Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt schysst![]()
40 är min sweetspot för sportklockor. Typ.
Regatta timerNån som vet vad detta är för komplikation? Gissar någon seglingsnedräknare i stil med Yachtmaster 2?
![]()
Vad tror ni om denna då? 40mm, ljus tavla, chrono, power reserve, porriga länken och helt i vitguld....
Edit: googlade lite till - inte power reserve utan en "regatta"-funktion i det blå/röda fältet...
![]()
https://www.chrono24.com/bulgari/di...er-reserve-excellent-condition--id9345697.htm
Ju mer man gräver desto fränare blir dom. 35 mm diagonokronograferna är ju egentligen svinsnygga i sin enkelhet. Men såklart finns en del jävligt fult också men så är det ju alltid med the latin flair, en balansakt minst sagtVisste inte de hade modeller med El-Primero, synd den inte var snyggare och mindre. Blev inte jättedyr.
![]()
![]()
https://www.ebay.co.uk/itm/Bulgari-Diagono-Chronograph-Fast-ZENITH-EL-First-Full-Set-/312450417798?nma=true&si=JB1Skv2FE6Iz85BLb8bPeKiy3jo%3D&orig_cvip=true&nordt=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
Men det var då själva fan va mycket fräna modeller dom har. Hur har jag missat dessa i fem år?!Kvällskopp med 38mm GMT. Gillar den här mer och mer för varje gång jag tar fram den...
![]()
Nu kommer de@Klockoman bjud på lite bilder![]()
Du vann! Eller leder iallafalllItaliensk design + schweizisk urverk =![]()
![]()
Saknar min gamla Scuba emellanåt.
Var min "dyrare-klocka-debut"
![]()
Nä, det där är en SD40S.Antar att detta är en 38mm? Vad har du för size på handleden om man får fråga?![]()
Vad skiljer dem åt förutom storleken?Nä, det där är en SD40S.
Den stora skillnaden är väl wr, SD38S är tät till 200 medsn 40 håller för 300. Sen är bezeln annorlunda utformad. Snyggare imo.Vad skiljer dem åt förutom storleken?
TackDen stora skillnaden är väl wr, SD38S är tät till 200 medsn 40 håller för 300. Sen är bezeln annorlunda utformad. Snyggare imo.
Jag kan hålla med dig om att i stål såg SD40S bättre ut men tycker att SD38G ser bättre och renare ut än SD40G. Blir en 38 för liten på en pojkspoling med 16-16,5?Den stora skillnaden är väl wr, SD38S är tät till 200 medsn 40 håller för 300. Sen är bezeln annorlunda utformad. Snyggare imo.
Nej det kan jag aldrig tänka mig att det blir för smått. Kör!Jag kan hålla med dig om att i stål såg SD40S bättre ut men tycker att SD38G ser bättre och renare ut än SD40G. Blir en 38 för liten på en pojkspoling med 16-16,5?![]()
![]()
Ska bara tänkas igenom en och två och kanske tre gånger innan. Lär ju aldrig kunna bli av med om man tröttnarNej det kan jag aldrig tänka mig att det blir för smått. Kör!
Ska bara tänkas igenom en och två och kanske tre gånger innan. Lär ju aldrig kunna bli av med om man tröttnar![]()
Tack! Finns ju även med enbart pins i guldTänk på att nytt band till guldare av den typen med guldinlägg ligger på ungefär 10tkr hos AD.
Tack! Finns ju även med enbart pins i guldlär ju dock också kosta en slant
![]()
Stort tack för detYes, dom är coola men kan bli rätt dyra att äga i just guld. Tänkte bara ge en liten "heads up" om det![]()