Jag behöver ha en som mothåll och en jag skruvar med. Annars går den bara runt. Har bra mejslar men inget som håller klockan på plats ordentligt.Köp en 4mm mejsel, funkade varje gång utan några repor för mig. Behöver inte ens två.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag behöver ha en som mothåll och en jag skruvar med. Annars går den bara runt. Har bra mejslar men inget som håller klockan på plats ordentligt.Köp en 4mm mejsel, funkade varje gång utan några repor för mig. Behöver inte ens två.
Slänger ut en efterlysning i tråden, nån som sitter på en grå eller mörkgrå Magnesium och vill få loss pengar till nått annat?
- Sitter och spanar runt på C24 men hade såklart varit roligare och köpa härifrån =)
Jag har en som jag använt som beater i några år. Fått lite stryk och som @Aurum säger är det nog inte reparerbart annat än med grå lack & tandpetare. Min har ändå levt ett ganska hårt liv och det är först för någon vecka sedan den fick slitaget på övre högra bandjärnet. Klockan har sämre gångreserv än spec såvida den inte dras upp manuellt så för den petige behövs befinitvt en service. Är du intresserad får du lägga ett PMVar noga med skicket bara då de är ytbelagda. Tror inte man kan åtgärda skador där.
Jag kanske får bemöda mig med att skaffa rätt mejslar, men är det inte lätt att slinta ändå? Jag har inget som håller själva klockan på plats.Varför då, dessa är ju väldigt enkla när man har rätt mejsel?
Saknar min som flippades för ett tag sedan, var en riktigt rolig klockaJag har en som jag använt som beater i några år. Fått lite stryk och som @Aurum säger är det nog inte reparerbart annat än med grå lack & tandpetare. Min har ändå levt ett ganska hårt liv och det är först för någon vecka sedan den fick slitaget på övre högra bandjärnet. Klockan har sämre gångreserv än spec såvida den inte dras upp manuellt så för den petige behövs befinitvt en service. Är du intresserad får du lägga ett PM
![]()
Saknar bilderna på din du brukade lägga uppSaknar min som flippades för ett tag sedan, var en riktigt rolig klocka
Tackar!Saknar bilderna på din du brukade lägga upp![]()
Par i grymt trevliga klockorHittade denna i min mobil som jag tog för ett tag sedan. Jämförelsebild på CH35 vs DJ36.
![]()