• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

Bilder på exemplaret ifråga i väntan på att kunna ta egna för att tråden blir lite roligare så 😎

IMG_0763.png
IMG_0762.png

IMG_0779.jpeg

Välkommen hem 🙌🏼 Behöver få den länkjusterad imorn då mina ”verktyg” för det blivit rätt trötta. Men en annan fråga, länken har ett lätt ”gnissel” emellanåt. Aldrig varit med om det tidigare, kan man smörja och isåfall med vad?? Vanlig 5-56 känns ju sådär? 😅
Snyggt! Hade tagit ur och rengjort stiften om du orkat. Är väl stål så 5-56 borde fungera fint som lite snabb fuskmetod.
edit: ja eller ultraljud såklart :) om man har en sån

Undersökte den i mikroskåp på jobbet, förväntade mig inte en sån bra finish på tavlan. Ska försöka ta nån vettig bild framöver :)
Härligt att höra, ser framemot några bilder sen :)!

IMG_0779.jpeg

Välkommen hem 🙌🏼 Behöver få den länkjusterad imorn då mina ”verktyg” för det blivit rätt trötta. Men en annan fråga, länken har ett lätt ”gnissel” emellanåt. Aldrig varit med om det tidigare, kan man smörja och isåfall med vad?? Vanlig 5-56 känns ju sådär? 😅
Grym, grattis! Hur känns den? :)

Grym, grattis! Hur känns den? :)
Bra!!! Länken är ju magisk, elegant och toolig på samma gång. Grym size även om det är lite svårt och bedöma känslan på den innan länken är justerad för handleden. Men kommer bli en perfekt sommar allrounder!

@Aurum @Atlantis Ska se om jag kan passa på och få den ultraljudstvättad i samband med justering. Annars är det både nya verktyg och en ultraljudstvätt som ska införskaffas nu inom kort. Iof billigare i längden kanske …

Bra!!! Länken är ju magisk, elegant och toolig på samma gång. Grym size även om det är lite svårt och bedöma känslan på den innan länken är justerad för handleden. Men kommer bli en perfekt sommar allrounder!

@Aurum @Atlantis Ska se om jag kan passa på och få den ultraljudstvättad i samband med justering. Annars är det både nya verktyg och en ultraljudstvätt som ska införskaffas nu inom kort. Iof billigare i längden kanske …
Olja binder smuts som innebär att länken slits och färgar av sig. Men allt är relativt, gnissel vill man inte ha.

Oh, bra noterat. Ser ju nu att typsnittet skiljer sig från den undre delen, så det kan nog stämma. Får försöka kolla upp det.
Följer upp detta. Den ena gummidelen är allt av döma falsk, jag och handlaren enades om en mindre kompensation då jag inte ville returnera klockan. Därefter åkte den in på trycktest, men den var inte tät, så får överväga en service om den ska kunna agera sommarklocka på riktigt. När sen jag skulle byta till länk kom nästa problem, upptäckte en mindre skada på det ena bandhornet, så länken passade inte.. men efter ett litet jobb med nålfilen så sitter den nu äntligen på plats, eventuellt att en halvlänk ska av men annars så!
IMG_20240208_135121.jpg

Senast ändrad:
Följer upp detta. Den ena gummidelen är allt av döma falsk, jag och handlaren enades om en mindre kompensation då jag inte ville returnera klockan. Därefter åkte den in på trycktest, men den var inte tät, så får överväga en service om den ska kunna agera sommarklocka på riktigt. När sen jag skulle byta till länk kom nästa problem, upptäckte en mindre skada på det ena bandhornet, så länken passade inte.. men efter en litet jobb med nålfilen så sitter den nu äntligen på plats, eventuellt att en halvlänk ska av men annars så!
IMG_20240208_135121.jpg
Om du vill byta bort din halvlänk mot en hellänk alt. sälja halvan är jag här för dig <3 Stort grattis igen till ett grymt ex av en grym modell :D

Tillbaka
Topp