• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

IMG_4480.jpeg

Känner mig lite sport elegant idag och funderar på om jag ska slänga på en länk till eller om den sitter perfekt ..

Har försökt göra lite efterforskningar kring nypris och urverk för min ch35s.

Har hittat två uppgifter på liknande objekt där Kaplans skrivit nypris.

Är det någon som har någon ytterligare information gällande nypris för en automatisk ch35s på länk runt 2000?
Enligt Kaplans var nyvärdet på en quartz från 1996 44k och en automat på läder 35k. Så borde ju ligga någonstans där?

Urverk verkar vara Cal 080 TEEE. Någon som vet mer om detta? Typ om det är ett modifierat ETA eller liknande?

1000007854.jpg
1000007853.jpg

Har försökt göra lite efterforskningar kring nypris och urverk för min ch35s.

Har hittat två uppgifter på liknande objekt där Kaplans skrivit nypris.

Är det någon som har någon ytterligare information gällande nypris för en automatisk ch35s på länk runt 2000?
Enligt Kaplans var nyvärdet på en quartz från 1996 44k och en automat på läder 35k. Så borde ju ligga någonstans där?

Urverk verkar vara Cal 080 TEEE. Någon som vet mer om detta? Typ om det är ett modifierat ETA eller liknande?

1000007854.jpg
1000007853.jpg
Har för mig att verken är F. Piguet 1270? Mechaquartz.

Enligt chatgpt är det ett modifierat ETA-2894-2 någon som kan bekräfta?

"Urverket i Bulgari Diagono Chronograph CH35S, märkt som "Cal. 080 TEEE", är ett schweiziskt automatiskt kronografurverk. Denna kaliber är en variant av ETA 2894-2, ett välkänt urverk som ofta används i sportiga och eleganta klockor. Bulgari har anpassat detta urverk för sina specifika modeller, vilket kan förklara den unika märkningen "080 TEEE".

ETA 2894-2 är ett högkvalitativt urverk med 37 juveler och en gångreserv på cirka 42 timmar. Det är känt för sin pålitlighet och precision, vilket gör det till ett utmärkt val för en klocka som Bulgari Diagono Chronograph CH35S."

Stämmer nog för quartzen, men jag är på jakt efter mer info gällande det automatiska urverket.
Ah, såklart. Sorry! Testade att googla lite nu och ser ut som att det stämmer att det är 2894-2. Verkar ha nyttjats till andra krongorafmodeller hos Bulgari med, bl.a. kronografen i aluminium.

Tillbaka
Topp