FlipSwede
Guld
Ser ingen skillnad alls på bilden.Inte lika välhängd som dig, SS
Samma nyans och borstning på SS och WG.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser ingen skillnad alls på bilden.Inte lika välhängd som dig, SS
Klagar inte, vi kan säga att den är WGSer ingen skillnad alls på bilden.
Samma nyans och borstning på SS och WG.
Som vitguld fast bättre. Sitter bättre tack vare lägre vikt och man riskerar inte att slita igenom ytbeläggning som frigör ljusgul metall.Klagar inte, vi kan säga att den är WG![]()
![]()
Ju tyngre desto bättre.Som vitguld fast bättre. Sitter bättre tack vare lägre vikt och man riskerar inte att slita igenom ytbeläggning som frigör ljusgul metall.
Nej.Ju tyngre desto bättre.
Många tillverkare idag använder s.k. ”grey gold” som inte har ljusare material under det översta lagret och inte behöver pläteras om, t ex Rolex, Patek och JLC. Äldre WG klockor från Bvlgari kan säkerligen vara av den pläterade sorten och då blir det inte snyggt när det översta lagret slits ned över tidJu tyngre desto bättre.
Bra med aktivitet i tråden under de senaste dagarna, kul!![]()
Super! Vore kul att se om någon kör något annat än Ch35 eller ScubaBra med aktivitet i tråden under de senaste dagarna, kul!![]()
Kräver en riktigt maffig handledSuper! Vore kul att se om någon kör något annat än Ch35 eller ScubaTyp en DG42 - om de känns alldeles för stora eller inte.
![]()
Bra med aktivitet i tråden under de senaste dagarna, kul!
Helt enig! Mer Bvlgari till folket.Let’s keep the momentum![]()
Ja kanske smärtgränsen går runt 38-40 för boettformen (de är ju inte direkt tunnisar heller)Kräver en riktigt maffig handled
Personligt så klart men för egen del är 38 mm stort. Få som kan lösa 40 på ett bra sätt IMO.Ja kanske smärtgränsen går runt 38-40 för boettformen (de är ju inte direkt tunnisar heller)
Aldrig testat en 38 men tror jag skulle fixa det även om den kanske kommer kännas lite topptung. 40mm kanske funkar om det är typ kolfiber.Personligt så klart men för egen del är 38 mm stort. Få som kan lösa 40 på ett bra sätt IMO.
Aldrig testat en 38 men tror jag skulle fixa det även om den kanske kommer kännas lite topptung. 40mm kanske funkar om det är typ kolfiber.
Nu har jag relativt smala handleder men tycker att 38 mm ger en känsla av en stor klocka, vilket jag inte nödvändigtvis är emot. Tycker tex att Scuba 38 mm bärs stort men bra. Har inte testat kolfiber. Men kan inte se mig själv fixa 40. Men kul med fler bilder på 38-40.38-versionen bärs inte stort alls imo.
Haft 2st 38. Klart scuba byggde lite mer på höjden än den andra, men båda funkade schysst på mig med små handleder. Gvs är måtten på ch35 bättre imo.Nu har jag relativt smala handleder men tycker att 38 mm ger en känsla av en stor klocka, vilket jag inte nödvändigtvis är emot. Tycker tex att Scuba 38 mm bärs stort men bra. Har inte testat kolfiber. Men kan inte se mig själv fixa 40. Men kul med fler bilder på 38-40.
Kul att höra. Du har möjligtvis inte bilder att bjuda på?Haft 2st 38. Klart scuba byggde lite mer på höjden än den andra, men båda funkade schysst på mig med små handleder. Gvs är måtten på ch35 bättre imo.
Kul att höra. Du har möjligtvis inte bilder att bjuda på?
38:an funkar men 35:an vassare (särskilt i 18k på länk - den är otrolig)![]()
![]()
![]()
Stål 38 x2 och ch35 i guld.
Även läder, gummi & länk.
Det hade jag ingen aning om,och du ser.Många tillverkare idag använder s.k. ”grey gold” som inte har ljusare material under det översta lagret och inte behöver pläteras om, t ex Rolex, Patek och JLC. Äldre WG klockor från Bvlgari kan säkerligen vara av den pläterade sorten och då blir det inte snyggt när det översta lagret slits ned över tid
Den I YG är jag riktigt avundsjuk på...Helt enig! Mer Bvlgari till folket.![]()
Stämmer, blir betydligt ”vitare” metall jämfört homogen ”Grey gold” som t ex Rolex kör med. T ex AP kör fortfarande med sådant material på sina WG klockor istället för grey gold. Nackdelen är som sagt att det inte åldras särskilt väl och förmodligen inte helt gratis att få återställt av fabrik. Ser dock snyggt ut när det är helt nyttDet hade jag ingen aning om,och du ser.
Jag får lära mig något nytt.
Just Bvlgari Zero-ringarna ì vitguld har en förmåga att se hemska ut efter ett antal år.
Då gör man något som kallas Rodiering för att få tillbaka den vita lystern,vilket ju blir omvänt mot det du talar om?
Skillnaden I nyans är stor om jag jämför Bvlgari WG mot Rolex. Så skillnad I ytbehandling eller legering är det säkert.
Trevlig Lördagsmorgon!
Stort tack! Är oförskämt nöjd faktiskt måste jag erkänna. Dessvärre har jag nu fått blodad tand och insett att helguld är helkul. Överväger helt fräckt att byta ut min tvåton mot en likadan fast i solitt 18k.Den I YG är jag riktigt avundsjuk på...
Stort grattis!Underbar.
Njae....Stort tack! Är oförskämt nöjd faktiskt måste jag erkänna. Dessvärre har jag nu fått blodad tand och insett att helguld är helkul. Överväger helt fräckt att byta ut min tvåton mot en likadan fast i solitt 18k.
Du ska inte hugga denna då? https://chrono24.app/bulgari/ch35g---id32982711.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK