H
Hysteria
Guest
Ska erkännas att det rycker till lite varje gång denna poppar upp i flödet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finissimon är grym. Så jävla smäcker. Synd att den är vulgärt storKastar upp några bilder från i måndags. Från att ha varit hyfsat fascinerad är jag nu besatt, snudd på manisk. Måste ta Bvlgari-oskulden snart!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, trots ”bara” 40 mm så är det som ett kaffefat på armen. Titanaren var perverst lätt vilket leder till en undran över hur mkt lättare varianten i kolfiber är.Finissimon är grym. Så jävla smäcker. Synd att den är vulgärt stor
Den i guld är givetvis bästJa, trots ”bara” 40 mm så är det som ett kaffefat på armen. Titanaren var perverst lätt vilket leder till en undran över hur mkt lättare varianten i kolfiber är.
Nja, för mkt guld. Jag gillade kontrasten frostat stål/svart läder. Men det kan vara för att den kändes mest nedtonad.Den i guld är givetvis bäst
Det kan aldrig vara för mycket guld..Nja, för mkt guld. Jag gillade kontrasten frostat stål/svart läder. Men det kan vara för att den kändes mest nedtonad.
Jag går i god för en sån här rackare.Hörni, vad tror ni om SD40S på gummi, den äldre modellen med mer text på tavlan, är den nåt att ha eller ska jag satsa på en GMT eller en vittavlad scuba chrono?
Tänk sommarbeater att bära vid cykling och badning och så vidare när jag inte riktigt har lust att ha på mig nåt på läder eller DD.
Skickar in några kassa chrono24-bilder....
![]()
![]()
![]()
SC38S (38mm är bättre size)Hörni, vad tror ni om SD40S på gummi, den äldre modellen med mer text på tavlan, är den nåt att ha eller ska jag satsa på en GMT eller en vittavlad scuba chrono?
Tänk sommarbeater att bära vid cykling och badning och så vidare när jag inte riktigt har lust att ha på mig nåt på läder eller DD.
![]()
![]()
![]()
@Klockoman bjud på lite bilderFick äntligen klämma på @Klockoman s Finissiomo Octo idag, magisk klocka!
Den är vass. Och om jag tror rätt så borde boetten lira med den nya modellen av gummiband. I hope för det finns några sommarkulörta varianter som är frääääääääschaJag går i god för en sån här rackare.
![]()
![]()
![]()
Jävligt bra klocka för ”småslantar”. Min är den äldre SD40S med ETA, inte den nyare med inhouse, så priset är avsevärt lägre även om den nya är långt från dyr relativt vad man får för stålarna. Extremt skarpa kanter, bra finish och tunn för att vara en trehundrametare. Jag letade egentligen efter en på länk men fick en så bra deal på denna att jag inte kunde motivera att söka vidare. Jag har viklås på mitt gummi, något jag är smått skeptisk till eftersom jag generellt ogillar viklås. Men jag kanske vänjer mig. Jag har fått info från Bvlgari att den nya modeschangen av gummiband ska passa min klocka och att priset per gummi är 200 €, överkomligt. Sen tänker jag att andra 40 mm Diagonos bör ha länkar kompatibla med min Scuba så nästa köp kan tänkas bli något sådant...
Tack, jag är mycket nöjd. Storleken är bra, känns mycket smidig. Jag siktar nu in mig på en Diagono chrono professional med vit tavla och länk, för kompliment till den här. jag leker även med tanken på ett vitt gummi till sommaren. Jag tror att Bvlgari är nästa Cartier, så uppsvinget kommer för denna trådKul att du klippte den! GrattisMkt stiligt.
Grym! Hur känns den mot en stålsub ex? Nättare gissar jag?![]()
![]()
Jävligt bra klocka för ”småslantar”. Min är den äldre SD40S med ETA, inte den nyare med inhouse, så priset är avsevärt lägre även om den nya är långt från dyr relativt vad man får för stålarna. Extremt skarpa kanter, bra finish och tunn för att vara en trehundrametare. Jag letade egentligen efter en på länk men fick en så bra deal på denna att jag inte kunde motivera att söka vidare. Jag har viklås på mitt gummi, något jag är smått skeptisk till eftersom jag generellt ogillar viklås. Men jag kanske vänjer mig. Jag har fått info från Bvlgari att den nya modeschangen av gummiband ska passa min klocka och att priset per gummi är 200 €, överkomligt. Sen tänker jag att andra 40 mm Diagonos bör ha länkar kompatibla med min Scuba så nästa köp kan tänkas bli något sådant...
Tunnare, något mer elegant. Storleken lirar iofs rätt bra med 16610, jag har däremot ingen erfarenhet av sexsiffriga sportrolex. Jag kan ta en referensbild med 16610 ikväll, om jag kommer ihåg.Grym! Hur känns den mot en stålsub ex? Nättare gissar jag?
Låter bra. Det är en femsiffrig jämförelse jag var ute efter även om det inte framgick. Gör gärna det vid tillfälle!Tunnare, något mer elegant. Storleken lirar iofs rätt bra med 16610, jag har däremot ingen erfarenhet av sexsiffriga sportrolex. Jag kan ta en referensbild med 16610 ikväll, om jag kommer ihåg.
Låter bra. Det är en femsiffrig jämförelse jag var ute efter även om det inte framgick. Gör gärna det vid tillfälle!
Tackar och bockar! Mycket stiligt. Bra skillnad på bakstycket, lär balansera ut den extra millimetern. Snyggt!![]()
![]()
![]()
Observera bakstycket på subben. Gör att den upplevs som mkt tjockare.
Den vita är trevlig!Hörni, vad tror ni om SD40S på gummi, den äldre modellen med mer text på tavlan, är den nåt att ha eller ska jag satsa på en GMT eller en vittavlad scuba chrono?
![]()
![]()
![]()
Sjukt o-coolt pris bara.En Diagono i guld, på länk, gör att det pirrar lite i kroppen på mig. Grymt coola!
Blir tyvärr ofta så på tunga guldur, kostar en del pengar. Tråkigt när det blir 10x pengarna. Men de är sjukt tuffa!Sjukt o-coolt pris bara.
Som det mesta om man vill löpa guldlinan ut... Allt är relativt dock, finns mesigare klockor som kostar samma pengar eller mer men har en annan status.Sjukt o-coolt pris bara.
Det är en mixad upplevelse. Å ena sidan är det rätt skönt men å andra känns det lite för tjockt. För mig är den värsta biten viklåset men det är ju bara jag som ogillar såna.Den vita är trevlig!
Vad tycker du om gummibandet på din? Jag har fått för mig att det ska vara lite ”stelt” och kantigt av sig. Men det kanske är följsamt?
Nya gummina ser definitivt bättre ut i mina ögon.Det är en mixad upplevelse. Å ena sidan är det rätt skönt men å andra känns det lite för tjockt. För mig är den värsta biten viklåset men det är ju bara jag som ogillar såna.
Grym! 38mm? Vilsen i Bulgaridjungeln
Stämmer!Grym! 38mm? Vilsen i Bulgaridjungeln