• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

Stort tack för det :) något annat man borde tänka på? Känns ju som att gummit slits ganska fort och många har några år på nacken, så det var bra att du sa det!
Gummit slits inte alls fort men är inte så gummiaktigt som andra band utan styvare. Men visst är det dyrt även i stålutförande. Bo Berggren vill ha närmare 4’ för ett ledat gummi med ståldetaljer. Dock finns de nyare gummibanden som saknar leder och som är mer följsamt, som ett vanligt gummi. De ligger på 2,7’ och kan lösas av Bvlgari customer service för 200€. Så låt verkligen inte gummit avskräcka. Dessutom finns de nya banden i vitt, mycket somrigt!

Gummit slits inte alls fort men är inte så gummiaktigt som andra band utan styvare. Men visst är det dyrt även i stålutförande. Bo Berggren vill ha närmare 4’ för ett ledat gummi med ståldetaljer. Dock finns de nyare gummibanden som saknar leder och som är mer följsamt, som ett vanligt gummi. De ligger på 2,7’ och kan lösas av Bvlgari customer service för 200€. Så låt verkligen inte gummit avskräcka. Dessutom finns de nya banden i vitt, mycket somrigt!

Tack för input :) inte så fasligt dyrt ändå för ett ''specialgummi''. Köpte gummi till Ingyn vilket också kostade en slant, så det är väl sådant man kan leva med. Hur är servicekostnaderna hos bvlgari? Inga komplicerade funktioner på ovanstående klocka men det kanske sticker bra ändå?

Tack för input :) inte så fasligt dyrt ändå för ett ''specialgummi''. Köpte gummi till Ingyn vilket också kostade en slant, så det är väl sådant man kan leva med. Hur är servicekostnaderna hos bvlgari? Inga komplicerade funktioner på ovanstående klocka men det kanske sticker bra ändå?
Ingen aning men ETA och inga komplikationer så det är nog rätt softa priser. Jag är toknöjd med min sd40s och tänker mig ett vitt gummi framåt försommaren. Kikar även på att komplettera med en vittavlad kronograf ur diagonoserien. Spånar på möjligheten att switcha runt gummiband och länk mellan dom. Jag ska säkerställa hos Bvlgari att delarna är kompatibla bara.

Roligt att höra! Tror att vitt gummi kan bli riktigt bra till sommaren. Jag får dyka djupare i detta och ta mig en funderare :) väldigt intressanta klockor

F35C8E93-231E-489A-A204-33436C6B5257.png
4A74412C-1067-4EA8-AF99-045603E2D91E.jpeg

Idag är det premiär för kombon Vulgari/linneskjorta. Naturligtvis ackompanjerat av fantastisk electrodiscogung :)
Cut Copy är grejer det!

Fick ett enormt sug efter en Bulgari-chrono för några år sedan, och vid exakt rätt tillfälle dök en upp på KS. Annonsen var kvar länge, helt iskall verkade det som. Men blev för sugen och var tvungen att slå till...
Mycket nöjd med klockan! Använder inte den lika mycket numera dock. Fast blev mer sugen på att använda den iom denna tråd :D
Bulgari har ju väldigt annorlunda design vilket tilltalar mig, och känns väldigt välbyggda och fina.
Min CH35S med reversed panda:
E3723E26-3B81-42E3-9137-984B25710FD8.jpeg

Fick ett enormt sug efter en Bulgari-chrono för några år sedan, och vid exakt rätt tillfälle dök en upp på KS. Annonsen var kvar länge, helt iskall verkade det som. Men blev för sugen och var tvungen att slå till...
Mycket nöjd med klockan! Använder inte den lika mycket numera dock. Fast blev mer sugen på att använda den iom denna tråd :D
Bulgari har ju väldigt annorlunda design vilket tilltalar mig, och känns väldigt välbyggda och fina.
Min CH35S med reversed panda:
E3723E26-3B81-42E3-9137-984B25710FD8.jpeg
Riktigt fin den där, det är bra att släpp sargen ibland och köpa något annorlunda:)

61AE1FD6-4738-4542-97F5-343255D8FFE4.jpeg
F9E55BBD-007D-42A2-910E-0CDD90CB0E06.jpeg
0DF59ED0-00DD-4A47-8038-B893AF2302A2.jpeg

Nu har jag ägt denna i 23 dagar give or take några timmar. På den tiden har jag burit den minst 20 dagar och det hade kunnat varit fler. Jag upplever klockan som såväl livsstilsdykare som en de facto toolwatch pga borstningen, den matta tavlan och det rätt smidiga gummit. Det enda som egentligen, enligt mig, hade kunnat gjort den bättre är en mix mellan den nyare modell som @aleks hade och denna så till vida att min bezel är väsentligt snyggare men de något större indexen och den renare tavlan på den andra är bättre. Det är sällan jag känner en så genuin dragning till en klocka som till den här.

Mmm, jag var lite väl snabb på avtryckaren igår kväll efter ett par rejäla glas vin. Insåg att det är en otrolig skillnad mellan den och sd38 som jag hade förut. Just den kunde dock ha varit något större. SD40 är nog lagom.
Jag har landat i 35 mm, men ska man ha dykaruret får det bli 38 mm. Får se när man snubblar över något lämpligt objekt och är taggad.

Mmm, jag var lite väl snabb på avtryckaren igår kväll efter ett par rejäla glas vin. Insåg att det är en otrolig skillnad mellan den och sd38 som jag hade förut. Just den kunde dock ha varit något större. SD40 är nog lagom.
Provade du den? Jag tyckte verkligen den kändes lugn för att vara 42? Reagerade på storleken först efteråt när jag läste att den var 42. Kan ju varit så att ölen hade sin påverkan där förvisso men sammanfattningsvis tyckte jag den kändes ganska rimlig trots 42mm.

Provade du den? Jag tyckte verkligen den kändes lugn för att vara 42? Reagerade på storleken först efteråt när jag läste att den var 42. Kan ju varit så att ölen hade sin påverkan där förvisso men sammanfattningsvis tyckte jag den kändes ganska rimlig trots 42mm.
Nej, jag kunde tyvärr inte komma på eventet. Okej, ja, om ingen börjar buda snart så lär jag bli varse om hur stor den är. Hur stora handleder har du?

Nej, jag kunde tyvärr inte komma på eventet. Okej, ja, om ingen börjar buda snart så lär jag bli varse om hur stor den är. Hur stora handleder har du?
Den sticker nog iväg ska du se ;)
Jag har 19ish. Bar 5-siffrig sub vid tillfället och upplevde inte någon större skillnad storleksmässigt även om vikten var desto mer påtaglig till Bulgaris fördel/nackdel.

Tillbaka
Topp