Namnet (och uttalet) är alltså Bulgari. Men många (inklusive mig själv) skriver ändå Bvlgari då och då ...

Tycker den ser fin ut, blir ett bra bruksur. Vet tyvärr inte om det finns något speciellt att tänka på. Kronografer är ju alltid lite svårare att få vattentäta men bör inte vara något problem.

Det är en estetisk nod i loggan till tidigare alfabet där inte U fanns med. Namnet (och uttalet) är alltså Bulgari. Men många (inklusive mig själv) skriver ändå Bvlgari då och då ...
Tack för info! :)
Tycker den ser fin ut, blir ett bra bruksur. Vet tyvärr inte om det finns något speciellt att tänka på. Kronografer är ju alltid lite svårare att få vattentäta men bör inte vara något problem.
Tyvärr är det ju så med kronografer, tål att tänkas över. Vet du vad den är specad till för wr?

Finissimon får vänta lite, köpte en tröstklocka som imponerar stort. Gillar man integrerade länkar och rimliga boettstorlekar är det bara att köra. Valde hybridverket för jag tycker den mekaniska blir för tjock. Denna är 9,2 mm tjock och diametern är 35,5 mm. Bulgari Diagono CH35S, designen lanserades 1988!
4389F11E-FEED-41C5-9B4E-BC307D964C80.jpeg
4AC5897A-E6F7-4ABA-B0E3-9A26E44DFCB8.jpeg
B9B28C11-D462-407B-A864-7783F0FF52E3.jpeg

Tillbaka
Topp