• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

Fy vad sugen man har blivit på en sådan här då! Diagono serien har ju några riktiga pärlor. Sitter helt fast på Chrono24! Har inte köpt en klocka på nog tre år nu när man börjat plugga, inte varit sugen i heller faktiskt. Men nu känner man lite kli i fingrarna. Mycket coola komplikationer man kan hitta med. Men integrerad länk kan vara jobbigt, speciellt den i stål. Verkar inte vara lätt att få tag på varken bitar eller hel länk.
Det gäller att köpa en med lång länk från början, så det inga problem 😉

Jävlar va bra denna är 🤩
C854263A-39C8-459D-B9E1-52CF2D1CA06E.jpeg

Man ser inga fibrer i plasten? De beskriver den själva som kolfiber? Fin matchning med bandet.
”carbon gold” Jag får gräva lite… skulle inte bli jätteförvånad om det bara är polyester med koldamm och färg i… …hur lång är en ”fiber”? 😁

Den är ju inte ”forged”/pressad med längre fiber som nyare AP mm

”carbon gold” Jag får gräva lite… skulle inte bli jätteförvånad om det bara är polyester med koldamm och färg i… …hur lång är en ”fiber”? 😁

Den är ju inte ”forged”/pressad med längre fiber som nyare AP mm
Hittar info om materialet på följande hemsida. Gäller nyare referenser, men borde vara samma princip

Du verkar äga eller ha testat samtliga klockor jag vill ha. Själv intresserad av referensen med arabiska index. Klockan ser lite stor ut på din handled och måtten oroar mig ju redan... Var det lucka mellan handled och länk/boett, eller hur slöt den om runt armen?
Skulle säga att just den aspekten var helt ok, den är ju inte så lång. Den är dock platt på baksidan så helt kramar den inte handleden. Tror jag skulle kunna leva med den, men den är sjukt oversize, en pannkaka på handleden. Detta är ju dock en klocka man verkligen bör testa innan köp, väldigt udda.

Blir alltid förvirrad när man skriver arabiska siffror, för våra vanliga kallas väl även de arabiska? Men det är den tunnaste i titan du vill ha?

Skulle säga att just den aspekten var helt ok, den är ju inte så lång. Den är dock platt på baksidan så helt kramar den inte handleden. Tror jag skulle kunna leva med den, men den är sjukt oversize, en pannkaka på handleden. Detta är ju dock en klocka man verkligen bör testa innan köp, väldigt udda.

Blir alltid förvirrad när man skriver arabiska siffror, för våra vanliga kallas väl även de arabiska? Men det är den tunnaste i titan du vill ha?
Attans. Hmm, jag har generellt svårt för oversize på den punkten tyvärr. Har väldigt rund form på handleden och vet att gamla Patek eller Breguet funkar bäst i cirka 32mm, större än så och bandhornen sticker i princip ut. Jämförelsen blir lite off, men en Rolex 1803 på läder, upplevs den bekvämare?

Har fått för mig att dessa kallas för arabiska index, men precis som du säger har väl egentligen ”vanliga” också den benämningen? Är hursomhelst denna jag syftar på.
IMG_4421.jpeg

Attans. Hmm, jag har generellt svårt för oversize på den punkten tyvärr. Har väldigt rund form på handleden och vet att gamla Patek eller Breguet funkar bäst i cirka 32mm, större än så och bandhornen sticker i princip ut. Jämförelsen blir lite off, men en Rolex 1803 på läder, upplevs den bekvämare?

Har fått för mig att dessa kallas för arabiska index, men precis som du säger har väl egentligen ”vanliga” också den benämningen? Är hursomhelst denna jag syftar på.
IMG_4421.jpeg
Den ja, bör vara den tunnare i titan, dvs samma som min bror har. Gillar den vanliga bättre än den du visar, renare vilket jag gillar. Känns mer som en maxad prototyp än serieproduktion. De tjockare i stål är mycket sämre.

Hittade lite bilder, verkar som bandhornen är nedvinklade iaf. Det är nästan länken som är mest extrem på dessa, sjukt bred. Som en fotboja. Jag har en rätt platt handled på 155 mm som referens.
IMG_0260.jpeg
IMG_0259.jpeg
IMG_0258.jpeg
IMG_0257.jpeg
IMG_0256.jpeg

Den ja, bör vara den tunnare i titan, dvs samma som min bror har. Gillar den vanliga bättre än den du visar, renare vilket jag gillar. Känns mer som en maxad prototyp än serieproduktion. De tjockare i stål är mycket sämre.

Hittade lite bilder, verkar som bandhornen är nedvinklade iaf. Det är nästan länken som är mest extrem på dessa, sjukt bred. Som en fotboja. Jag har en rätt platt handled på 155 mm som referens.
IMG_0260.jpeg
IMG_0259.jpeg
IMG_0258.jpeg
IMG_0257.jpeg
IMG_0256.jpeg
Tycker det blir ganska fräckt och exotiskt med den tavlan till klockans design. Den ”vanliga” tavlan fast referensen där klockan är i roséguld skulle jag nog valt isåfall, men det blir ju en rejält steg uppåt i prisklass. Men jag är påtagligt nyfiken på att testa titan märker jag, trots att man är guldkille.

Stort tack för riktigt tydliga bilder. Inte alls ”överhäng” som jag hade trott sett till första bilden du postade, vilket gör att det kanske ändå finns hopp.

Tycker det blir ganska fräckt och exotiskt med den tavlan till klockans design. Den ”vanliga” tavlan fast referensen där klockan är i roséguld skulle jag nog valt isåfall, men det blir ju en rejält steg uppåt i prisklass. Men jag är påtagligt nyfiken på att testa titan märker jag, trots att man är guldkille.

Stort tack för riktigt tydliga bilder. Inte alls ”överhäng” som jag hade trott sett till första bilden du postade, vilket gör att det kanske ändå finns hopp.
Guld är trevlig men gillar verkligen titan också. Guld på denna förstör nog klockan lite tror jag, känns bättre med blästrad titan. Håller dock med om att blästrat guld är läckert.

Tror inte klockan är gjord för en så stor handled ändå om man ser till hur länkbitarna böjer.

Tillbaka
Topp